جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

ثبت نام طرح تعویض تاکسی فرسوده – nosazin.org

آغاز پرداخت وام برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده پایتخت

(۱۴۰۲/۰۶/۰۱) مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از آغاز پرداخت وام با کارمزد ۸ درصدی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده از امروز خبر داد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی وحدت‌کار از تسهیلات جدید برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده خبر داد و گفت: نوسازی ناوگان تاکسی‌های فرسوده با ارائه تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی با کارمزد ۸ درصد و بازپرداخت ۶۰ ماهه با سه ماه تنفس از ابتدای شهریورماه سال جاری برای نوسازی تاکسی‌ها آغاز خواهد شد.

وی افزود: در این طرح، شهرداری تهران از منابع داخلی خود تسهیلاتی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده با مشارکت صندوق کارآفرینی امید فراهم آورده است، به طوری که تاکسیرانان برای دریافت تسهیلات با مراجعه به اداره نوسازی سازمان تاکسیرانی باید نسبت به ثبت‌نام اقدام‌ می‌کنند و متناسب با زمان ثبت‌نام برای تشکیل و تکمیل پرونده بانکی به صندوق کارآفرینی امید برای بهره‌مندی از تسهیلات معرفی می‌شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: در صورتی که خودروساز به تعهد خود عمل کند و پیش‌فاکتور را در زمان‌بندی مشخص مطابق با قرارداد منعقد شده با نماینده سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور صادر کند، طرح نوسازی ناوگان مطابق با زمان‌بندی پیش‌بینی شده محقق خواهد شد.

وی عنوان کرد: خودروی «سمند سورن پلاس» برای متقاضیان با قیمت حدود ۳۶۲ میلیون تومان عرضه می‌شود و با توجه به اینکه تحویل خودرو سه ماه پس از تکمیل پرداخت است و نظر به اجرای طرح کلید به کلید، تحویل خودروی فرسوده در روز دریافت خودروی جایگزین انجام می‌شود. مبلغ ارزش اسقاط نیز توسط مراکز به تاکسیرانان پرداخت می‌شود.


نام نویسی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی

(۱۴۰۲/۰۵/۰۱) تاکسی دارانی که خودرو آن‌ها مربوط به قبل از سال ۹۱ باشد، برای نام نویسی خودرو جدید می‌توانند به سازمان تاکسی رانی مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ سرپرست سازمان تاکسی رانی گفت: برای نوسازی تاکسی‌هایی که سال تولید آن‌ها قبل از سال ۸۵ باشد تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با کارمزد دو درصد پیش بینی شده و رانندگان باقی مبلغ یعنی ۲۹۴ میلیون تومان را به صورت نقد پرداخت می‌کنند.
آقای طالبی خودرو جایگزین را سمند سورن اعلام کرد و افزود: رانندگانی هم که خودروی آنان مربوط به قبل از سال ۹۱ باشد می‌توانند به صورت نقدی نسبت به نوسازی خودروی خود اقدام کنند.


تعویض کلید به کلید تاکسی های فرسوده

سخنگوی وزارت صمت گفت: سامانه nnhk.ir از فردا آماده تعویض کلید به کلید ۱۰ هزار خودرو فرسوده تاکسی است.
به گزارش خبرگزاری مهر، امید قالیباف در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: سامانه nnhk.ir از فردا ۹ اردیبهشت آماده تعویض کلید به کلید ۱۰ هزار خودرو فرسوده تاکسی است.

به گفته سخنگوی وزارت صمت، این سامانه از ۲۶ فروردین ۲۹ هزار سهمیه خودرو فرسوده در قرعه کشی‌های قبلی را از مرحله اسقاط تا تحویل خودروی نو ساماندهی کرده است. امسال سرعت جایگزینی خودرو فرسوده شتاب می‌گیرد.

طرح نوسازی تاکسی فرسوده

(۱۴۰۱/۱۱/۲۳) به اطلاع کلیه نمایندگی های محترم میرساند، در راستای اهداف مهم دولت در خصوص نوسازی خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی و با عنایت به مسئولیت های اجتماعی شرکت ایرانخودرو، طرح نوسازی تاکسی های فرسوده سراسر کشور پس از توقف چند ماهه، مجددا آغاز میگردد.

