سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

جزییات برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد

سازمان سنجش آموزش کشور نحوه و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون و آدرس و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش را اعلام گرد.
به گزارش خبرنگار مهر، سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه ای نحوه و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون، آدرس و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون و همچنین زمان برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش – ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی- که سال ۱۴۰۱ ثبت نام کرده اند را اعلام کرد.

الف – نحوه و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون

کارت شرکت در آزمون از روز سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار خواهد گرفت.

لذا داوطلبان شرکت در آزمون، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به درگاه اطلاع رسانی مذکور مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، کد ملی، سال تولد و …) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد پیگیری و …) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و براساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.

چنانچه داوطلبی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبی، پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمی‌شود، لازم است با مراجعه به درگاه این سازمان و ورود به سیستم پاسخگویی اینترنتی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، داوطلبی و یا کد پیگیری ثبت‌نام اقدام کند.

لازم به ذکر است این امکان برای داوطلبانی فراهم می‌باشد که در سیستم پاسخگویی دارای عضویت باشند. لذا ضرورت دارد داوطلبانی که اطلاعات فوق را مفقود کرده اند با عضویت در این سیستم نسبت به بازیابی این اطلاعات اقدام کنند.

ب – درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده شد، متقاضیان لازم است به شرح زیر اقدام کنند:

۱ ـ با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون، چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۱، ۲، ۴، ۵، ۶، ۱۱، ۱۲، ۱۵ و ۱۶ (شامل نام خانوادگی، نام، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، کد ملی، سهمیه ۵ درصد ایثارگران، تاریخ فارغ‌التحصیلی و معدل آخرین مدرک تحصیلی) کارت شرکت در آزمون مشاهده کردید، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ منحصراً به درگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایید و در صورتی که نسبت به بندهای ۳، ۸ و ۹ (جنس، معلولیت و شدت معلولیت) تفاوتی مشاهده کردید ضروری است مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجهٔ رفع نقص حوزه مربوطه (به شرح جدول شماره ۲) مراجعه کنید.

تذکر مهم: درخصوص سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران (بند ۱۰ کارت شرکت در آزمون) به اطلاع می‌رساند؛ هیچ گونه ویرایشی برای این بند انجام نمی‌گیرد.

۲- چنانچه کارت شرکت در آزمون شما فاقد عکس است و یا عکس روی کارت دارای اشکالاتی از جمله؛ فاقد مُهر، واضح نبودن عکس و یا اشتباه عکس است ضرورت دارد ضمن همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، ۲ قطعه عکس ۴ ×۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجهٔ رفع نقص حوزه مربوطه تا روز قبل از برگزاری آزمون مراجعه نمایید و موضوع را پیگیری کرده تا مشکل برطرف شود، بدیهی است در غیر این صورت فرد به عنوان متخلف تلقی می‌شود. ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر متقاضی براساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام که توسط خود متقاضی تکمیل شده، در نظر گرفته شده است.

۳- متقاضیان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی درگاه اطلاعی رسانی این سازمان (سامانه پرینت کارت) قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام کنند.

ج – آدرس و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون

نماینده این سازمان در روز پنجشنبه مورخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ صبح از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و بعدازظهر از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ در باجهٔ رفع نقص حوزه مربوطه مستقر خواهد شد. برای اطلاع آن دسته از داوطلبانی که براساس توضیحات بند «ب» ملزم به مراجعه به نماینده رفع نقص کارت سازمان می‌گردند، شهرستان‌های محل برگزاری آزمون به شرح جدول شماره ۱ (مندرج در ذیل این اطلاعیه) است که آدرس و محل تشکیل باجه رفع نقص کارت شرکت در آزمون هر شهرستان در جدول شماره ۲ (مندرج در ذیل این اطلاعیه) مشخص شده است.

جدول شماره ۱- شهرستان محل برگزاری آزمون استخدامی رشته‌های شغلی آموزش و پرورش

جدول شماره ۲- نشانی باجه‌های رفع نقص احتمالی کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۲

د‍ – یادآوری‌های مهم
۱– برای حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس دار الزامی است.

