سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

درمان سیاهی دور چشم | پف زیر چشم | روشهای سریع برای رهایی از سیاهی و پف زیر چشم

 

درمان سیاهی دور چشم | پف زیر چشم

 

بعضی از علت‌های عمده تیره شدن پوست زیر چشم که به آن گودی زیر چشم هم می‌گویند، وراثت، بالا رفتن سن، خشکی پوست، گریه کردن طولانی و زیاد، کار کردن پشت سر هم برای ساعت‌های متوالی با کامپیوتر، استرس فکری و جسمی، کمبود خواب و داشتن یک رژیم‌غذایی ناسالم است. هم خانم‌ها و هم آقایان در سنین مختلف ممکن است دچار گودی زیر چشم شوند.

تیره شدن زیر چشم با اینکه مشکل پوستی جدی‌ای به حساب نمی‌آید ولی باعث می‌شود خسته‌، بیمار یا پیرتر به نظر برسید. خوشبختانه می‌توانید با چند روش درمانی خانگی تیرگی زیر چشم‌هایتان را برطرف کنید.

در زیر به چند روش موثر و آسان برای این کار اشاره می‌کنیم.

۱.  درمان سیاهی دور چشم با روغن بادام

 

روغن بادام ماده طبیعی بسیار خوبی است که برای پوست حساس زیر چشم فوق‌العاد است. مصرف مداوم روغن بادام کمک می‌کند این تیرگی به مرور برطرف شود. علاوه بر روغن بادام می‌توانید از روغن ویتامین E هم برای از بین بردن آن استفاده کنید.

با این دستور روغن بادام خانگی تیرگی زیر چشم‌هایتان را از بین ببرید:

قبل از خواب، کمی روغن بادام روی تیرگی پوست زیر چشمتان بمالید و به آرامی آن را ماساژ دهید. بگذارید شب تا صبح روی پوستتان بماند. صبح روز بعد آن را با آب سرد بشویید. این کار را به صورت روزانه انجام دهید تا به مرور تیرگی‌ها محو شود.

۲.درمان سیاهی دور چشم با خیار

خیار خواص روشن‌کنندگی پوست و خواص قابض دارد که می‌تواند تیرگی زیر چشم‌هایتان را از بین ببرد. همچنین باعث تازگی و سرزندگی پوستتان می‌شود.

برای این منظور، یک خیار را ضخیم برش دهید و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. برش‌های خیار را روی پوست زیر چشم‌هایتان قرار دهید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. سپس آن ناحیه را با آب شستشو دهید. اینکار را دو بار در روز به مدت یک هفته یا بیشتر تکرار کنید.

همچنین می‌توانید میزان یکسان آب خیار را با آب لیموترش مخلوط کنید، پنبه‌ای را به آن آغشته کرده و زیر چشم‌هایتان بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند، سپس شستشو دهید. اینکار را روزانه به مدت یک هفته یا بیشتر تکرار کنید.

۳. درمان پف زیر چشم با سیب‌زمینی خام


درمان پف زیر چشم با سیب‌زمینی خام

سیب‌زمینی خام عوامل طبیعی سفید‌کننده دارد که به روشن کردن پوست زیر چشم‌هایتان و از بین بردن پف‌کردگی آن کمک می‌کند.

برای این منظور، یک یا دو عدد سیب‌زمینی را رنده کنید و بعد آب آن را بگیرید. یک تکه پنبه را به آن آغشته کرده و آن را روی چشم‌هایتان که بسته‌اید قرار دهید. دقت کنید که پنبه زیر چشم‌هایتان را هم پوشش دهد. بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند، سپس با آب سرد شستشو دهید. اینکار را یک یا دو بار در روز به مدت چند هفته تکرار کنید.

به جای آب سیب‌زمینی می‌توانید از برش های ضخیم سیب‌زمینی هم برای این منظور استفاده کنید.

توجه دقت کنین

روش های ازبین بردن تیرگی زیر بغل

رفع سیاهی پوست آلت تناسلی

 

۴.درمان پف زیر چشم با گلاب

گلاب خواص فوق‌العاده‌ای برای پوست دارد. پوست را جوان کرده و چشم‌های خسته را آرام می‌کند. گلاب بخاطر خواص قابضی که دارد برای سفت کردن پوست هم مفید است.

برای این منظور، یک تکه پنبه را چند دقیقه در گلاب خیس کنید، سپس آن را روی پلک‌هایتان که بسته‌اید قرار دهید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند، سپس شستشو دهید. اینکار را دو بار در روز به مدت چند هفته تکرار کنید.

۵. درمان سیاهی دور چشم با گوجه‌فرنگی


گوجه‌فرنگی خواص سفیدکنندگی دارد که می‌تواند پوست شما را تا حد زیادی روشن‌تر کند.

برای این منظور، یک قاشق چایخوری آب گوجه‌فرنگی را با نصف قاشق چایخوری آب لیمو مخلوط کنید. این مخلوط را به آرامی زیر چشم‌هایتان بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. سپس آن راب ا آب شستشو دهید. اینکار را دو بار در روز به مدت چند هفته تکرار کنید. آب گوجه‌فرنگی به تنهایی هم می‌تواند موثر باشد.

همچنین می‌تواند یک لیوان آب گوجه‌فرنگی به همراه برگ نعنا، آب‌لیموترش و نمک بنوشید. برای گرفتن بهترین نتیجه، این آبمیوه را بلافاصله بعد از درست کردن آن بنوشید. مصرف این نوشیدنی یک تا دو بار در روز به مدت چند هفته به برطرف کردن تیرگی زیر چشم‌هایتان کمک می‌کند.

