سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

امکان بارگذاری مدارک تکمیلی معلمان در سامانه رتبه‌بندی

جاماندگان رتبه‌بندی معلمان فقط تا این تاریخ فرصت دارند

سجاد سیاح، رئیس مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به پرسشی پیرامون مهلت درنظرگرفته شده برای بارگذاری مدارک و مستندات در سامانه my.medu.ir  از سوی فرهنگیانی که نسبت به رتبه اعلامی خود اعتراض داشتند، گفت: آن دسته از معلمان که به رتبه نهایی خود در سامانه مشاهده و ثبت اعتراض کرده‌اند تا ۱۱ اردیبهشت برای بارگذاری مدارک جدید مهلت دارند. البته این مهلت پیش از این تا ۹ اردیبهشت درنظر گرفته شده بود که تا ۱۱ اردیبهشت تمدید شد.

رضا مراد صحرایی؛ سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفته است: «اولویت ما در موضوع رتبه‌بندی دو مسئله است؛ نخست، معلمانی که فاقد رتبه هستند و دوم معلمان معترض به رتبه‌ها؛ فرایند رسیدگی به اعتراضات آغاز شده است و کارگروه‌های ارزیاب به ارزیابی مدارک افراد می‌پردازند، همزمان موضوع بازنگری آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان هم شروع شده است و موضوع پایش رتبه‌های اهداشده و وضعیت آنها در حال انجام است تا با نتایجی که از رسیدگی به اعتراضات به دست می‌آید بتوانیم آیین‌نامه را اصلاح کنیم.»

با وجود این، هم‌اکنون معلمان با دو پرسش اصلی مواجه هستند:

نخست، برای بارگذاری مدارک جدید تا چه‌زمانی فرصت دارند؟

دوم، آیا امکان بارگذاری مدارک جدید برای مواردی که به آن اعتراض نکرده‌اند هم فراهم می‌شود؟

در همین ارتباط مجتبی هاشمی؛ سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره ثبت مدارک جدید برای رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: معلمانی که مراحل رتبه‌بندی را طی و کارنامه خود را مشاهده کردند تا ۹ اردیبهشت برای بارگذاری مدارک جدید فرصت دارند.

وی افزود: برخی معلمان به‌دلیل طی نشدن تمام مراحل رتبه‌بندی و قطعی نشدن رتبه‌ها، موفق به مشاهده کارنامه خود نشدند که به‌محض قطعی شدن رتبه‌ها و تأیید توسط هیئت‌های ممیزه، کارنامه آنها قابل مشاهده خواهد بود و پس از آن ۱۰ روز برای ثبت اعتراض فرصت دارند، این گروه از معلمان نگران نباشند چون حق آنها برای ثبت اعتراض محفوظ است.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: به‌دلیل گستردگی کار، فرآیند قدری زمان‌بر شد اما به‌زودی تمام اعتراضات را تعیین تکلیف می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه کمیسیون موارد خاص به‌زودی تشکیل خواهد شد، متذکر شد: این کمیسیون پس از بررسی‌های لازم به معلمانی که بنا به دلایلی نتوانستند مدارک را بارگذاری کنند، فرصت مجدد خواهد داد.


(۱۴۰۲/۰۱/۲۱) وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای از تایید ایجاد دسترسی لازم برای بارگذاری مدارک تکمیلی معلمان در سامانه رتبه بندی خبر داد و اعلام کرد که فرصت کافی برای بارگذاری مدارک و مستندات بعد از آماده سازی سامانه ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از  مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در این اطلاعیه آمده است: در راستای تحقق حقوق معلمان در فرایند رسیدگی به اعتراضات رتبه بندی، با مصوبه هیات ممیزه مرکزی رتبه بندی معلمان مورخ ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ ایجاد دسترسی لازم برای بارگذاری مدارک تکمیلی مورد تایید قرار گرفت.

با توجه به لزوم توسعه نرم افزاری در سامانه MY.MEDU.IR برای انجام این مهم، موضوع با قید فوریت در دستور کار قرار گرفت و به محض آماده سازی سامانه، اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

بدیهی است، فرصت کافی برای بارگذاری مدارک و مستندات بعد از آماده سازی سامانه ایجاد خواهد شد.


تمدید مهلت بارگذاری مدارک در سامانه رتبه بندی

(۱۴۰۱/۰۶/۳۰) وزیر آموزش و پرورش منابع اختصاص یافته برای رتبه‌بندی معلمان را ۳۸هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این منابع در ۱۸ ماه میان مشمولان توزیع می‌شود.

قانون رتبه‌بندی معلمان چه موقع اجرایی می‌شود؟

یوسف نوری در پاسخ به اینکه قانون رتبه‌بندی معلمان چه موقع اجرایی می‌شود، تصریح کرد: برخی از همکاران ما مدارک لازم را هنوز بارگذاری نکرده‌اند.

