جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

ترفندهای تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام

بد نیست برای تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام ، پاک کننده‌های خانگی را امتحان کنید. در ادامه مطلب ، هفت روش تمیزکاری موثر ارائه شده که با استفاده از آنها و با کمترین هزینه و تلاش می‌توانید سرویس بهداشتی را تمیز و درخشان کنید.

تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام

بهترین روش های تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام

تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام و تمیز نگه داشتن آن کار ساده ای نیست و نیاز به زمان و تلاش زیادی دارد. از بین بردن موها، اثر رطوبت، جرم دوش و.. کارهای ناخوشایندی هستند که هر روز نمی توان آن ها را انجام داد.

در اینجا ترفندهای فوق العاده موثر برای کمک به لذت بردن از یک حمام بدون بو و عاری از جرم و میکروب وجود دارد که زمان زیادی هم از شما نمی گیرد. در بخش اسرار خانه داری همراه مجله تصویر زندگی باشید.

 

تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام : سقف

تمیز کردن سرویس بهداشتی

برای داشتن یک سقف تمیز و بدون گرد و غبار، مخلوطی از یک قسمت سرکه به علاوه یک قسمت آب گرم استفاده کنید. حال یک فرچه شستشو یا چوب گردگیری را به محلول آغشته کرده و شروع به تمیز کردن سقف خود کنید. توجه داشته باشید که هنگام انجام این کار باید عینک ایمنی بپوشید.

 

تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام :  آینه حمام

تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام

اگر طرفدار پاک کننده های شیشه گران قیمت نیستید که آثار مزاحمی را بر روی آینه های شما می گذارند، می توانید پاک کننده را در خانه خود درست کنید. یک راه حل این است که مخلوطی از جوش شیرین و آب اکسیژنه درست کنید، سپس آن را روی آینه اسپری کنید و با اسفنج روی آن را پاک کنید.

همچنین می توانید از کرم اصلاح استفاده کنید. این کار علاوه بر اینکه باعث می شود آینه شما درخشان شود، همچنین از بخار کردن آینه پس از حمام داغ بعدی  نیز جلوگیری می کند.

 

تمیز کردن وان حمام

تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام

یکی از راه های خلاص شدن از میکروب ها در وان حمام، استفاده از این مخلوط است: نصف فنجان سرکه، یک فنجان الکل و یک چهارم فنجان بیکینگ سودا (جوش شیرین). تمام مواد تشکیل دهنده را به ۴ کیلوگرم آب اضافه کنید. سپس مخلوط را به طور یکنواخت روی قسمت های کثیف پخش کنید، بگذارید برای مدت ۱۵ دقیقه بماند و سپس به خوبی شستشو کنید. شما مطمئنا از این تمیزی شگفت زده خواهید شد.

 

تمیز کردن توالت

تمیز کردن سرویس بهداشتی

شستشو دهنده های استاندارد دهان یا خمیر دندان می تواند یک پاک کننده مناسب برای تمیز کردن حمام و دستشویی باشد. مایع شستشوی دهان یا خمیر دندان را در آب بریزید، سپس این مخلوط را بر روی سطح کثیف بمالید و ۳۰ دقیقه صبر کنید، بعد با برس توالت به خوبی آن را بشویید.

 

تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام : لکه گیری کاشی ها

تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام

توپ پنبه خیس را در مایع سفیدکننده بزنید و کاشی ها را تمیز کنید. این کار کمک خواهد کرد که کاشی ها بیش از حد براق و عاری از لکه های آب بشوند. همچنین می توانید برای شستن کاشی ها از مایع شستشوی دهان یا خمیر دندان استفاده کنید.

 

از بین بردن زنگ زدگی ها

تمیز کردن سرویس بهداشتی

خلاص شدن از زنگ زدگی ها آسان تر از آن است که به نظر می آید. به سادگی نمک را روی قسمت زنگ زده بریزید و آن را مالش دهید، بعد مقداری آب لیمو روی آن بریزید. آب لیمو با زنگ واکنش نشان می دهد و به آن را از سطح جدا می کند و نمک لکه زنگ را جذب می کند. راه حل بهتر این است که اجازه دهید یک شب آنها روی قسمت زنگ زدگی بماند و صبح آن را بشویید.

 

تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام : پرده‌های دوش

تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام

در یک بطری اسپری، ۵۰۰ میلی لیتر سفید کننده همه منظوره و ۲ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی مخلوط کنید. این محلول را روی تمام سطح پرده حمام خود اسپری کنید و اجازه دهید برای چند دقیقه بماند، سپس آن را بشویید. پرده شما مثل روز اول تمیز و نو خواهد شد.

 

همانطور که دیدید جوش شیرین یکی از موادی است که برای تمیز کردن خانه خیلی مورد استفاده قرار می گیرد. برای آگاهی از اثرات معجزه گر آن می توانید از این مطلب دیدن کنید:  کاربرد جوش شیرین در خانه تکانی

 

منبع:وب سایت ستاره

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 17, میانگین امتیاز: 4,18 از 5)
Loading...