سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

تقویت عضلات ران ، باسن و شکم با چند حرکت ساده

در این مطلب چند حرکت ساده را انتخاب کرده ایم که روی تقویت عضلات ران ، باسن و شکم و سفت کردن عضلات این بخشها تأثیر دارد.

سفت کردن عضلات شکم, تقویت عضلات ران, ورزش, تقویت عضلات شکم

با چند حرکت ورزشی ساده میتوان اندامی متناسب داشت‎

چند حرکت ورزشی برای تقویت عضلات ران (+تصاویر)

تناسب اندام به تقویت عضلات به‌ ویژه تقویت عضلات شکم و تنه، نیاز دارد و این امر نیز مستلزم انجام تمرینات ورزشی مشخصی است که برای نتیجه گرفتن باید به طور مداوم انجام شوند.

اهمیت به تناسب اندام این روزها بخش اعظمی از جامعه را به خود اختصاص داده است. خیلی ها دوست دارند اندام متناسبی داشته باشند اما یا واقعا” وقت ندارند و یا اینکه به باشگاه و دستگاه های بدنسازی دسترسی ندارند. در این مطلب چند حرکت ساده را انتخاب کرده ایم که روی تقویت عضلات ران ، باسن و شکم و سفت کردن عضلات این بخشها تأثیر دارد.

هر حرکت در ۳ ست انجام و به مدت ۶۰ ثانیه تکرار می شود. مدت زمان استراحت بین حرکات نیز ۳۰ ثانیه است. فراموش نکنید، قبل از شروع این حرکات ورزشی بدن را به خوبی گرم کنید.

 

• تقویت و سفت کردن عضلات ران ، باسن و شکم
اسکوات حرکتی است چند مفصلی که عضلات چهار سر ران را هدف گرفته اما به خاطر ماهیتی که دارد،عضلات پشت،عضلات سرینی (باسن)،عضلات شکم و عضلات همسترینگ (پشت پا) را هم درگیر می کند.

 

برای انجام این حرکت باید در حالت ایستاده قرار بگیرید و دست ها را در پشت سر خود بگذارید و به گونه ای بایستید که سینه ها به جلو و شانه ها به عقب برود ( حالت نظام)، سپس یک صندلی خیالی را در پشت خود تصور کنید و سعی کنید که روی آن بنشینید در واقع باید زاویه بین زانوهای شما کاملا ۹۰ درجه شود البته این نکته را به یاد داشته باشید که قوس طبیعی ستون فقرات خود را حفظ کنید تا به کمر و زانوهایتان فشار وارد نشود و در پایان به حالت اولیه خود بازگردید.

 

ورزشهای مخصوص شکم,سوزاندن چربی های شکم, سفت کردن عضلات باسن

حرکت اسکوات‎ عضلات چهار سر ران, سرینی (باسن) و شکم را درگیر میکند

 

• تقویت عضلات ران

حرکت استپ همانند بالا رفتن از پله ها یا کوه است که انجام هر چه سریع تر این حرکت ورزشی اثر چربی سوزی فوق العاده ای دارد و علاوه بر آن به تقویت عضلات ران کمک می کند.
از یک چهار پایه تقریبا کوتاه استفاده کنید و یک پا را روی آن قرار داده و با فشار وارد کردن به پاشنه پای بالای چهارپایه، سعی کنید تا پای دیگر را نیز به بالا بیاورید و بعد موقعیت آغاز حرکت خود بازگردید و به همین ترتیب این حرکت را انجام دهید.

 

سفت کردن عضلات شکم, تقویت عضلات ران, ورزش, تقویت عضلات شکم

انجام هر چه سریع تر حرکت استپ اثر چربی سوزی فوق العاده ای دارد‎.

 

بیتوته

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 5, میانگین امتیاز: 3,60 از 5)
Loading...