شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

ثبت‌ نام وام مستمری بگیران تامین اجتماعی (آبان ماه)

ثبت نام وام مستمری بگیران تامین اجتماعی

ثبت‌ نام وام مستمری بگیران تامین اجتماعی از ۲۰ تا ۳۰ آبان‌ماه

پس از بازه زمانی اشاره شده به مدت ۱۵ روز مدارک متقاضیان مورد بررسی و وام به حساب افراد واریز می‌شود. تاریخ ثبت‌نام جدید مرحله پنجم وام ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد.

علی دهقان‌کیا؛ رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران با اشاره به فرایند ثبت‌نام و پرداخت وام بازنشستگان این سازمان اظهار کرد: تاکنون ۴ مرحله از وام ۲۰ میلیون تومانی به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت شده است.

وی با اشاره به مرحله پنجم وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان تصریح کرد: بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی در بازه زمانی بیستم تا سی‌ام آبان ماه فرایند ثبت‌نام به دو روش از طریق سایت کانون بازنشستگان و سایت سازمان تامین اجتماعی انجام می‌پذیرد و بازنشستگان متقاضی وام می‌توانند به صورت غیرحضوری به دو سایت اشاره شده مراجعه و فرآیند ثبت‌نام را انجام بدهند.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران ادامه داد: پس از بازه زمانی اشاره شده به مدت ۱۵ روز مدارک متقاضیان مورد بررسی و وام به حساب افراد واریز می‌شود.

دهقان‌کیا در پاسخ به این پرسش که آیا در سال آینده وام قرض‌الحسنه بازنشستگان افزایش خواهد یافت یا خیر گفت: احتمال افزایش این وام بسیار زیاد است چرا که شرایط اقتصادی و وضعیت زندگی سخت‌تر از گذشته شده و به همین جهت احتمال افزایش وام بازنشستگان زیاد است.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی بنا دارد امسال به ۴۰۰ هزار بازنشسته وام ۲۰ میلیونی پرداخت کند، گفت: تا امروز حدود ۱۶۰ هزار نفر از بازنشستگان در کل کشور و حدود ۱۹ هزار نفر از بازنشستگان در تهران وام ۲۰ میلیون تومانی خود را دریافت کرده‌اند.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران همچنین درخصوص اعزام بازنشستگان به مشهد مقدس اظهار کرد: طی برنامه‌ریزی اعلام شده از سوی این سازمان، امسال ۱۰۰ هزار نفر به سفر زیارتی مشهد اعزام می‌شوند که البته با توجه به محدودیت‌های اسکان، شاید این آمار تا پایان سال محقق نشود و کمتر از ۵۰ درصد از بازنشستگان بتوانند به این سفر اعزام بشوند مگر اینکه تمهیداتی برای افزایش هتل‌های اسکان از سوی مسئولان تامین اجتماعی در نظر گرفته شود.

زمان ثبت نام وام تامین اجتماعی برای متقاضیان جدید

بازنشستگان می‌توانند هر ماه و بر اساس زمان‌بندی که از سوی سازمان تامین اجتماعی اعلام می‌شود، با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی سازمان تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir نسبت به ثبت نام وام تامین اجتماعی اقدام نمایند.

شرایط دریافت وام تامین اجتماعی

  • دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر
  • حداکثر مستمری دریافتی ۱۵۰ میلیون ریال
  • دارای سن ۵۰ تا ۷۸ سال
  • عدم مسدودی حساب
  • مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی
  • عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور
  • عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۳ سال گذشته
  • داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

بازنشستگان و مستمری‌بگیران برای دریافت این تسهیلات، نیاز به مراجعه به هیچ مجموعه‌ای ندارند و درخواست خود را صرفاً باید به‌صورت غیرحضوری و از طریق درگاه معرفی شده ثبت کنند و در صورت داشتن هرگونه سؤال یا ابهام به‌صورت ۲۴ ساعته می‌توانند با شماره‌گیری تلفن ۱۴۲۰ با کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 40, میانگین امتیاز: 3,80 از 5)
Loading...