سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

زمان واریز حقوق معلمان حق التدریس اعلام شد

واریز حقوق معلمان حق التدریس

دبیر کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از پرداخت معوقه حق‌التدریسی‌ها تا پایان شهریور ماه خبر داد.
(۱۴۰۲/۰۶/۰۵) به گزارش تصویر زندگی به نقل از فارس، محمدرضا احمدی نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود نیرو در آموزش و پرورش، بیان کرد: «ما طرحی را در کمیسیون آماده کردیم تا نیروهای حق التدریسی، خرید خدمت، پیش دبستانی، غیرانتفاعی در آموزش و پرورش تعیین و تکلیف شوند اما دولت از ما خواست از پیگیری این طرح جلوگیری کرده تا لایحه‌ای ارائه دهد. در این خصوص چندین بار به وزیر آموزش و پرورش تذکر داده‌ایم تا هرچه زودتر لایحه را آماده و به مجلس ارسال کند تا کمبود نیرو در آموزش و پرورش نیز مرتفع گردد.»

البته، مهدی عسگری نماینده مردم کرج در جلسه علنی سه‌شنبه ۳۱ مرداد ماه مجلس گفته بود: «معلمان حق التدریسی دچار مشکل شده و حقوق معوقه آنها واریز نمی شود و متاسفانه آموزش و پرورش نیز در این زمینه پاسخگو نیست، لذا از کمیسیون مربوطه در مجلس نیز درخواست می شود این موضوع را پیگیری کنند.»​

وی در پایان ضمن اشاره به پرداخت معوقه حق التدریسی‌ها تا پایان شهریور ماه، گفت: «وزیر آموزش و پرورش قول داده بود که بحث رتبه بندی معلمان را هرچه سریعتر تکمیل کند و مبالغ حق التدریسی ها نیز به صورت کامل پرداخت شود اما تاکنون این عمل اجرایی نشده است. ما در کمیسیون پیگیر رتبه بندی معلمان و حق التدریسی ها هستیم تا ان شاء الله تا قبل از مهر به صورت کامل انجام شده باشد تا معلمان با انگیزه و انرژی بیشتری سال تحصیلی جدید را آغاز کنند. من شخصا با وزیر صحبت کردم و ایشان قول دادند تا پایان شهریور ماه هم معوقه حق التدریسی ها و هم رتبه بندی معلمان به صورت کامل انجام خواهد شد.»


(۱۴۰۲/۰۲/۱۱) به گزارش اخبار آموزش و پرورش : رضا مرادصحرایی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: حقوق تمام فرهنگیان استخدامی و معلمان مهرآفرین به طور کامل پرداخت شده است.

وی افزود: چهار ماه حقوق معلمان حق التدریس و خرید خدماتی‌ها پرداخت شده است و مابقی نیز تا قبل از پایان سال تحصیلی پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: رتبه بندی معلمان مهر هر سال انجام می‌شود و فرهنگیانی که به هر دلیلی از ثبت نام در رتبه بندی جا مانده اند، مهر هر سال می‌توانند ثبت نام کنند.

صحرایی در خصوص کمبود دبیر اظهار کرد: به زودی آزمونی مشابه آزمون جذب معلمان ابتدایی برای جذب دبیران برگزار می‌کنیم.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 8, میانگین امتیاز: 3,88 از 5)
Loading...