سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

کوچک کردن شکم : هنگام انجام حرکات شکم این اشتباه را انجام ندهید

حرکات شکم , کوچک کردن شکم

حرکات شکم صحیح باعث کوچک شدن شکم می‌شوند

 

انجام صحیح حرکات شکم

ورزشکاران معمولا به انجام حرکات شکم علاقمند هستند، زیرا این حرکات باعث بهتر شدن تناسب اندام می‌شوند. با این وجود حرکات شکم معمولا به اشتباه انجام می‌شود.

 

برخی حرکات شکم که باید در انجام آن‌ها دقت کرد عبارتند از :

 

کرانچ پا صاف

در این حرکت بر روی کمر می‌خوابید. پاها را صاف به سمت بالا نگه دارید. این حرکت بر روی قسمت پایینی شکم کار می‌کند.

 

ایرادی که افراد در انجام این حرکت دارند این است که انگشتان پای خود را به سمت بیرون نمی‌کشند. کشیدن انگشتان پا باعث می‌شود که بر روی عضلات لگن و شکم بیشتر کار شود.  اشتباه دیگر صاف نبودن کمر بر روی زمین است. اگر در کمر قوس ایجاد شود، عضلات شکم به خوبی درگیر نمی‌شوند.

 

حرکت پلانک

حرکات شکم , کوچک کردن شکم

در این حرکت شما باید بدن خود را در حالت تعادل بر روی انگشتان پاها و دست‌ها نگه دارید. اشتباهی که در این حرکت وجود دارد این است که زمانی که افراد دست‌های خود را از روی زمین بلند و به سمت جلو دراز می‌کنند، لگن خود را نیز به اطراف می چرخانند در صورتی که لگن باید ثابت باشد. لگن را در حرکت پلانک بیش از حد پایین نیاورید. برای این که این حرکت تاثیرگذارتر باشد، عضلات شکمی را منقبض کنید.

 

بالا آوردن پا در حالت بارفیکس

در این حرکت در حالی که بدن از یک میله آویزان است، پاها از ناحیه لگن کاملا خم شده و با زمین موازی می‌شود. این حرکت بر روی قسمت پایین شکم کار می‌کند. اشتباه رایج در این حرکت این است که افراد بدن را به اطراف می چرخانند. بهتر است در حال‌ انجام این حرکت عضلات شکم و کمر را منقبض کنید تا بدن حرکت آونگی نداشته باشد.

 

حرکت کوهنوردی

حرکت کوهنوردی ضربان قلب را افزایش می‌دهد و باعث سوزاندن چربی ها می‌شود. اشتباه رایج در این حرکت این است که اکثر افراد بیش از حد باسن خود را بیرون نگه می دارند. پاها را تا میانه سینه خم کنید و بیش از این پاها را بالا نیاورید.

 

پلانک از بغل 

در این حرکت نباید لگن را به سمت داخل خم کنید. کل بدن باید در یک خط قرار بگیرد. وزن بدن شما در این حالت بر روی بازو و بالای پا حس می‌شود. شما باید در این حالت بدن را نگه دارید و عضلات شکم را منقبض کنید.

 

تویست روسی

تویست روسی برای شکل گرفتن عضلات شکم بسیار مفید است. این حرکت عضلات داخلی و خارجی شکم را قدرتمند می‌کند. اشتباه در این حرکت این است که زاویه بین بدن و پا درست انجام نمی‌شود و غالبا به عضلات شکم فشار نمی آید. بهتر است قبل از انجام حرکت بدن را کمی به پاها نزدیک کنید تا زاویه مناسب را پیدا کنید.

 

بالا آوردن دست و پا به شکل  V

در این حالت بر روی کمر می خوابید و دست‌ها و پاها از دو طرف بدن طوری بالا می آورید تا شکل کلی بدن به شکل V شود. این حرکت انعطاف پذیری را افزایش می‌دهد. در این حرکت نباید انگشتان پاها را به هم بزنید. این کار باعث می‌شود که عضلات به خوبی درگیر نشوند.

 

کرانچ معکوس

حرکات شکم , کوچک کردن شکم

در این حرکت بر روی زمین دراز می کشید دست‌ها را زیر کمر می گذارید و پاها را در جلوی بدن خم نگه می دارید. پا را در این حالت به سمت شکم حرکت می دهید و سپس به سمت جلو باز می کنید. اشتباه بیشتر افراد انجام این حرکت، بیش از حد بردن زانوها به سمت شکم است. زانوها نباید از قسمت کمر بیشتر به سمت شکم بروند. این کار باعث می‌شود که فشار از روی شکم برداشته شود.

 

دراز و نشست با وزنه

حرکت دراز  و نشست با وزنه برای عضلات شکم بسیار مفید است. نگه داشتن وزنه در هنگام انجام حرکت دراز و نشست باعث می‌شود که فشار بیشتری به عضلات شکم وارد شود. بهتر است برای انجام این حرکت زانوها را ۹۰ درجه خم کنید و بر روی زمین قرار دهید. چانه را به سینه نزدیک کنید و تا نیمه دراز و نشست انجام دهید. بهتر است وزنه را در قسمت بالا تنه نگه دارید، زیرا این کار باعث می‌شود که فشار بیشتری به بدن وارد شود.

 

منبع:ایسنا

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 9, میانگین امتیاز: 4,33 از 5)
Loading...