شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

تبدیل فایل pdf فارسی به word با گوگل کروم بدون نرم افزارهای حرفه ای

به طور حتم تاکنون بارها با مشکل تبدیل فایل PDF فارسی به WORD روبرو شده اید. این مشکل به صورت ویژه ای برای دانش آموزان و دانشجویان که برای امور آموزشی و پژوهشی خود نیازمند استفاده از محتوای فایل های PDF فارسی هستند، شایع بوده و تقریبا تمامی تلاش ها بدون نتیجه است.

با توجه به مشکلات بسیار کلیه روش ها و نرم افزارهای مطرح شده برای تبدیل فایل PDF فارسی به WORD و عدم کارایی آنها، در این نوشته شیوه ای بسیار ساده و کارآمد برای تبدیل فایل PDF فارسی به WORD در کسری از ثانیه و بدون هیچگونه مشکل به هم ریختگی یا کاراکترهای عجیب، آموزش داده می شود.

 

تبدیل فایل pdf فارسی به word با کروم

آموزش تبدیل فایل pdf فارسی به word

 

تبدیل فایل pdf فارسی به word بدون نرم افزارهای حرفه ای

هماهنگونه که از عنوان مشخص است، نیازی به هیچ نرم افزار ویژه و خاصی نیست و فقط از مرورگر سیستم خود استفاده می نمایید. در این مطلب تبدیل انواع فایل های PDF فارسی به WORD در کسری از ثانیه و بدون هیچگونه مشکل به هم ریختگی یا کاراکترهای عجیب، آموزش داده می شود.

 

حتما فایل PDF پی دی اف دانلود کرده اید  و توسط برنامه ای که دانلود کرده اید آن را  به فایل وورد تبدیل نموده اید اما، ناگهان شوکه میشوید : فونت فارسی آن در هم ریخته،  به هم ریخته یا به قول برخی از نوجوانان، جغول و بغول شده !!!
برای تبدیل فایل نیازی به هیچ نرم افزار ویژه و فقط از مرورگر کروم گوگل خود استفاده می نمایید.

 

آموزش تبدیل فایل PDF فارسی به متن فارسی ورد

فرایند تبدیل فایل های PDF فارسی به WORD شامل چند مرحله ساده است :

۱- نرم افزار مرورگر گوگل کروم Google Chrome روی سیستم شما باید نصب باشد. اگر نصب است که هیچ، اگر نصب نیست،  فایل آن را از اینترنت دانلود کنید و نصب نمایید.
۲- مطمئن شوید، فایل PDF با فونت فارسی که دانلود کرده اید به صورت متن است یا تصویری از یک متن که تبدیل به PDF  شده است. زیرا بعضی PDF های فارسی ، به جای متن حاوی عکس هایی از نوشته ها هستد (که دیگران آن را به سرقت نبرند!!)  که در اینصورت این قابل تبدیل به PDF نیست. البته در عمده موارد، PDF بصورت متن است.

 

باز کردن فایل PDF  با کروم گوگل :

– روش ۱

فایل PDF فارسی را  بگیرید و بکشید و بی اندازید روی گوگل کروم (همان Drag & Drop). فایل باز میشود و میتوانید متن را کپی کنید تو یک فایل word خالی.

– روش ۲

با استفاده از کلیک راست روی فایل PDF، گزینه Open with، گزینه Choose default program، گزینه Browse و انتخاب Google Chrome به عنوان برنامه پیش فرض، باز نمایید.

تبدیل فایل pdf فارسی به word

ساده ترین روش تبدیل فایل pdf فارسی به word

 

حالا میتوانید متن را از داخل کروم به یک فایل word خالی کپی کنید.

گاهی مشاهده می شود که تصاویر و نمودارهای مندرج در فایل PDF در فایل Word کپی نگردیده است برای حل این مشکل نیز بایستی بصورت دستی از صفحه مانیتور خود عکس تهیه کرد و یا با استفاده از نرم افزار های گوناگون می توان از محیط های دلخواه فایل PDF، عکس با فرمت JPG یا PNG تهیه کرد سپس درون فایل Word  در محل مورنظر قرار می دهیم.

اگه فایل PDF شما اضافاتی مثل حاشیه و عکسهایی در پس زمینه داشته باشد ابتدا با نرم افزار Foxit PDF Editor و حتی فتوشاپ CS6 صفحه موردنظر را ویرایش کنید و اون قسمتها را حذف کنید و فایل را ذخیره کنید. سپس کار کپی برداری را انجام دهید.

نکته مهم :

توجه داشته باشید که نام فایل PDF بصورت فارسی نباشد تا مرورگر در بازکردن آن مشکلی نداشته باشد و حتی مسیر فایل PDF با عناوین فارسی نباشد. (مثلا درون پوشه با نام و کاراکتر فارسی زبان نباشد)

اگر تمام راه حل های گفته شده را انجام دادید و با مشکل روبرو شدید بایستی از دستگاه یا نرم افزارهای قدرتمند OCR استفاده کرد که مقرون به صرفه هم نیست. اما نام بردن نرم افزارهایی که از فناوری OCR استفاده می کنند خالی از لطف نیست همانند: Able2Doc Professional  و PDF OCR 4.2 و غیره.

 

منبع:mbaتهران/مسعودعلامه/باشگاه خبرنگاران جوان

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 117, میانگین امتیاز: 3,09 از 5)
Loading...