سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

رفع سیاهی پوست آلت تناسلی • رفع تیرگی واژن «اندام تناسلی زنان» در خانه

رفع سیاهی پوست آلت تناسلی - درمان سیاهی پوست شرمگاهی

 چگونه پوست شرمگاهی خود را روشن کنیم؟

روش های رفع سیاهی پوست آلت تناسلی

 

افراد متعددی، مخصوصا آنهایی که پوست سبزه‌تری دارند، از پوست تیره‌ی شرمگاهی خود ناراحتند. ناحیه‌ی شرمگاهی، محدوده‌ی بین ران‌ها را گویند، جایی که ممکن است به هنگام پوشیدن مایو نمایان شده و باعث خجالت شما شود. اما نباید نگران چیزی باشید، این یک موضوع نرمال است. حتی برای نواحی دیگر بدن مانند زیر بغل‌ها هم اتفاقی طبیعی است.

تیرگی و سیاهی  پوست آلت تناسلی و شرمگاهی، ممکن است به دلایل مختلفی روی دهد، مخصوصا به دلایل ژنتیکی که نقش پر رنگی هم دارد. ساده‌ترین دلیل این اتفاق، این است که بعضی‌ها در این نواحی رنگدانه‌های بیشتری نسبت به دیگران دارند. اما عوامل دیگری همچون اصطکاک منظم در بین افراد چاق، بیماری‌های پوستی، اصلاح مرتب موهای زائد، و قرار گیری بیش از اندازه در معرض آفتاب نیز، از عوامل موثر دیگر این اتفاقند.

همچنین ممکن است در محدوده‌ی شرمگاهی شما، تعریق، و انباشت سلول‌های مرده رخ دهد، شاید هم از اینرو شاهد تیرگی پوست این قسمت از بدن خود هستید.
راه‌های روشن کردن پوست شرمگاهی

برای روشن کردن محدوده‌ی بین ران‌هایتان، چند راه طبیعی که در آنها از موادی که همین حالا در خانه‌تان پیدا می‌شود استفاده شده است وجود دارد:

 

آب لیمو: لیمو دارای خواص سفید کنندگی طبیعی است. می‌توانید آنرا مستقیما به پوستتان بمالید، البته از نواحی حساس دور نگاهش دارید. همچنین می‌توانید آنرا با چیزهای دیگر همچون عسل، شیر خشک، و روغن بادام نیز مخلوط کنید، تا ترکیبی برای روشن کردن پوستتان بسازید.

 

عصاره خیار: همچنین می‌توانید از عصاره‌ی خیار، یا برش‌های خیار استفاده کنید و آنها را مستقیما به نواحی مورد نظرتان بمالید. خیار به روشن شدن، التیام سوختگی، و سفت کردن پوست کمک می‌کند.

 

پودر زردچوبه: می‌توانید به منظور سفید کردن پوست تیره، پودر زردچوبه را به آب خیار یا آب لیمو بیفزایید.

 

ماست و آرد نخودچی: ماست، آرد نخودچی، زردچوبه، و شیر را با هم مخلوط کرده و آنرا روی نواحی تیره‌ی پوستتان بمالید.

 

پوست پرتقال: مقداری پوست پرتقال خشک شده را جمع کرده و آسیابشان کنید. سپس آنرا با آب لیمو مخلوط کنید تا خمیری بدست بیاید، خمیری که پوست را روشن می‌کند!

 

بادام: چند بادام را در طول شب درون آب گرم بخیسانید، و صبح آنها را آنقدری آسیاب کنید که تبدیل به خمیر شوند. سپس خمیر بدست آمده را با مقداری شیر مخلوط کنید و شب به پوستتان بمالید و بگذارید تا صبح روی پوستتان بماند. این کار را به مدت ۲ هفته تکرار کنید.

 

برگ نعناع: برگ‌های نعناع را خرد کنید و آنها را با یک کرم پوست بدون رایحه مخلوط کنید، سپس به نواحی تیره‌ی پوستتان بمالید.

 

آب لیمو: توسط مقداری شیر و آب لیمو و خمیر غلیظی درست کنید، و آنرا روی نواحی که می‌خواهید روشن شود پخش کنید.

 

آب گوجه فرنگی: آب گوجه را با بلغور جو دو سر مخلوط کنید، یا اینکه گوجه‌ی رنده شده را با آب لیمو مخلوط کنید. این دو مخلوط نیز به روشن کردن پوست کمک می‌کنند.

 

همچنین ممکن است صلاح بدانید که از محصولات تجاری که در داروخانه به فروش می‌روند و حاوی مواد تشکیل‌دهنده‌ی سفید کننده هستند استفاده کنید. محصولاتی همچون:

ویتامین E
ویتامین C
صابون ال-گلوتاتیون
صابون پاپایا
کرم سفید کننده + روغن بچه

 

برای پیشگیری از تیره شدن پوست شرمگاهی، و کاهش رنگدانه‌ها، می‌توانید این اقدامات پیشگیرانه را هم انجام دهید:

 

لباس زیر آزاد و نخی بپوشید. نخ، از تعریق زیاد جلوگیری می‌کند، چرا که گرمای زیادی به خودش جذب نمی‌کند.
از اصلاح موهای زائد شرمگاهی توسط تیغ و حتی لوسیون‌های مو بر برای مدتی دوری کنید. اصلاح، به پوست آسیب می‌زند، و باعث زخم شدن یا تیره شدن آن نواحی می‌گردد.

لوسیون‌های مو بر، دارای موادی شیمیایی هستند که به پوست‌های حساس آسیب می‌رساند. برای حذف موهای زائد، وکس کردن، گزینه‌ی بهتری است و مسبب تیرگی پوست هم نخواهد شد.
برای تمیز کردن محدوده‌ی شرمگاهی خود، از صابونی غیر اسیدی، بدون بو، و ملایم استفاده کنید.
رژیم غذایی سالمی داشته باشید که حاوی میوه، سبزیجات، غلات سبوس دار، و گوشت بدون چربی است. از غذاهای چرب و چیلی هم دوری کنید تا پوست خوبی داشته باشید.
آب زیادی بنوشید، تا سموم بدنتان دفع شود، و در نتیجه پوستی نرم، لطیف و زیبا برایتان به ارمغان بیاورد.
همیشه از ضد آفتاب با حداقل SPF 30 استفاده کنید، تا بخاطر اشعه‌های خورشید پوستتان تیره نشود.

 

خیلی خب، دوستان عزیز راه‌هایی که گفته شد، ممکن است از چندین روز تا چندین هفته طول بکشند تا اثر خود را نشان دهند. پس صبور باشید و دیگر نگران نباشید. این راه‌ها کامل سفید کردن پوست را گارانتی نمی‌کنند، چرا که ممکن است پای عواملی همچون ژنتیک یا اصطکاک مداوم در میان باشد، اما بهرحال در بهبود وضع ظاهری پوستتان مفیدند.

 

اگر در استفاده‌ی هر کدام از آن راه‌ها، هرگونه واکنش یا حساسیتی رخ داد، درمان را متوقف کنید. حتی اگر تغییر رنگ غیر طبیعی یا علائم دیگری مشاهده کردید، بهتر است به یک متخصص پوست و مو مراجعه نمایید. آیا شما هم راه‌هایی برای روشن کردن پوست تیره می‌شناسید؟ آیا خودتان تستش کرده و جواب گرفته‌اید؟ لطفا نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

 

sorkhabsefidab.com

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 22, میانگین امتیاز: 3,86 از 5)
Loading...