کلیات طرح تعویض تاکسی فرسوده سال ۱۴۰۱

۱ – تعداد کل خودروهای فرسوده مشمول این طرح ۱۰۰۰۰ دستگاه پیش بینی شده است و حداکثر اجرای پروژه به مدت یک سال از زمان آغاز طرح خواهد بود.

۲ – خودرو قابل واگذاری در این طرح سورن پلاس دوگانه سوز میباشد.
۳ – خودروهای تاکسی مجهز به کپسول آتش نشانی ( نصب شده در زیر صندلی شاگرد ) و نوار شطرنجی ( نصب شده در دو طرف خودرو ) میباشند.

شرایط ثبت نام تعویض تاکسی فرسوده

۴ – در این طرح، ثبت نام صرفاً برای متقاضیانی انجام خواهد شد که دارای مالکیت تاکسی فرسوده بوده و اسامی آنها توسط اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور و از طریق سامانه نوسازین به این شرکت اعلام گردد.

متقاضی نوسازی خودرو فرسوده در سایت ایران خودرو ثبت نام کنند

۵ – الزاماً جهت ثبت نام، متقاضیان میبایست علاوه بر موارد فوق، در سامانه فروش اینترنتی شرکت ایرانخودرو دارای پروفایل تکمیل شده باشند.
۶ – ثبت نام در سیستم فروش نمایندگی ها ( سیتریکس ) مشابه طرح های گذشته توسط شرکت صورت می پذیرد . لذا نمایندگی، همزمان درسیستم فروش نمایندگی ها ( سیتریکس ) و سامانه نوسازین ( آیتم طرح تاکسی ستاد ) ثبت نام مشتری را مشاهده خواهد نمود .
۷ – ثبت نام تکمیلی و تحویل خودرو جایگزین توسط نمایندگی محل ثبتنام صورت میپذیرد.

ارزش اسقاط خودرو فرسوده از قیمت نهایی تاکسی نو کسر نخواهد شد

۸ – در این طرح ارزش اسقاط خودرو فرسوده از قیمت نهایی تاکسی نو کسر نخواهد شد و مسئولیت پرداخت ارزش اسقاط به متقاضی برعهده مرکز اسقاط و اتحادیه تاکسیرانی میباشد، ضمناً شرکت ایرانخودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص گواهی اسقاط ندارد.

انتخاب نمایندگی و مرکز اسقاط طبق نظر متقاضی

۹ – در این طرح، انتخاب نمایندگی و مرکز اسقاط در سامانه نوسازین، طبق نظر متقاضی توسط سازمان تاکسیرانی هر شهر صورت میپذیرد.

۱۰ – با توجه به اهمیت و گستردگی طرح نوسازی تاکسیهای فرسوده، انتظار میرود کلیه نمایندگی های مجاز مشارکت و همکاری نمایند. نمایندگی هایی که تمایل به مشارکت در این طرح را ندارند میبایست ظرف مدت ۱۰ روز ( از زمان ارسال این بخشنامه ) درخواست انصراف از مشارکت خود را به صورت کتبی به منطقه تحت پوشش خود اعلام نمایند، در غیر اینصورت در طرح مشارکت داده خواهند شد و انصراف بعد از آن مورد موافقت قرار نخواهد گرفت. ضمناً نتیجه درخواست های واصله پس از بررسی و انتخاب نمایندگی جایگزین به اطلاع نمایندگی درخواست کننده خواهد رسید.

