جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

ناهار چی درست کنیم مجلسی و خوشمزه باشه

ناهار مجلسی

در مطلب پیش رو با فهرست ۵ غذای خوشمزه و مجلسی که می‌توانید برای وعده ناهار آماده کنید آشنا می‌شوید.

یکی از دردسرهای روزمره همه ما در خانه بلاتکلیفی در مورد غذایی است که می‌خواهیم برای ناهار درست کنیم. پاسخ به این سوال اگرچه از دور می‌تواند جواب های زیادی را به دنبال داشته باشد اما وقتی خودتان در همین موقعیت گرفتار می‌شوید، گزینه‌ای برای پاسخ به این پرسش که “ناهار چی درست کنیم مجلسی و خوشمزه باشه” پیدا نمی‌کنید. اما شما می‌توانید به راحتی از فهرستی که از غذاهای مجلسی و خوشمزه به شما معرفی می‌کنیم، در این موقعیت‌ها استفاده کنید:

قورمه سبزی:

قورمه سبزی

اگر مهمان دارید و می‌خواهید غذایی طبخ کنید که همه آن را بپسندند، در دسترس‌ترین گزینه شما خورشت قرمه‌سبزی است. طرز تهیه قرمه سبزی چندان دشوار نیست و معمولا همه آن را دوست دارند. البته قرمه‌سبزی یک غذای رایحه‌دار است و اگر نمی‌خواهید منزل شما را بوی قرمه‌سبزی پر کند، آشپزخانه حتما باید هود و تهویه مناسب داشته باشد.

قیمه:

قیمه

یکی دیگر از غذاهای پرطرفدار مجلسی خورشت قیمه است که می‌تواند گزینه خوبی برای یک ناهار مجلسی باشد. ضمن اینکه دردسر‌های کمتری برای پیچیدن بوی غذا در خانه را دارد. طرز تهیه قیمه نیز چندان دشوار نیست و به شما این امکان را می‌دهد تا با موادی مثل سیب‌زمینی یا بادمجان نیز به غذاهای خود در روزهای مختلف تنوع ببخشید.

زرشک‌پلو با مرغ:

زرشک‌پلو با مرغ

مرغ نسبت به گوشت سریع‌تر پخته می‌شود و اگر نمی‌خواهید زمان زیادی را پای اجاق گاز بایستید، زرشک‌پلو با مرغ گزینه مناسب برای پرسش ناهار چی بپزم شماست. زرشک‌پلو با مرغ یک غذای شیک و مجلسی برای ناهار است و در بسیاری از مجالس رسمب نیز به عنوان غذای اصلی سرو می‌شود.

آبگوشت:

آبگوشت

اگر به غذاهای برنجی علاقه ندارید و در عین حال می‌خواهید یک غذای سنتی ایرانی برای ناهار آماده کنید، یکی از بهترین و سالم‌ترین گزینه‌ها برای پرسش ناهار چی بپزم شماست این کار آبگوشت است. آبگوشت یک غذای کامل ایرانی است که می‌تواند نظر هر کسی را به خود جلب کند. البته اگر می‌خواهید با آبگوشت از مهمانان خود در وعده ناهار پذیرایی کنید حتما در کنار آن مخلفاتی مثل ماست، سبزی، سیرترشی و ترشی لیته را نیز فراموش نکنید. در برخی از مناطق در کنار آبگوشت خانگی انگور هم سرو می‌شود که تجربه کردن طعم آن با آبگوشت خالی از لطف نیست.

عدس پلو

عدس پلو

یکی دیگر از گزینه‌های جذاب وعده ناهار برای خانواده های ایرانی،‌می تواند عدس‌پلو باشد. این غذای نسبتا ساده به دلیل استفاده از گوشت چرخ کرده در ترکیب آن نسبتا زود آماده می شود و مانع انجام کارهای روزمره شما نخواهد شد. استفاده از موادی مانند عدس، گوشت چرخ کرده، کشمش، پیاز، سیر و زعفران در ترکیب عدس‌پلو آن را به یک غذای کامل، خوشمزه و مجلسی تبدیل می‌کند که می‌توانید از آن برای خانواده یا پذیرای از مهمانان در وعده ناهار استفاده کنید.

غذاهای رنگارنگ ایرانی

ناهار به‌طورکلی یکی از وعده‌های جذاب غذایی است که اگر کمی وقت بگذارید می‌توانید تنوع زیادی از غذاها را برای آن طبخ کنید. آنچه در این یادداشت به آن اشاره شد، پنج غذای سنتی در فرهنگ غذایی ایران بود اما غذاهای زیاد دیگری برای انتخاب وجود دارد که می‌توانید دستور تهیه آنها را در مجله اسنپ اکسپرس مطالعه کنید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 5, میانگین امتیاز: 2,80 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.