پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

پیش‌تر آلت تناسلی مردان دارای استخوان بوده است + عکس آلت تناسلی استخوانی مردان

چرا آلت تناسلی مردان استخوان ندارد؟

آلت تناسلی مردانه

 

مجله تصویر زندگی : در پستانداران کنونی معمولا آلت تناسلی دارای استخوان است اما در انسان این حالت مشاهده نمی شود که دلیل جالبی دارد. دانشمندان در طی دهه‌های گذشته از خود می‌پرسیدند که چرا برخلاف اکثر پستانداران مذکر، آلت مردان هیچ استخوانی ندارد؟ حالا طبق پژوهشی جدید شاید به جواب این سوال رسیده باشیم: تک‌همسری، علت از بین رفتن آلت تناسلی استخوانی مردان است !

برای شرح علمی این قضیه باید در ابتدا توضیحاتی درباره baculum – نام علمی استخوان آلت – ارائه دهیم. استخوان آلت ازلحاظ اندازه بین پستانداران بسیار متفاوت است. به‌طور مثال اندازه این استخوان در شیر ماهی حدود ۶۰ سانتی‌متر بوده، اما همین استخوان در شامپانزه بونوبو، فقط ۸ میلی‌متر طول دارد. در پژوهشی که دانشمندان اخیرا انجام داده‌اند آن‌ها به دنبال تاریخچه‌ی فرگشتی این استخوان در بین پستانداران مختلف گشته‌اند.

 

آلت تناسلی استخوانی مردان

روش های بزرگ کردن آلت تناسلی مردان

این پژوهش درنهایت نشان می‌دهد که هرچقدر موجودات بی‌قیدی جنسی بیشتری داشته باشند، استخوان آلت آن‌ها هم بلندتر است. کیت اوپی، پژوهشگر فوق دکترای دانشگاه کالج لندن، در همین رابطه به گاردین گفته است که استخوان آلت مردان بلندتر از حالا بوده و در ادامه می‌گوید:

از زمانی که مردان وقت بیشتری برای رابطه جنسی گذاشته‌اند، فرگشت حذف این استخوان آغازشده است . مردان به‌ احتمال‌ زیاد زمان زیادتری به ارتباط جنسی اختصاص می‌دادند تا از این راه نگذارند مردان دیگری با زنان آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

به دلیل همین مباحث، دانشمندان حدس می‌زنند که استخوان آلت مردان در حدود ۱.۹ میلیون سال پیش که تک‌ همسری شیوع یافت، فرگشت حذف استخوان آلت هم آغاز شد. به خاطر تک‌ همسری، مردان فشار بیشتری برای رابطه‌ی جنسی طولانی‌تر احساس نمی‌کردند. درنهایت به خاطر آسودگی خاطر مردان که زنانشان با مرد دیگری رابطه جنسی ندارد، روز به‌ روز وقت کمتری برای رابطه جنسی گذاشته‌اند. به همین دلیل، امروزه آلت مردان دیگر استخوانی ندارد.

 

عکس آلت تناسلی استخوانی مردان

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 251, میانگین امتیاز: 3,48 از 5)
Loading...