پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

دست دوستی ویروس کرونا به جف بزوس / ثروت مدیرعامل آمازون ۲۴ میلیارد دلار افزایش یافت

جف بزوس بنیانگذار و مدیرعامل شرکت آمازون با رکورد سود ۲۴ میلیارد دلاری صدر نشین جدول ثروتمندترین مردان جهان شد.

Jeff Bezos

به گزارش انتخاب: جف بزوس بنیانگذار و مدیرعامل شرکت آمازون با رکورد سود ۲۴ میلیارد دلاری صدر نشین جدول ثروتمندترین مردان جهان شد. این در حالی است که همه گیری کرونا، اقتصاد بسیاری از شرکت‌ها را فلج کرده است و حداقل ۷۴ انبار آمازون تحت تاثیر COVID-۱۹ قرار دارند و یک مورد مرگ نیز بین کارکنان این شرکت گزارش شده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، آمازون طی چهار ماه گذشته شاهد افزایش چشمگیر تقاضا بود. چرا که به دلیل بیماری همه گیر کرونا و قرنطینه افراد در خانه، خرید آنلاین تبدیل به گزینه‌ای محبوب شده بود. این شرکت نه تنها کارمندان خود را تعدیل نکرد بلکه هزاران کارمند دیگر را برای پاسخگویی به موج سنگین تقاضا استخدام کرد. گرچه تلاش کرد تا ویروس را از انبار‌های خود دور نگه دارد.

بسیاری از کارگران آمازون نسبت به ایمنی خود ابراز نگرانی کرده اند، و این هفته نیز نخستین مرگ یک کارگر انبار بر اثر ابتلا به COVID-۱۹ تأیید شد. از آنجا که آمازون تلاش کرده است تا با همه گیر کرونا ویروس سازگار شود، مدیر عامل این شرکت و ثروتمندترین فرد جهان، جف بزوس حدود ۶/۲۳ میلیارد دلار افزایش مالی شخصی را تجربه کرده است.

براساس شاخص میلیاردر‌های بلومبرگ، بزوس یکی از معدود میلیاردر‌هایی است که از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون شاهد افزایش ارزش خالص ثروت خود بود. ثروت بزوس تقریباً در طی چهار ماه گذشته ۲۰ ٪ افزایش یافته و به ۳۸۳۸ میلیارد دلار در آوریل رسیده است.

طبق گفته‌ها، تقاضا همراستا با تعطیلات اوج گرفته و یک تحلیلگر پیش بینی افزایش فروش ۲۳ ٪ را برای سه ماه اول سال ۲۰۲۰ کرده است. قیمت سهام آمازون در روز سه شنبه با صعودی قابل توجه مواجه شد و در حدود ۲۲۳۸۳.۳۲ دلار بسته شد و در نتیجه سهم بازار خود را به ۱۴۴ تریلیون دلار افزایش داد.

اما افزایش شدید تقاضا فشار قابل توجهی را برای ارتش کارگران انبار آمازون ایجاد کرده است، که اکنون خود را در خط مقدم می‌بینند و به انبار‌هایی می‌روند که COVID-۱۹ به راحتی می‌تواند در آن‌ها گسترش یابد. آمازون برای مقابله با تقاضا ۱۰۰ هزار کارگر اضافی در ایالات متحده استخدام کرده است و به دنبال استخدام ۷۵ هزار نفر دیگر است.‌

آمازون اقدامات مختلفی را در داخل انبار‌های خود انجام داده است که شامل یک قانون فاصله ۶ پایی، تهیه مواد تمیز کننده و دستمال مرطوب برای کارگران و کنترل دما است. اما برخی از کارگران انبار‌های آمازون هنوز احساس امنیت نمی‌کنند و می‌گویند اقدامات فاصله گذاری اجتماعی در انبار‌ها غیرممکن است.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...