۱۱ – در این طرح، ظرفیت ثبت نام درنظر گرفته شده برای تمامی نمایندگی‎‌های هر شهر به صورت یکسان بوده و کمیسیون تحویل در نظر گرفته شده مطابق دستورالعملهای جاری شرکت میباشد.
۱۲ – نمایندگی های محترم قبل از آغاز طرح دسترسی خود به سامانه نوسازین ( admin/org.nosazin ( را کنترل نموده و درصورت وجود هرگونه مشکل، مراتب را از طریق اتوماسیون سیستم فروش نمایندگی‌ها ( سیتریکس )، مراجعه حضوری کارگزار مربوطه و یا تماس تلفنی ( شماره تلفنهای ۴۸۲۲۹۸۰۵ ،۴۴۹۳۴۰۳۹ و ۴۸۲۲۷۰۰۹ ( به اداره عقد قراردادهای عمده و تاکسیرانی – بخش جایگزینی خودرو های فرسوده و تاکسی اطلاع رسانی نموده تا مشکل مذکور مرتفع گردد.

شماره‌گذاری خودروهای تاکسی برعهده تاکسیرانی و متقاضی میباشد

۱۳ -فرآیند شماره‌گذاری خودروهای تاکسی برعهده تاکسیرانی و متقاضی میباشد. بدین منظور بلافاصله پس از صدور فاکتور و تخصیص شماره شاسی، اطلاع رسانی لازم به مالک خودرو به منظور پیگیری فرآیند شماره گذاری و یا اخذ نامه پلاک از سوی نمایندگی مربوطه الزامی است.
۱۴ – درصورتی که متقاضی به هردلیلی پس از گذشت یک هفته موفق به دریافت مجوز پلاک تاکسی نگردید و یا پس از حمل تاکسی نو به نمایندگی، توجهی به اطلاع رسانی نمایندگی مبنی بر تحویل خودرو نداشت، نمایندگی موظف است مراتب را به سازمان فروش و سازمان تاکسیرانی شهر مربوطه گزارش نماید.
۱۵ – در صورت اعلام بانکهای پرداخت کننده تسهیلات و با تائید اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور، برروی سند و فاکتور فروش خودروی ( سند کمپانی) آندسته از متقاضیانی که از تسهیلات بانکی استفاده نموده اند عبارت ذیل درج خواهد شد. «« این خودرو بنا به درخواست بانک و یا صندوق پرداخت کننده تسهیلات، تا تسویه حساب کامل، غیر قابل انتقال است و با درج مهر بانک یا صندوق بر روی همین سند ، مبنی بر تسویه حساب کامل، خودرو قابل انتقال خواهد شد.»
نکته۱ : شایان ذکر است با درج عبارت فوق به هیچ عنوان نیازی به تعویض سند و فاکتور فروش خودرو نمیباشد و مشتریان بعد از تسویه تسهیلات با مراجعه به شعبه مربوطه نسبت به درج مهر بانک مبنی بر «« تسویه حساب کامل با بانک انجام شد »» برروی عبارت مندرج در سند و فاکتور فروش خودرو اقدام نموده و درصورتی که مشتری در این خصوص با مشکل مواجه گردید مراتب را از تاکسیرانی مربوطه پیگیری نمایند.

