چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

مهمترین نکات برای پخت انواع ماکارونی

راز پخت ماکارونی

ماکارونی که به رشته های طلایی نشاسته ای جذاب مشهور است یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین غذاهایی است که در تمام دنیا طرفداران خود را دارد. قسمت هیجان انگیز یک ماکارونی ته دیگ آن است که از خوشمزه ترین های روزگار می باشد. برای داشتن یک ماکارونی خوشمزه و فوق العاده بهتر است به برخی از نکات در حین پخت توجه بیشتری شود تا طعم ماکارونی شما بهتر شود و از صرف این غذای خوشمزه لذت بیشتر ببرید.

البته رسپی ماکارونی در رستوران‌ها با هم متفاوت است و معمولاً رستوران‌ها رسپی خود را اعلام نمی کنند و اگر شما از ماکارونی یا پاستای یک رستوران خیلی خوشتان آماده است بهترین راه حل این است که برخی از مواقع آن‌ها را سفارش دهید و در منزل میل کنید. برای سفارش آنلاین غذا از این رستوران‌ها نیازی به مراجعۀ حضوری نیست و تنها کافی است اپلیکیشن اسنپ فود را نصب کنید.

رازهای طلایی برای داشتن ماکارونی خوشمزه تر و جذاب تر

ماکارونی را هر فردی می تواند با سلیقه و ذائقۀ خود به صورت متفاوتی تهیه کند اما اگر در پخت ماکارونی برخی از نکته ها را رعایت نشود این غذای خوشمزه می تواند یک تجربۀ بد را به همراه داشته باشد. در این قسمت برخی از نکته های ضروری را که در رسپی بهترین سرآشپزهای دنیا آمده است برای شما گردآوری کرده ایم که با دقت به این موارد می‌توانید غذایی خوشمزه‌تر بپزید.

رسپی اختصاصی هر نوع ماکارونی

استفاده از ماکارونی تازه امروزه خیلی مرسوم شده است و بسیاری از افراد علاقه‌مند هستند تا خودشان خمیر ماکارونی را تهیه کرده و با آن غذا بپزند. این کار بسیار هیجان انگیز است و تجربۀ فوق العاده ای خواهد بود. اگر تصمیم گرفته‌اید از ماکارونی تازه استفاده کنید حتماً باید رسپی مخصوص این ماکارونی را در اختیار داشته و دقت کنید که ماکارونی شما لِه نشود.

کیفیت ماکارونی

استفاده از ماکارونی خشک با کیفیت یکی از بهترین مواردی است که خیال شما را بابت ارزش غذایی و پخت ماکارونی راحت تر خواهد کرد. اگر از ماکارونی بی کیفیت استفاده کنید نه تنها غذای شما خوشمزه نخواهد شد بلکه ظاهر بدی نیز به خود خواهد گرفت.

سس های خلاقانه معجزه می کنند!

برای ماکارونی سس های بسیار متنوعی می توان تهیه کرد که هرکس می تواند با توجه به سلیقه و ذائقۀ خود یا عزیزانش آن را آماده کند. سس های بر پایۀ مواد غذایی گیاهی یا گوشتی از محبوب ترین سس های این غذا هستند که هرکدام با رسپی خاص خود تهیه می شوند. اما انواع پاستا و ماکارونی ایتالیایی را با سس پستو و سس گاهی اسپایسی و سایر سس نیز می توان آماده کرد.

استفاده از پیاز

در پخت ماکارونی رشته ای حتماً از پیاز استفاده کنید. پیاز طعم ماکارونی را خوشمزه تر کرده و به سس آن قوام و جذابیتی بیشتر می دهد.

طرز تهیه ماکارونی

خیس کردن سویا در آب

اگر قصد دارید از سویا در پخت ماکارونی خود استفاده کنید حتماً آن را چند ساعت قبل در آب سرد خیس کنید تا طعم بهتری به خود بگیرد و نفخ آن نیز کم شود. خیس کردن سویا باعث می شود هنگام پخت و پس از آن بافت سویا بهتر و خوشمزه تر شود.

