سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

تمیز کردن مانیتور و صفحه‌ نمایش تلویزیون

index
گرد و غبار و یا لکه‌هایی که روی صفحه‌نمایش کامپیوتر یا تلویزیون نقش می‌بندند، علاوه بر آلودگی‌های فراوان که با خود به همراه دارند، ظاهر نامناسبی به صفحه‌نمایش می‌دهند. برای برطرف‌کردن این مشکل، باید همواره آن‌ها را تمیز کنید.

اگر در خانه، بچه یا حیوان خانگی ندارید، به هر ترتیب به مرور زمان، لکه‌های مزاحم بر روی مانیتور یا پنل تلویزیون‌تان انباشته خواهند شد. اما اگر در خانه‌تان هم بچه و هم حیوان خانگی وجود دارد، باید به فکر روش‌های بهتری برای نظافت باشید. با یک بررسی کوتاه و سریع در مورد روش‌های پیشنهادی تولید کنندگان LCD و تلویزیون‌های HD برای تمیز‌کردن سطوح مانیتور یا صفحه‌نمایش تلویزیون، به لیستی از کارها برخورد خواهید کرد.

در این لیست بیشتر، کارهایی وجود دارند که نباید آن‌ها را انجام دهید، تا روش‌هایی که بتوانید از آن استفاده کنید. همچنین اکثر این شیوه‌ها در تضاد با یکدیگر هستند.

 

لیست کارهایی که «نباید» انجام دهید:

– از اسپری های آئروسل، حلال یا مواد ساینده استفاده نکنید.

– از هرچیزی به غیر از آب گرم استفاده نکنید.

– از هیچ نوع مایعی برای تمیز‌کردن سطوح استفاده نکنید.

– از پاشیدن هر نوع مایعی به صورت مستقیم به سمت صفحه‌نمایش خودداری کنید.

– از پارچه سخت برای تمیز‌کردن استفاده نکنید.

– برای تمیز‌کردن لکه‌های برجسته، از ناخن یا جسم نوک‌تیز دیگری استفاده نکنید.

 

لیست کارهایی که «می‌توانید» آنها را انجام دهید:

طبق تمام توصیه‌های ذکر شده توسط تولید‌کنندگان مانیتور‌ و تلویزیون‌ و همچنین تجربه‌های که با آزمون و خطا به دست آمده، موارد زیر را به شما توصیه می کنیم.

– از یک پارچه خشک، نرم، بدون پرز و ترجیحاً یک پارچه میکرو فیبر مخصوص تمیز‌کردن که احتمالاً در کنار مانیتور با تلویزیون‌تان در هنگام خرید همراه بوده است، استفاده نمایید.

– در صورت نیاز از محلول آب و صابون رقیق استفاده کنید.

– در ابتدا سعی کنید صفحه‌نمایش را با یک پارچه خشک و بدون پرز، تمیز کنید. اگر نتوانستید پارچه مناسب برای تمیز‌کردن صفحه‌نمایش را پیدا کنید، به هیچ وجه از پارچه معمولی استفاده نکنید. بهترین کار این است که به دنبال پارچه مخصوص لپ‌تاپ یا دیگر گجت‌هایتان باشید؛ زیرا پارچه‌های معمولی می‌توانند به صفحه‌نمایش صدمه وارد کنند.

– اگر هنوز موفق به تمیز‌کردن لکه‌های روی صفحه‌نمایش نشدید، ۲ پارچه انتخاب کنید و آنها را به محلول رقیق مایع ظرفشویی و آب گرم آغشته کنید.پس از اینکه با پارچه خشک، صفحه‌نمایش را از هر نوع گرد‌و‌خاک پاک کردید، پارچه دیگر را با محلول مایع ظرفشویی آغشته کنید، آن را فشار دهید و به آرامی صفحه‌نمایش را با آن پاک کنید. سپس، پارچه آغشته شده به صابون‌تان را با آب تمیز کنید، محکم آن را فشار دهید و سپس با کمک آن صفحه‌نمایش را برای از میان‌بردن هر‌گونه صابون باقی مانده، تمیز نمایید.

 

 

zoomit.ir

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 3,00 از 5)
Loading...