نکته ۲ :درخصوص درج عبارت *** غیر قابل انتقال تا تسویه حساب کامل*** در سند و فاکتور فروش خودرو، هیچگونه مسئولیتی متوجه شرکت ایرانخودرو نمیباشد.
۱۶- در راستای مسئولیت های اجتماعی و تکریم مشتری و همچنین به منظور توجه ویژه به معیشت تاکسیرانان محترم، طرح نوسازی تاکسی های فرسوده به صورت کلید به کلید اجرا میگردد و بدین منظور انتظار میرود مدیران، مسئولین و کاربران محترم نمایندگی‌های مجاز به مشتریان این طرح که از اقشار شریف و زحمتکش جامعه هستند حداکثر دقت نظر و احترام
درخور شان این عزیزان را در کل فرآیند مورد توجه قراردهند.
۱۷ – الزامی است نمایندگی بلافاصله پس از چاپ و صدور پیش‌فاکتور، تنها نسبت به ثبت صدور پیش‌فاکتور در سامانه نوسازین اقدام نماید.
۱۸ – با توجه اجرای طرح به صورت کلید به کلید، صرفاً در صورت حمل تاکسی نو (پلاک شده ) به نمایندگی محل تحویل، تائید واریزوجه در سامانه نوسازین توسط نمایندگی ثبت گردد.
۱۹ – ضروری است پس از رویت تاریخ پذیرش در سامانه نوسازین، تاکسی نو به متقاضی تحویل گردد.
۲۰ – انتظار میرود نمایندگی درخصوص ثبت نام، اطلاع رسانیهای لازم به مشتری، تشکیل، تکمیل و چیدمان پرونده، ارسال به موقع پرونده، زمان و نحوه تحویل خودرو نو به مشتری مطابق بخشنامه ، شیوه نامه و نامههای سیتریکسی و همچنین رعایت سایر دستور العملهای جاری شرکت دقت لازم را داشته باشد درغیر اینصورت به عنوان تخلف نمایندگی ثبت و برابر
با مقررات شرکت اقدام خواهد شد. نکات مهم فرآیند به محض رویت تعهد یا ثبت نام مشتری در سیستم فروش نمایندگی ( سیتریکس ) و سامانه نوسازین، جهت ادامه فرایند چاپ و صدور پیش‌فاکتور مشتری فراخوان گردد.
نکته: با توجه به هماهنگیهای صورت پذیرفته با اتحادیه تاکسیرانی، الزامی است متقاضی قبل از مراجعه به نمایندگی دارای پروفایل در سامانه فروش اینترنتی ایرانخودرو باشد و در غیر اینصورت مسئولیت آن به عهده مشتری میباشد. ضمناً جهت تکمیل اطلاعات شخصی آندسته از مشتریانی که در سالهای گذشته در سامانه ایرانخودرو به صورت ناقص درج شده است، نمایندگی مربوطه با اداره عقد قراردادهای عمده و تاکسیرانی بخش جایگزینی خودرو های فرسوده و تاکسی مکاتبه نموده تا رفع گردد. قرارداد و پیش فاکتور به صورت همزمان صادر گردد، لازم به ذکر است درصورت مشاهده مغایرت در تاریخ چاپ قرارداد و پیش فاکتور مسئولیت آن به عهده نمایندگی خواهد بود و پرونده بدون تعهد نمایندگی اخذ نخواهد شد .

وام تاکسی‌ فرسوده

مدیر نوسازی ناوگان سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران جزئیات ارائه تسهیلات نوسازی تاکسی‌های فرسوده را تشریح کرد.

به گزارش تصویر زندگی به نقل از ایسنا، امین رهبر در مورد ارائه تسهیلات جدید برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده گفت: نوسازی ناوگان تاکسی‌های فرسوده از ۲۸ خردادماه توسط نماینده سازمان شهرداریها و دهیاری‌های کشور ابلاغ شده است که در این طرح خودروی «سمندسورن پلاس» با قیمت ۳۶۲ میلیون تومان عرضه می‌شود.

جزئیات وام نوسازی تاکسی فرسوده

وی با بیان اینکه در این طرح، شهرداری تهران از منابع داخلی خود تسهیلاتی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده با کمک صندوق کارآفرینی امید در نظر گرفته است، ادامه داد: بر همین اساس:

  • وام ۱۵۰ میلیون تومانی
  • با نرخ سود ۸ درصد
  • اقساط ۶۰ ماهه
  • با سه ماه تنفس

برای نوسازی تاکسی‌ها در نظر گرفته شده است.

رهبر با تاکید بر اینکه توافق نامه با صندوق کارآفرینی امید منعقد شده است که پس از انجام فرآیند اداری و تأمین منابع مالی، اطلاع رسانی لازم برای نحوه مراجعه متقاضیان به منظور ثبت نام و بهره مندی از تسهیلات عنوان شده، انجام خواهد شد.

وی  در مورد ارزش اسقاط خودروی فرسوده نیز اعلام کرد: با توجه به اینکه طرح نوسازی ناوگان به صورت کلید به کلید می باشد و از آنجایی که اگر متقاضیان نسبت به ثبت نام و واریز وجه اقدام کنند؛ عملا سه ماه دیگر با توجه به قرارداد منعقد شده با  خودروساز، خودروی جایگزین خود را دریافت می کنند، پیش بینی کرده‌ایم که قبل از تحویل خودرو در طرح جدید، فراخوان از مراکز اسقاط برای اعلام قیمت های جدید در دستور کار قرار گیرد.

