چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

افزایش وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲

شرایط ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی تغییر کرد

پیرو اعلام معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر ثبت‌نام وام برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران از طریق کانون‌های بازنشستگی، مقرر شد که ثبت‌نام وام از طریق سایت سازمان تأمین اجتماعی متوقف شده و از طریق کانون‌های بازنشستگی صورت پذیرد.

شرایط دریافت این وام به شرح زیر است:

متقاضیانی که در مراحل قبلی، وام ۲ میلیون تومانی، ۵ میلیون تومانی، ۷ میلیون تومانی و ۱۲ میلیون تومانی دریافت کرده‌اند، برای ثبت‌نام مجدد به کانون مراجعه نکنند. به دلیل آنکه ثبت‌نام وام برای این افراد در سامانه مربوطه امکان‌پذیر نخواهد بود.

متقاضیانی که قبلاً برای وام ثبت‌نام کرده‌اند، نیازی به ثبت‌نام مجدد نداشته و باید منتظر دریافت پیامک از سوی سازمان تأمین اجتماعی باشند.

ثبت‌نام وام برای متقاضیان جدید، در ادامه لیست قبلی خواهد بود.

ثبت‌نام وام نیاز به هیچ‌گونه پیگیری نداشته و در صورت تایید، مراتب آن از طریق پیامک سازمان تأمین اجتماعی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

با توجه به اینکه تعداد سهمیه اختصاصیِ وام به اکثر کانون‌های بازنشستگی کم ولی در مقابل تعداد متقاضیان آن زیاد بوده، دریافت این تسهیلات ممکن است زمان‌بر باشد.

براین اساس، زمان مشخصی برای واریز وام اعلام نشده و مشخص نیست متقاضیانی که در خرداد ثبت نام می‌کنند، چه زمانی می‌توانند وام را دریافت کنند.


افزایش مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی به ۲۰ میلیون تومان

(۱۴۰۲/۰۲/۳۰) معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی از افزایش مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی به ۲۰ میلیون تومان در سال جاری خبر داد و گفت: از خردادماه ثبت‌نام از بازنشستگان توسط کانون‌های بازنشستگی برای دریافت وام آغاز خواهد شد.
به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، احمد اسفندیاری با اشاره به پرداخت وام قرض‌الحسنه از سوی سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان خود اظهار کرد: طی سنوات گذشته این سازمان بر اساس یک برنامه‌ریزی مدون این وام را به بازنشستگان خود پرداخت کرده است.

وام بازنشستگان تامین اجتماعی

(۱۴۰۲/۰۲/۰۳) بر اساس پیگیری‌ها از کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، احتمال دارد مبلغ وام قرض الحسنه به بازنشستگان در سال جاری از ۱۲ میلیون تومان افزایش یابد و در این زمینه جلساتی با مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در طی هفته‌های گذشته برگزار شده است و بزودی مبلغ جدید وام قرض الحسنه به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اعلام می‌شود.

با توجه به درخواست بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و پیگیری‌های کانون‌های بازنشستگان، احتمال دارد که رقم وام بازنشستگان در سال جاری از ۱۲ میلیون تومان افزایش پیدا کند.
بنا بر اعلام سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر حدود ۴ میلیون نفر بازنشسته سازمان در سطح کشور هستند که هرماه بر اساس حروف الفباء حقوق خود را از بیستم هرماه دریافت می‌کنند.

در سنوات گذشته سازمان تامین اجتماعی در راستای حمایت از بازنشستگان خود اقدام به پرداخت وام قرض الحسنه به بازنشستگان این سازمان کرده است.

براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی برای پرداخت وام به ۴۰۰ هزار بازنشسته شده بود به طوری که سال ۱۴۰۰ مبلغ وام بازنشستگان ۷ میلیون تومان بود که در سال ۱۴۰۱ به ۱۲ میلیون تومان افزایش یافت.

شرایط ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی :  عضویت بازنشسته در کانون بازنشستگان، دریافت حقوق بازنشسته از شعب بانک رفاه از شرایطی است که بازنشستگان باید برای دریافت وام داشته باشند. همچنین سن بازنشسته باید کمتر از ۷۷ سال تمام باشد و بازنشسته فاقد بدهی بانکی،‌ چک برگشتی باشد و … سایر شرایط پرداخت وام است.

همچنین اقساط تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی به بازنشستگان برای سال گذشته ۲۴ ماهه و با کارمزد ۴ درصد در نظر گرفته شده بود.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 20, میانگین امتیاز: 3,75 از 5)
Loading...