۲- فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۸ صبح (هشت) است.

۳- در ورودی ِحوزه‌های امتحانی رأس ساعت ۷:۳۰ (هفت و سی) بسته خواهد شد، لذا داوطلبان لازم است قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.

۴- هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن، ماسک سه لایه (بدون فیلتر) و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد. رد و بدل کردن این موارد در جلسه آزمون تخلف محسوب می‌شود.

۵- داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، جزوه، کتاب، ماشین‌حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن به جلسه آزمون اکیداً خودداری کنند. به همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با داوطلبان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری که بخشی از آن در بند «و‍» آمده است، رفتار خواهد شد.

۶- به همراه داشتن تلفن همراه حتی بصورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.

۷- برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری لازم را بعمل آورید.

۸– حوزه‌های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و … معذور هستند، بنابراین اکیداً توصیه می‌شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جداً خودداری شود.

۹- داوطلبان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی درگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام کنند.

۱۰- با توجه به اینکه سازمان سنجش آموزش کشور در جهت بهبود و ارتقاء کیفی حوزه‌های برگزاری آزمون، نیاز به نظرات شما به عنوان معتبرترین منبع اخذ داده و اطلاعات برای ارزیابی حوزه‌ها دارد، خواهشمند است نسبت به تکمیل کردن پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی خود در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش – ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی – سال ۱۴۰۱ از تاریخ ۸ اردیبهشت تا ۱۵ اردیبهشت بصورت اینترنتی از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام کنند.

۱۱-داوطلبان در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری برای آنها لازم است، حداکثر تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی request.sanjesh.org با این سازمان مکاتبه کنند. درخواست‌های واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.

هـ – قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون های سراسری

ماده ۵- تخلفات و جرائم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:
الف- ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار.
ب- ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل:

۱- ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون.

۲- تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سئوال برای تخلف در آزمون.

۳- ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی.

ج- استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار.

د- کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون برای پاسخ به سئوالات.

ه‍- دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیر مجاز از آنها.

و- هرگونه تغییر غیرمجاز سئوالات، اوراق و پاسخنامه‌های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون.

ز- افشای سئوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت دراین امر قبل یاحین برگزاری آزمون به هرنحو.

ح- خرید یا فروش سئوالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سئوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد.

ماده ۶- هیأت‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازات‌های زیر را درباره متخلفان دارند:

الف- درمورد مشمولان بند (الف) ماده (۵): اخطارکتبی با درج درپرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذی ربط یا محرومیت ازگزینش در آزمون همان سال.

ب- در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (۵): محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد.

تبصره- آرای هیأت‌های بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۶) این قانون قابل تجدید نظر خواهی در هیأت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها می‌باشد.

ماده ۷- در مورد مشمولان بندهای (د)، (ه‍)، (و) (ز) و (ح) ماده (۵) هیأت‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا یک میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی می‌نمایند.

ماده ۸– ارتکاب هر یک از اعمال موضوع ماده (۵) چنانچه در قالب عضویت در یک گروه یا شبکه باشد، موجب تشدید مجازات می‌شود و تشکیل دهنده و سرکرده گروه یا شبکه به حداکثر مجازات محکوم می‌گردد. مجازات هر یک از اعضاء که در ارتکاب تخلفات و جرائم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذکر شده برای مرتکب می‌باشد.

ماده ۹- رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیأت‌های انتظامی اعضای هیأت علمی یا کمیته‌های انضباطی دانشجویان نیست و مرتکب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (۶) و (۷) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محکوم می‌گردد.

ماده ۱۰- در صورت محکومیت قطعی فردی به یکی از مجازات‌های مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (۶)، هیات رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، قبولی وی در آزمون را ابطال می‌نماید. در این صورت مؤسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرک به وی خودداری خواهد نمود، و چنانچه گواهی فارغ‌التحصیلی به وی اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی هستند.

