پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

درمان سردرد بدون مسکن | درمان سردرد با خوردن خوراکی های مفید

درمان سردرد بدون مسکن

برای درمان سردرد به جای ژلوفن میوه بخورید !

برای درمان سردرد این روش ها را امتحان کنید. هوا که گرم‌تر می‌شود، سردرد هم بیشتر سراغتان می‌آید اما اگر درد سر شما به خاطر گرمای هوا و کم‌آبی بدن ایجاد شده باشد، با نوشیدن آب بیشتر می‌توانید آرامش کنید. در صورتی که نه کم کردن فشارهای روانی و نه مصرف آب بیشتر سردرد شما را از بین نبرد، می‌توانید احتمال بدهید که بدنتان به کمبود ویتامین و مواد معدنی دچار شده است.

هوا که گرم‌تر می‌شود، سردرد هم بیشتر سراغتان می‌آید اما اگر درد سر شما به خاطر گرمای هوا و کم‌آبی بدن ایجاد شده باشد، با نوشیدن آب بیشتر می‌توانید آرامش کنید. در صورتی که نه کم کردن فشارهای روانی و نه مصرف آب بیشتر سردرد شما را از بین نبرد، می‌توانید احتمال بدهید که بدنتان به کمبود ویتامین و مواد معدنی دچار شده است.

اگر ذخیره آهن بدنتان ته کشیده باشد و میزان ویتامین B12، ویتامین D و C هم کمتر از نیاز بدنتان باشد، طبیعی است که سردرد شما را کلافه کند. این کمبودها اغلب گریبان گیاه‌خواران را می‌گیرد اما اگر گوشت‌خوار باشید هم ممکن است با برخی اشتباهات تغذیه‌ای خودتان را گرفتار سردردهای مکرر کنید. پس از این به بعد بیشتر مواد غذایی را میل کنید که می‌توانند نیازهای بدنتان را تامین کنند و تا مجبور نشده‌اید، این کمبودها را با مصرف مکمل‌های دارویی برطرف نکنید.

با مصرف خوراکی‌هایی مثل جگر، قلوه، گوشت قرمز، ماهی، زرده تخم‌مرغ، سبزی‌های دارای برگ سبز تیره مانند جعفری، اسفناج، و حبوباتی مثل عدس و لوبیا، همچنین میوه‌های خشک (برگه‌ها) به خصوص برگه زردآلو و دانه‌های روغنی می‌توانید نیاز بدنتان به آهن را برطرف کنید.

با کمک گوشت ماکیان، ماهی و سایر غذاهای دریایی، گوشت قرمز، تخم مرغ، پنیر،‌ ماست و شیر می‌توانید به بدنتان B12 برسانید.

اگر بیشتر شیر، تخم‌مرغ، ماهی تن، جگر و غلات بخورید نیاز بدنتان به ویتامین D تامین می‌شود.

در صورتی که فلفل دلمه‌ای، کلم بروکلی و گل‌کلم، مرکبات و انواع توت را میل کنید هم نیاز بدنتان به ویتامین C تامین می‌شود.

 

منبع: وب سایت شنبه

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...