جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

جزئیات تبدیل وضعیت معلمان از زبان وزیر آموزش و پرورش

زمان تبدیل وضعیت معلمان

این معلمان تبدیل وضعیت می‌شوند

(۱۴۰۲/۰۸/۲۱) وزیر آموزش و پرورش از باز شدن سامانه «پاکنا» برای درج اطلاعات معلمان مهرآفرین که هم اکنون دارای ابلاغ معلمی هستند، خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، رضامراد صحرایی با حضور در نهاد ریاست جمهوری به پاسخگویی برخط سوالات مردمی پرداخت و در پاسخ به سوال یکی از معلمان طرح مهرآفرین مبنی بر تبدیل وضعیت این معلمان، اظهار کرد: با سازمان اداری استخدامی صحبت کردیم. سامانه «پاکنا» ـ کارمند ایران(پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری) باز شده و آنهایی که هم‌اکنون معلم هستند مشکلی ندارند، تبدیل وضعیت می‌شوند.

وی افزود: اگر این افراد قبلا معلم بودند اما اکنون در جای دیگری کار می‌کنند نیز تبدیل وضعیت می‌شوند، اما اگر قبلا معلم نبودند و درواقع کادر اداری بودند، شامل این امر نمی‌شوند. سامانه هم‌اکنون برای درج اطلاعات افرادی که ابلاغ معلمی دارند باز شده است و کارشان انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در عین حال ادامه داد: این دولت، دولت «جبران‌ها» شده است و ما مدام در حال جبران هستیم؛ به یاری خدا امسال سالی خواهد بود که این مسائل تا حد قابل توجهی حل می‌شود.


زمان تبدیل وضعیت فرهنگیان

(۱۴۰۱/۰۶/۱۱) وزیر آموزش و پرورش از آغاز ابلاغ تبدیل وضعیت معلمان از مهر ماه سال جاری خبر داد. یوسف نوری در دیدار با جمعی از فرهنگیان ارومیه با تقدیر از ایثار ۲۶ ماهه معلمان در دوران کرونا گفت : در خصوص تبدیل وضعیت فرهنگیان مجلس نیز در برنامه ششم توسعه تعیین تکلیف کرده است و از  مهر ماه ابلاغیه ها انجام خواهد شد.
وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش ادامه داد: ۱۲۵ هزار نفر پارسال تعیین تکلیف شدند و امسال احکام آنان مشخص شد و ۳۴ هزار نفر هم استخدام شدند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مجوز جذب یک هزار و ۳۰۰ نفر هیات علمی برای دانشگاه فرهنگیان اخذ شده  در حالی‌ که ۸۰۰ نفر تعداد هیئت علمی این دانشگاه بود.
نوری افزود: وزارت آموزش و پروش در حال تدوین یک برنامه منسجم در حوزه تربیت معلم است تا دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل تامین و تربیت نیروی انسانی شود، ۱۰۰ هزار متر مربع فضا سازی  بر ای دانشگاه فرهنگیان شده است که دانشگاه معمولی غیر تربیت معلم تبدیل به دانشگاه ماموریت گرا شده است.

باخبر شوید : آخرین اخبار رتبه بندی معلمان

رتبه بندی مدارس

وی با بیان اینکه رتبه بندی مدارس نیز بعد از رتبه بندی معلمان آغاز خواهد شد ادامه داد: طرح رتبه  بندی معلمان با هدف  ارتقا کیفیت نظام آموزش و پرورش و همچنین ارتقا صلاحیت های حرفه ای معلمان صادر خواهد شد همچنین  بیمه تکمیلی معلمان که بصورت محدود بود باید افزایش یابد

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت : بودجه  هزینه نوسازی مدارسی که در مراکز استان بصورت کانکس بوده تامین شده است

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...