نوری در پاسخ به اینکه آیا وزارت آموزش‌وپرورش مدارک لازم معلمان را در اختیار ندارد، اضافه کرد: یک سری از مدارک هستند که در سامانه ما قرار دارند و همکاران ما باید یک سری مدارک تکمیلی را هم بارگذاری کنند که این مدارک مربوط به صلاحیت عمومی یا شایستگی عمومی و شایستگی تخصصی و حرفه‌ای است و ما این مدارک را نداریم.

وی خاطرنشان کرد: باید یک بار برای همیشه در راستای اجرای این طرح، مدارک موردنیاز در سامانه مشخص شده قرار بگیرد و از همکارانمان درخواست می‌کنیم که این کار را هرچه زودتر انجام دهند.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، بارگذاری مدارک تا فردا (۳۱ شهریور) تمدید شده است و معلمان هرچه زودتر باید این مدارک را جمع آوری و ثبت کنند تا وزارت آموزش‌وپرورش هم بتواند رتبه‌بندی معلمان را سریع‌تر انجام دهد.


کارگروه رتبه‌بندی معلمان با صدور اطلاعیه‌ای از تمدید بارگذاری مدارک در سامانه رتبه‌بندی معلمان تا پایان روز جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش ایلنا، در متن این اطلاعیه آمده است: نظر به درخواست تعداد زیادی از همکاران که به دلیل مسافرت و یا مشکلاتی همچون‌عدم دسترسی به مدارک و مستندات، موفق به ثبت نام و بارگذاری کامل مدارک در سامانه رتبه‌بندی معلمان در مهلت مقرر نشده ‎اند، مهلت ثبت نام تا پایان روز جمعه ۲۵ شهریور ماه ۱۴۰۱ تمدید می‌شود.

این اطلاعیه در ادامه می‌افزاید: یادآور می‌شود، همکارانی که ثبت نهایی کرده‌‎اند اما قصد ویرایش اطلاعات خود را دارند نیز می‌توانند مجددا در مهلت تمدید شده نسبت به اضافه یا کم کردن اطلاعات خود اقدام کنند.


وزارت آموزش‌وپرورش، در متن این اطلاعیه آمده است: نظر به درخواست تعداد زیادی از همکاران که به دلیل مسافرت یا مشکلاتی همچون نبود دسترسی به مدارک و مستندات، موفق به ثبت نام و بارگذاری کامل مدارک در سامانه رتبه بندی معلمان در مهلت مقرر نشده‌اند، مهلت ثبت نام (بدون تفکیک کد ملی) تا پایان روز یکشنبه بیستم شهریور ۲۰ شهریور ماه تمدید می‌شود.

در بخشی دیگر از این اطلاعیه عنوان شده است: همکارانی که ثبت نهایی کرده‌اند، اما قصد ویرایش اطلاعات خود را دارند نیز می‌توانند مجددا در مهلت تمدید شده نسبت به اضافه یا کم کردن اطلاعات خود اقدام کنند.

این اطلاعیه می افزاید: مدیران، برای رفاه همکارانی که امکانات سخت افزاری مناسبی برای تهیه تصویر مدارک و بارگذاری آن‌ها ندارند، امکانات مدرسه را در اختیار همکاران قرار دهند.

به گزارش ایرنا، آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان ۱۲ تیرماه امسال پس از چندین سال مطالبه فرهنگیان در دولت سیزدهم ابلاغ شد. این آیین نامه پس از رفع ایرادات که توسط کمیسیون تلفیق مجلس اعلام‌شده بود، پانزدهم مردادماه سال جاری نهایی شد.

ببینید: آخرین اخبار رتبه بندی معلمان در ۲۴ ساعت گذشته

وزیر آموزش‌ و پرورش ۲۲ مرداد ماه اعلام کرد که سامانه رتبه‌بندی معلمان از امروز باز شده است و به‌ صورت آزمایشی همکاران می‌توانند کارهای خود را انجام دهند، اما از ۲۶ مردادماه سامانه به‌صورت رسمی شروع به کار خواهد کرد.

همچنین یوسف نوری ۲۴ مرداد ماه اعلام کرد: دولت با تلاش بی‌وقفه نظام رتبه‌بندی را اجرایی کرد و در همین راستا به‌ زودی مبالغی به‌ صورت علی‌الحساب به‌ حساب معلمان مشمول طرح واریز خواهد شد.
براساس اعلام وزیر آموزش و پرورش، قریب ۸۱۰ هزار نفر از معلمان، مشمول رتبه‌بندی فرهنگیان خواهند شد.

همچنین معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش ۲۹ مرداد به ایرنا گفت: رتبه بندی فرهنگیان به مرحله پرداخت رسیده است.

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 10, میانگین امتیاز: 3,60 از 5)
Loading...