استفاده از گوشت چرخ کرده تازه گوسفند یا گوساله

برای پختن ماکارونی اگر مایل هستید از گوشت استفاده کنید بهترین گوشتی که مناسب ماکارونی است گوشت چرخ کرده است. گوشت چرخ کرده طعم و مزۀ فوق العاده خوشمزه ای به غذای شما خواهد داد. بهتر است گوشت چرخ شدۀ شما گوشت گوساله و گوسفندی تازه باشد تا مزۀ هیجان انگیزتر آن را بهتر حس کنید.

پخت ماکارونی

چکار کنیم رشته های ماکارونی به هم نچسبند؟

  1. مورد بسیار مهم برای خراب نشدن بافت ماکارونی این است که از آب جوش استفاده کنید و ظرف شما به اندازۀ کافی آب داشته باشد تا تمام قسمت های ماکارونی به خوبی پخته و نرم شود. قابلمه های مخصوص پخت ماکارونی و پاستا طول زیاد و عرض کمی دارند و بهترین گزینه برای پخت همیشگی ماکارونی هستند.
  2. در حین پخت ماکارونی در ظرف آب جوش به آن کمی روغن، نمک و زردچوبه اضافه کنید. هر کدام از این افزودنی ها کاربرد خاص خودشان را خواهند داشت. افزودن روغن باعث می شود رشته های ماکارونی کمتر به هم بچسبد. افزودن نمک باعث می شود طعم ماکارونی شما دگرگون شده و فوق العاده خوشمزه تر شود و افزودن زردچوبه نیز رنگ جذابی و به غذای شما خواهد داد و ماکارونی بافت رشته ای خود را از دست نخواهد داد و به هم نخواهد چسبید.
  3. پس از اضافه کردن ماکارونی به ظرف آب جوش حتماً چند مرتبه آن را هم بزنید.
  4. اگر ماکارونی را بعد از آبکش کردن دم نمی کنید اصلاً پس از پخت روی آن آب سرد نریزید.
  5. ریختن آب سرد پس از پخته شدن ماکارونی روی آن باعث می شود قسمت زیادی از نشاستۀ ماکارونی از بین برود ولی ماکارونی ظاهر بهتری پیدا می کند و رشته های آن به هم نمی چسبد اما از طرفی هم ممکن است سس ماکارونی به خوبی روی آن ننشیند. این کار را با توجه به ذائقه و سلیقۀ خود می توانید امتحان کنید.

۲ نکته در مورد سس ماکارونی

  • در سس ماکارونی از طعم دهندۀ مخصوص ماکارونی استفاده کنید و در انتها مقدار کمی دم شدۀ زعفران را به آن بیفزایید.
  • اگر مایل هستید سس ماکارونی را هنگام سرو کردن روی آن بریزید حتماً کمی سس را شل تر بردارید.

یک پله بالاتر

راز خوشمزه شدن ماکارونی این است که کمی آن را تند تر از سایر غذاها تهیه کنید و برای تند شدن آن از فلفل سیاه و فلفل قرمز استفاده کنید. اما دقت کنید که غذایتان بیش از حد تند نشود و حتماً قبل از دم کردن ماکارونی طعم سس آن را بچشید. اگر بیش از اندازه تند شده بود بهترین راه برای گرفتن تندی غذا آن این است که یک عدد سیب زمینی نگینی شده به آن اضافه کنید و اگر زمان کافی داشتید مقدار مواد اولیۀ آن را افزایش دهید. افزودن چند قطره آب لیموی ترش و تازه هم به کمتر کردن طعم خیلی تند غذا کمک می کند.

 

و در پایان

ماکارونی با ته دیگ سیب زمینی از هیجان انگیزترین غذاهایی هستند که مزۀ فوق العاده ای داشته و ظاهر جذابی دارند. این غذای خوشمزه دارای رسپی های بسیار متنوعی است و تک تک مواد سس آن را می توان تغییر داد. اگر دوست دارید بدانید این غذای هیجان انگیز و جذاب اگر توسط آشپزهای حرفه ای آماده شود چه مزه ای خواهد بود به شما پیشنهاد می کنیم یک بار این غذا را از طریق سفارش آنلاین غذا تهیه کنید و مقایسه کنید که چه تفاوت هایی بین آشپزهای رستوران‌های متنوع تهران با خودتان وجود دارد. برای سفارش آنلاین غذا حتماً از سوپر اپ اسنپ فود استفاده کنید تا از کیفیت بالا و گرم بودن غذا اطمینان پیدا کنید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 4, میانگین امتیاز: 4,25 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.