سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

از نظر مشاوره روانشناسی، آیا می توان زندگی افسانه ای داشت یا یک طنز است؟

 

آیا از نظر مشاوره روانشناسی می توان یک زندگی افسانه ای ساخت؟

ازدواج کردن با یک فردی، داشتن یک رابطه عاشقانه گرم، نداشتن زندگی شاد در مراحل بعدی آن!

آیا مشاوره خانواده می تواند به شما کمک کند؟

عواملی که اجازه نمی دهد شما یک زندگی افسانه ای بسازید، عبارت از این است که عدم آشنایی و آموزش برای ایجاد و نگه داشتن رابطه مناسب نیاز به تلاش دارد.

در برخی مواقع، همسران روشهای مناسبی برای مدیریت چالش های موجود در زندگی را در اختیار ندارند و در این مرحله است که مشاور (در رابطه شما) نقش خودشان را ایفا می کنند.

منظور من از مشاور یا درمانگری می باشد که می تواند به شما کمک کند تا روش هایی جدید ارتباط برقرار کردن با همسرتان را یاد بگیرید.

  •  زمانی که از نظر مالی بدقول باشید.

بدعهدی مالی می تواند همانند یک رابطه عاشقانه جنسی دیگر، برای یک رابطه مضر باشد (یا حتی تاثیرات مخرب تری داشته باشد). در صورتی که یکی از زوجین طرف مقابلش را نسبت به مخارجش یا نیازش در مورد کنترل کردن موارد مرتبط با پول مطلع نکند، در این صورت وظیفه تامین مالی خانواده بر روی طرف مقابل خواهد بود. گفتن این مورد که “من می خواهم تا اطلاعات بیشتری در مورد قرض ها و بودجه ماهیانه خودمان، بدهی های موجود و حساب های پس انداز، چک ها / حقوق بازنشستگی و غیره داشته باشم”، غیرمنطقی می باشد. در صورتی که همسرتان نسبت به این موضوع اعتراضی داشته باشد، برای حل اختلاف خودتان به یک مشاور مراجعه کنید.

 

  • در زمانی که این تفکر را داشته باشید که در صورت تغییر یافتن، همه چیز درست خواهد شد.

تنها شخصی که شما می توانید تغییر بدهید، عبارت از خودتان می باشد. بنابراین در صورتی که منتظر ایجاد تغییر در طرف مقابلتان هستید، باید مدت زمان زیادی منتظر بمانید. من در اغلب این موارد توصیه می کنم که به یک درمانگر یا مشاور مراجعه کنید تا نسبت به شخصی که هستید و چیزی که می خواهید به دست بیاورید، شناخت بهتری پیدا کنید. بعد از آن در صورتی که چالش های موجود همچنان باقی بمانند، به یک درمانگر زوجین مراجعه کنید تا شناخت بهتری را در مورد همدیگر به دست بیاورید.

 

  • زمانی که زندگی های مجزایی داشته باشید.

زمانی که زوجین بیشتر حالت هم اتاقی نسبت به یکدیگر داشته باشند و کمتر به عنوان یک زوج ازدواج کرده به نظر برسند، در این شرایط به یک مشاوره نیاز خواهند داشت. این بدان معنا نیست که زوجین به دلیل اینکه کار مشترکی انجام نمی دهند، دچار مشکل می شوند. بلکه در صورت عدم وجود ارتباط، مکالمه ، رابطه صمیمی، یا در صورت وجود داشتن احساس “هم زیستی”، زوجین باید به یک متخصص بالینی ماهری مراجعه کنند که می تواند معایب موجود و نحوه از بین بردن آنها را مشخص کند.

  • زمانی که شما نسبت به صحبت کردن ترس داشته باشید.

زمانی که ترس شما بیشتر شود، حتی می تواند منجر به افزایش مشکلات موجود شود. این مشکلات می توانند شامل هر چیزی باشند و از رابطه جنسی تا پول، یا حتی رفتارهای بی اهمیت اذیت کننده را شامل شوند که بیش از حد می باشند. وظیفه درمانگر عبارت از کمک کردن به زوجین و ایجاد دیدگاه مشخص در آنها نسبت به مشکلات موجود و کمک به آنها برای داشتن یک شناخت درست از صحبت هایشان می باشد.

 

  • زمانی که مجازات تعیین شده، عبارت از عدم ابراز علاقه باشد.

 شوهر سابق یکی از درمانجوهای من به اسم ان[۱]،، در نتیجه موارد کوچک و بی اهمیت عصبی می شد و در نهایت از ابراز علاقه خودداری می کرد (که شامل داشتن برخورد ساکت و صحبت نکردن با وی بود). در صورتی که یکی از زوجین به عنوان یک “سرپرست” یا “مجازات کننده” رفتار کند، هیچ نوع توازنی در این رابطه وجود نخواهد داشت.

 

  • زمانی که همسرتان را به عنوان یک دشمن در نظر بگیرید.

شما و همسرتان دشمنان همدیگر نمی باشید؛ هر دو شما در یک تیم قرار دارید. در صورتی که شروع به داشتن این احساس کنید که در تیم های مختلفی قرار دارید، در این شرایط باید به دریافت کمک مراجعه کنید.

مشاوره روانشناسی

  • زمانی که مواردی را مخفی نگه می دارید.

هر شخصی در رابطه موجود این حق را دارد که یک حریم خصوصی داشته باشد، ولی زمانی که شما مواردی را از یکدیگر مخفی نگه می دارید، یک مشکلی ایجاد خواهد شد.

 

  • زمانی که به صورت مکرر در رابطه با موارد بی اهمیت بحث می کنید.

هر شخصی دارای رفتارهای محرک می باشد – موارد خاصی که منجر به عصبانیت آنها می شود و منجر به اذیت کردن بخش قابل توجهی از افراد دیگر نمی شود. این مورد می تواند مسائلی از قبیل رخت های شستنی، نحوه پر کردن ماشین ظرف شویی و داشتن یک نوع شام تکراری برای اغلب مواقع باشد. در اغلب مواقع، طرف مقابل دلیل ایجاد این اختلافات را متوجه نمی شود و نمی داند که برای رفع این مشکل چه کاری باید انجام بدهد. یک درمانگر می تواند به زوجین کمک کند تا در مورد این مشکلات بحث کنند و ریشه های اصلی مشکل موجود را از بین ببرند.

 

سایت مرکز مشاوره روانشناسی مشاورانه همواره در کنار شماست تا به ارائه خدمات مشاوره آنلاین رایگان، مشاوره تلفنی ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ و مشاوره حضوری و با کمک متخصصین روانشناسی در زمینه های خانوادگی، اجتماعی، رفتاری، درمان اختلالات همچون افسردگی، اضطراب، وسواس و فوبیا و سایر اختلالات شخصیتی، تربیت کودک و نوجوان و آموزش های پیش از ازدواج و زوج درمانی زندگی شما را بهبود بخشد.

 

[۱] Ann

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.