سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

تکنیک ها و اصول پایه آرایش

اصول پایه آرایش - ترفندهای آرایش - تکنیک های آرایشی - آموزش آرایشگری

ترفندها و اصول پایه آرایش چهره

 

آرایش کردن شاید یک کار شخصی به‌نظر برسد ولی یک هنر است و به مرور زمان، باتوجه بیشتر زنان به حفظ جوانی و شادابی چهره‌شان تبدیل به یک علم شده است؛ علمی که اصول و قواعد خاص خود را دارد. حتما شما چند سالی است که از لوازم آرایشی استفاده می‌کنید و به تجربه به یکسری تکنیک‌های شخصی دست یافته‌اید. ولی شاید این رنگ و روش واقعا برازنده چهره شما نباشد و شما با انتخاب روشی بهتر، می‌توانید چهره‌‌ای زیباتر برای خود بسازید. در این مطلب به کمک آرایشگران ماهر می‌کوشیم شما را با اصول پایه آرایش آشنا کنیم تا به بهترین آرایش برای چهره‌تان دست پیدا کنید.

 

برای پف صورت رژلب پررنگ نزنید

یادتان باشد اگر صورت‌تان ورم کرده ‌است نباید سراغ رژ لب‌های پررنگ بروید و اگر می‌خواهید برای یک ‌مهمانی آرایش نسبتا بیشتری داشته ‌باشید برای بیشتر جلوه دادن آرایش فقط روی چشم‌ها کار کنید و برای لب‌ها تنها به یک برق لب یا براق کننده قناعت کنید؛ چراکه هرچه رنگ لب پررنگ‌تر و تندتر باشد، ورم و بزرگی صورت خود را بیشتر نشان می‌دهد. بهتر است از خط لب هم استفاده نکنید چون آن هم لب‌ها را حجیم می‌کند و بر تورم صورت شما می‌افزاید، اما در مورد چشم‌ها این‌گونه نیست. اگر بتوانید با آرایش کاری کنید که درشت‌تر به‌نظر برسند، جلب‌توجه بیشتری خواهند کرد و درنتیجه پف و ورم صورت کمتر در چشم بیننده بزرگ می‌شود.

 

اگر می‌خواهید دور چشم سیاه نشود

قبل از آرایش چشم، روی پلک‌های خود پودر پنکیک بزنید تا آرایش روی آن تثبیت شود. با این کار چربی پوست گرفته می‌شود و پوست آماده می‌شود تا سایه روی آن زده شود. سعی کنید به جای سایه‌های کرمی از سایه‌های پودری استفاده کنید؛ چون سایه‌های کرمی معمولا حاوی کرم‌های نرم‌کننده هستند و دوام زیادی ندارند. همچنین بهتر است از خط چشم های ژله ای و مایع ضدآب استفاده کنید که روی پوست پخش نمی‌شوند و مثل چسب روی پوست می‌چسبند. این مدل خط چشم‌ها به‌ویژه برای روزهای گرم تابستان بسیار مناسب هستند. در هوای مرطوب و گرم، این نوع خط چشم جایگزین بسیار مناسبی برای مداد چشم است که معمولا چرب است و با رطوبت و گرمی هوا روی پوست پخش می‌شود.

 

کدام پودر دکلره مناسب است؟

پودرهای دکلره تنوع زیادی دارند و مارک‌ها مختلفی از آنها در بازار موجود است. به‌طور کلی پودرهای دکلره از هر مارک و برندی که باشند به دو نوع تقسیم می‌شوند؛ یکی پودر دکلره سفید که ضعیف‌تر عمل کرده و برای موهای حساس، نازک و رنگ‌ شده استفاده می‌شود. دوم پودر دکلره آبی که قوی‌تر از پودر دکلره سفید بوده و برای موهای طبیعی و سالم کاربرد دارد. معمولا اگر مو مشکی طبیعی و در کل رنگ تیره بود، از پودر آبی و اگر رنگ طبیعی مو، روشن بود از دکلره ضعیف استفاده می‌کنیم.

 

اصول پایه آرایش , ترفندهای آرایشی - تکنیک های آرایشی

 

لاک‌ها را چطور پاک کنید

حتما برای‌تان پیش آمده که از لاک ناخن براق برای ‌‌مهمانی استفاده کنید اما موقع پاک کردن آن کلی دردسر بکشید؛ راه‌حل این است که از یک ورقه آلومینیومی استفاده کنید. یک مقدار پنبه به اندازه ناخن‌تان‌‌ بردارید، به آن استون بزنید و روی ناخن بگذارید. بعد یک تکه مربع شکل از ورقه آلومینیومی را ببرید و دور ناخن بپیچید تا پنبه کامل پوشانده شود. بعد از پنج دقیقه که آن را از روی ناخن‌تان‌ بردارید لاک کاملا پاک شده است.

 

تمام راه‌ها به موم ختم می‌شود

این روزها در آرایشگا‌ه‌ها زیاد شنیده می‌شود که از موم دایم استفاده کنید تا موهای‌تان دیرتر دربیاید که مسلما قیمت بالاتری هم دارد اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای اپیلاسیون از همان موم طبیعی استفاده کنید. موم‌های دائم قدرت چسبندگی بالایی دارند و همین باعث می‌شود با یک‌بار استفاده همه موها ریشه‌کن شوند و دیرتر دربیایند نه اینکه به‌طور کامل از بین بروند ولی همین چسبندگی به پوست آسیب می‌رساند.

نکته دیگر اینکه قبل از اپیلاسیون حمام نکنید. توجه داشته باشید که در آرایشگاه‌ها از ظروف یکبار مصرف و پارچه‌های مجزا استفاده شود و برای مناطق حساس بدن بهتر است به جای پارچه از پدهای مخصوص که جنس خشن ندارند، استفاده کنند. سعی کنید بعد از اپیلاسیون لباس‌های تنگ نپوشید چون باعث جوش‌های زیرپوستی می‌شود.

 

منبع : مجله زندگی ایده آل

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 5, میانگین امتیاز: 2,60 از 5)
Loading...