مدیر نوسازی ناوگان سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه تاکسی‌های مدل سال ۹۱ و ماقبل می توانند از این تسهیلات استفاده کنند، افزود: نوسازی تاکسی ها با توجه به آیین نامه ماده ۸ قانون هوای پاک مبتنی بر سن تاکسی نیست و تاکسی هایی که نتوانند معاینه فنی دریافت کنند، مشمول نوسازی هستند.

رهبر در مورد نرخ نوسازی تاکسی‌های فرسوده نیز گفت: از ابتدای سال تاکنون ۹۸۸ پرونده نوسازی تشکیل شده که ۵۲۳ خودرو تحویل داده شده است و مابقی خودروها نیز طبق زمان‌بندی اعلامی از سوی خودروساز تا اواسط تیرماه تحویل داده می‌شود؛ اما دقت داشته باشید که این خودروها به صورت تمام نقد و بدون دریافت تسهیلات از سوی رانندگان خریداری شده است و به زودی تسهیلات نوسازی به رانندگان ارائه می‌شود.

موافقت با اعطای وام کم بهره برای نوسازی تاکسی های تبریز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی، در یکصد و چهل و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز لایحه شهرداری مبنی بر تجویز اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه با بهره ۴ درصد برای تاکسیرانان شهری به منظور نوسازی ناوگان تاکسیرانی تبریز به صورت دو فوریت اعلام وصول و موافقت شد.
شهردار تبریز در این نشست با اشاره به نوسازی یک هزار دستگاه تاکسی از ناوگان حمل و نقل عمومی تصریح کرد: سال گذشته شهرداری تبریز لایحه‌ای مبنی بر نوسازی ناوگان تاکسیرانی با اعطای تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی کم بهره به شورا ارائه کرد و بر اساس این لایحه و مصوبه شورا، یک هزار دستگاه تاکسی نوسازی شد که این اقدام  در کاهش آلودگی هوای شهر تبریز موثر بود.
هوشیار با بیان اینکه قیمت جدید تاکسی ۳۶۱ میلیون با افزایش ۹۰ میلیون تومانی به نسبت سال پیش اعلام شده است، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۱۴۰۰ نفر برای نوسازی تاکسی ثبت نام کرده و در چند روز گذشته نیز ۳۰۰ نفر نیز به این تعداد اضافه شده است. بر همین اساس شهرداری تبریز لایحه نوسازی دو هزار تاکسی را تقدیم شورا  کرد.
شهردار تبریز در تشریح لایحه شهرداری مبنی بر نوسازی ناوگان تاکسیرانی افزود: در این لایحه تسهیلات ۱۷۰ میلیون تومانی برای نوسازی تاکسی ها و ۳۰۰ میلیون تومان نیز برای ون ها با بهره ۴ درصد در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز امسال نوسازی دو هزار دستگاه تاکسی و ۵۰۰ دستگاه ون را در دستور کاری خود قرار داده چرا که نوسازی ناوگان عمومی یکی از ضروریات حمل و نقل شهری است.

همچنین دو فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر تجویز انتشار اوراق مشارکت مالی اسلامی به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال جهت خرید ۱۵۰ دستگاه اتوبوس به تصویب شورای اسلامی شهر تبریز رسید.
شهردار تبریز در این باره نیز گفت: در سال گذشته تعداد ۱۰۰ دستگاه از طریق شرکت خصوصی و همچنین ۳۰ دستگاه از ۸۰ دستگاه اتوبوسی که تعهدات دولتی بودیم توانستیم بگیریم.
وی همچنین با اشاره به دستگاه های بازسازی شده و خریداری شده از دیگر ارگان ها مجموع دستگاه های اضافه شده به ناوگان اتوبوسرانی در سال جدید را ۲۳۰ دستگاه اتوبوس اعلام کرد.
هوشیار افزود: امیدواریم بتوانیم به تعهد خود مبنی بر خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در این دوره عمل کنیم.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 38, میانگین امتیاز: 4,26 از 5)
Loading...