۶.درمان سیاهی دور چشم آب‌لیمو

ویتامین C موجود در اب لیموترش هم می‌تواند بخاطر خواص روشن‌کنندگی که دارد به از بین بردن تیرگی زیر چشم کمک کند.

برای این منظور، کمی آبلیمو به یک تکه پنبه بزنید و آن را زیر و دور تا دور چشم‌هایتان بمالید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند، سپس صورتتان را بشویید. اینکار را به چند هفته یکبار در روز انجام دهید.

همچنین می‌توانید خمیر غلیظی با یک قاشق غذاخوری آب لیموترش، دو قاشق غذاخوری پوره گوجه‌فرنگی، کمی آرد نخودچی و پودر زردچوبه درست کنید و آن را به آرامی دور چشم‌هایتان بمالید، سپس بعد از ۱۵-۱۰ دقیقه آن را شستشو دهید، اینکار را هفته یک تا دو بار انچام دهید.

دقت کنید که اگر آب لیموترش روی پوستتان احساس سوزش ایجاد کرد، مصرف آن را قطع کنید.

۷.درمان سیاهی دور چشم با روغن نارگیل


درمان سیاهی دور چشم با روغن نارگیل

ماساژ دادن زیر چشم با روغن نارگیل یکی دیگر از روش‌های موثر طبیعی برای کمرنگ‌تر کردن تیرگی زیر چشم‌هاست. این روغن بخاطر خاصیت مرطوب‌کنندگی بالایی که دارد موجب نرم‌تر شدن پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک زیر چشم‌ها می‌شود.

برای این منظور فقط کافی است مقداری روغن نارگیل اصل را روی قسمت زیر چشمتان بمالید و ماساژ دهید. سپس بگذارید چند ساعتی بماند و بعد صورتتان را بشویید. اینکار را چندین ماه دو تا سه مرتبه در روز تکرار کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

۸. درمان سیاهی دور چشم با چای کیسه‌ای


درمان سیاهی دور چشم با چای کیسه‌ای

کافئین و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای باجمع کردن رگ‌های خونی و کاهش احتباس آب و ورم برای خلاص شدن از شر تیرگی و همچنین پف‌کردگی زیر چشم بسیار مفید است.

برای این منظور، یک یا دو چای کیسه‌ای سبز یا معمولی استفاده‌شده را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید. روی هر چشم یکی از آنها را قرار دهید و بگذارید ۱۵-۱۰ دقیقه بماند. سپس آن را بردارید و صورتتان را بشویید. اینکار را یک یا دو بار در روز به مدت چند هفته انجام دهید. دقت کنید که چای در چشم‌هایتان نرود.

۹.درمان سیاهی دور چشم کمپرس آب سرد


کمپرس آب سرد رگ‌های خونی زیر چشم را تنگ‌تر می‌کند و به کاهش پف‌کردگی زیر چشم و تیرگی آن کمک می‌کند.

برای این منظور، دستمالی را با آب یا شیر سرد مرطوب کنید. پلک‌هایتان را ببندید و دستمال را روی چشم‌ها قرار دهید و بگذارید چند دقیقه بماند. همچنین می‌توانید چند تکه یخ را در دستمالی بپیچید و آن را چند دقیقه روی چشم‌هایتان قرار دهید. همچنین می‌توانید از یک کیسه نخود یخ‌زده، چای‌کیسه‌ای یخ زده یا قاشق سرد هم استفاده کنید. این کار را چند مرتبه در روز تکرار کنید.

۱۰.درمان پف زیر چشم با زردچوبه

زردچوبه خواص آنتی‌اکسیدنه و ضدالتهابی دارد که می‌تواند تیرگی زیر چشم را کمتر کند. همچنین باعث صاف‌تر و ترم‌تر شدن پوست زیر چشم شما می‌شود.

برای این منظور، دو قاشق چایخوری پودر زردچوبه را با آب آناناس مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. این خمیر را زیر چشم‌ها بمالید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند، سپس آن را با دستمال مرطوب تمیز کنید. اینکار را به طور روزانه انجام دهید تا تیرگی زیر چشم‌هایتان بهتر شود.

نکات مهم برای درمان سیاهی و پف زیر چشم:



– به اندازه کافی بخوابید و استراحت کنید.
– از مالیدن چشم‌هایتان خودداری کنید زیرا باعث می‌شود رگ‌های خونی گشادتر شوند و درنتیجه حلقه‌های زیر چشم تیره‌تر به نظر برسند.
– قبل از خواب آرایش را از روی صورتتان پاک کنید زیرا ممکن است به چشم‌هایتان آسیب بزند.
– کمتر در معرض آفتاب قرار گیرید.
– در طول روز به مقدار زیاد آب بنوشید تا از مشکل احتباس آب در امان بمانید.
– برای جلوگیری از پف کردن زیر چشم بخاطر انباشته شدن مایعات زیر چشم، موقع خواب دو بالش بیشتر زیر سرتان قرار دهید.
– به رژیم‌غذایی‌تان توجه کنید و از موادغذایی سرشار از ویتامین A، C و E استفاده کنید.
– سیگار نکشید و مصرف الکل و کافئین خود را محدود کنید. سیگار سلول‌های پوستی را تخریب می‌کمد و الکل و کافئین موجب کم‌آب شدن بدن می‌شوند که این هم پوست حساس و ظریف زیر چشم‌ها را ضعیف می‌کند.

مردمان

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 9, میانگین امتیاز: 4,22 از 5)
Loading...