شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

خبر خوش رسانه آمریکایی درباره احیای برجام

شبکه خبری سی ان ان آمریکا نوشت به نظر می رسد حرکت رو به جلو برای احیای مذاکرات پیرامون برنامه هسته ای رو به رشد ایران، ایجاد شده است.
به گزارش تصویر زندگی به نقل از ایرنا، شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از یک منبع دیپلماتیک گزارش داد: به نظر می‌رسد گفت وگوی دو روزه در دوحه بین انریکه مورا دیپلمات اتحادیه اروپا و علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران به تحولات مثبت در بسیاری از موضوعات منجر شده است.

این شبکه تلویزیونی آمریکا به نقل از یک منبع دیپلماتیک که نام آن را فاش نکرده است، نوشت: گفتگوهای ایران و اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه بر روی نکات کلیدی از جمله سطوح غنی سازی هسته ای و همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی متمرکز بود.

سی ان ان به نقل از این منبع افزود: به نظر می رسد گفتگوی دو روزه در دوحه میان انریکه مورا دیپلمات اتحادیه اروپا و علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران، به تحولات مثبت در بسیاری از موضوعات منجر شده و محیط فعلی برای کاهش تنش مثبت بوده است.

این منبع ادامه داد: ایرانی‌ها با اروپایی‌ها و به صورت غیرمستقیم با آمریکایی‌ها گفت‌وگو کرده‌اند. این مذاکرات با حمایت قطری‌ها منجر به تحولات مثبت در بسیاری از مسائل مربوط به دو طرف شده و در ارتباط با برجام و مساله زندانیان حرکت رو به جلو ایجاد کرده است.

خودداری آمریکا از اظهارنظر درباره روند مذاکرات

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در واشنگتن در پاسخ به سوالی در خصوص وجوه بلوکه شده ایران در کره جنوبی و اینکه آیا آزادسازی این پول ها به سرنوشت مذاکرات هسته ای با تهران گره خورده است و ایران چه اقدامی باید انجام دهد؟ گفت: من هیچ اطلاعات جدیدی در خصوص این موضوع ندارم اما باید بگویم ما همچنان برای آزادی زندانیان آمریکایی در ایران تلاش می کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال بار دیگر تصریح کرد: ما همچنان معتقدیم دیپلماسی بهترین مسیر برای تضمین عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.

پیش از این، انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از گفتگوهای فشرده دو روزه خود با علی باقری معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در دوحه خبر داد و گفت: گفت و گوها در مورد طیف وسیعی از مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، از جمله راه‌های موجود پیش روی مذاکرات برجام و استراتژی‌های مربوط به حوزه خلیج فارس مورد بحث قرار گرفت.

علی باقری نیز اعلام کرد: جلسه‌ای جدی و سازنده با انریکه مورا معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دوحه داشتم. در مورد طیفی از موضوعات از جمله مذاکرات رفع تحریم‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر دوره‌ای به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به کشورهای قطر، عمان ، کویت و امارات متحده عربی سفر کرد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 4,33 از 5)
Loading...