سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

ترک رابطه جنسی و تاثیر آن بر بدن

ترک رابطه جنسی

رابطه جنسی بسیار قدرتمند است و منجر به بهبود خلق و خو حتی باریک شدن دور کمرتان می شود. داشتن رابطه جنسی یک بار در هفته طول عمر را افزایش می دهد.

این که نداشتن رابطه جنسی چه تاثیری بر بدنتان می گذارد کاملا بستگی به میزان سلامت شما دارد شاید شما از سلامت کافی برای انجام رابطه جنسی برخوردار نباشید.

ولی اگر به طور کلی سلامت هستید و به دلیل نداشتن شخصی کنار خود یا انتخاب شخصی نه مشکل فیزیکی رابط جنسی ندارید ممکن است با یکسری تغییرات روبرو شوید.

نداشتن رابطه جنسی باعث تغییر میل جنسی می شود

قطع شدن رابطه جنسی منجر به کاهش میل جنسی یا در برخی افراد باعث افزایش میل جنسی می شود.

برخی افراد به دلیل نداشتن رابطه جنسی میلشان نسبت به حالت معمولی افزایش پیدا می کند ولی برخی افراد برعکس بوده و میلی جنسی شان کاهش پیدا می کند. شاید دیگر به فکر رابطه جنسی نباشید یا اصلا به آن فکر نکنید.

با ترک رابطه جنسی ممکن است بیشتر احساس افسردگی(Depression) کنید

بخشی از رابطه جنسی فیزیکی است و بخشی ذهنی. افراد در زمان رابطه جنسی معمولا تماس پوست به پوست دارند که یکی از نیازهای اولیه فردی برای احساس آرامش است.

مثل ارتباط نوزاد با مادر. ارتباط جنسی به شریک زندگی شما حداکثر میزان لمس و تماس پوست ممکن را می دهد که می تواند به عنوان یک تنظیم کننده احساسات عمل کند و منجر به ترشح هورمون اکسی توسین oxytocin یا هورمون احساس خوب شود ضمن این که با بالا رفتن سطح اندورفین endorphins به بهبود روحیه شما کمک می کند.

بدون بهره گیری از این بهبود دهنده طبیعی هورمون ها احتمال این که احساس خستگی و افسردگی بیشتر داشته باشید زیاد است البته این افسردگی یک بیماری واقعی محسوب نمی شود.

تغییرات میزان استرس

مانند سایر اثرات روانی قطع رابطه جنسی این مورد هم در افراد مختلف، تفاوت دارد. افرادی که استرس کمتری دارند تمایل بیشتری به رابطه جنسی دارند ولی خلاف آن هم امکان پذیر است. رابطه جنسی یک عامل کاهش دهنده استرس است و قطع شدن آن به صورت خود به خود سطح استرس را بالا می برد. مطالعه کوچکی که در اسکاتلند انجام شد نشان داد که سطح فشار خون در پاسخ به استرس در افرادی که رابطه جنسی دارند کمتر است.

ولی در برخی موارد رابطه جنسی برای برخی از زنان استرس زا است. ممکن است به دلیل دردناک بودن یا مشکلات ذهنی دیگر باشد.

احتمال عفونت های مجاری ادراری کاهش پیدا می کند

نداشتن رابطه جنسی احتمال ابتلا به عفونت های مجاری ادراری را کاهش می دهد چون احتمال انتقال باکتری ها از سمت مقعد به مجاری ادراری را کاهش می دهد.

ممکن است هوشتان کمتر شود

دو مطالعه که در دانشگاه مریلند و کره جنوبی انجام شد نشان داد که داشتن رابطه جنسی عملکرد مغز و رشد سلول های مغزی را بهبود می دهد. این موضوع به عنوان یک تحقیق اولیه نتیجه جالبی ارائه داد ولی هنوز برای این که بگوییم قطع رابطه جنسی اثر عکس می گذارد، زود است.

ظرفیت فیزیکی خود برای داشتن رابطه جنسی را حفظ می کنید

اگرچه برخی از زنان یائسه ممکن است در دراز مدت با قطع رابطه جنسی قابلیت جسمی خود را از دست بدهند ولی به طور کلی بدن شما به یاد دارد که چگونه زمانی خودش را با رابطه جنسی وفق داده است.

 

منبع: شفاآنلاین

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 101, میانگین امتیاز: 4,09 از 5)
Loading...