ماده ۱۱- چنانچه با بررسی‌های فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اکتسابی داوطلب و سوابق تحصیلی وی مغایرت‌های غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش‌دانشگاهی با رتبه و نمره اکتسابی در آزمون وجود داشته باشد، با تأیید هیأت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از داوطلب در یک یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می‌آید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این داوطلب، بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیأت بدوی است.

ماده ۱۲- هر مؤسسه یا آموزشگاه علمی و آموزشی که برای افزایش آمادگی داوطلبان شرکت در آزمون‌های مورد بحث این قانون فعالیت می‌کند، چنانچه در تخلفات ماده (۵) مشارکت داشته باشد، مجوز تأسیس آن لغو می‌شود و مدیران مسؤول آن‌ها، علاوه بر محرومیت دائمی از تأسیس و اداره این گونه مراکز، به مجازات‌های پیش‌بینی شده در این قانون و سایر قوانین محکوم می‌شوند، و چنانچه مؤسسه یا آموزشگاه فاقد مجوز باشد، مجازات مدیران مسؤول آن‌ها حداکثر مجازات مندرج در ماده (۶) است.تبصره- در مورد آموزشگاه‌هایی که فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانونی ذی‌ربط مدعی‌العلوم نیز می‌تواند رأساً نسبت به اعلام جرم و پیگیری تخلفات آنان اقدام نماید.

ز – نحوه تماس و ارتباط با سازمان سنجش آموزش و کشور

داوطلبان می‌توانند سئوال یا درخواست خود را از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی به نشانی request.sanjesh.org، به این سازمان ارسال نمایند. ضمناً داوطلبان درصورت لزوم می‌توانند سئوال یا سئوالات خود را در ساعات اداری با شماره تلفن ‌۴۲۱۶۳ با پیش شماره ۰۲۱ در میان بگذارند.


نتیجه نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد

(۱۴۰۱/۰۵/۲۴) اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی اعلام کرد: با توجه به اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش از طریق سازمان سنجش، داوطلبین پذیرفته شده در آزمون استخدام پیمانی آموزش و پرورش به مطلب زیر توجه کنند.

نیاز به مراجعه حضوری داوطلبان پذیرفته شده به ادارات آموزش و پرورش نمیباشد و داوطلبین منتظر صدور اطلاعیه بعدی این سازمان باشند؛ اطلاعیه بعدی متعاقبا از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

به گفته کریمیان، مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش روی درگاه سازمان سنجش قرار گرفته و برای متقاضیان شرکت در این آزمون قابل مشاهده است.

نهمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور ویژه آموزش و پرورش در تاریخ‌های ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار شد.

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش، دکتر علیرضا کریمیان با اعلام این خبر گفت: نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش در درگاه سازمان سنجش قرار گرفته و برای متقاضیان شرکت در این آزمون قابل مشاهده است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش افزود: نهمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور ویژه آموزش و پرورش در تاریخ‌های ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار شد و کارنامه اعلام نتایج اولیه متقاضیان رشته‌های شغلی مربوط به آموزش و پرورش در روز جمعه ۳ تیر منتشر شده بود. متقاضیان این آزمون برای کسب اطلاعات تکمیلی به اطلاعیه ای که  از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش منتشر شده مراجعه کنند.


زمان انتشار نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد

آزمون استخدامی آموزش و پرورش در تاریخ‌های پانزدهم و شانزدهم اردیبهشت برگزار شد. نتیجه اولیه آزمون از روز جمعه سوم تیر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور بارگذاری شد.

مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش از روز دوشنبه ششم تیر آغاز شد و حداکثر تا روز سه‌شنبه ۲۱ تیر ادامه داشت. نتیجه نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش امروز پانزدهم مردادماه تا حداکثر بیست و یکم مرداد اعلام خواهد شد.

آنطور که سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش گفت نتایج نهمین آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش این هفته روی سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، نتایج آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش سال ۱۴۰۱ که اردیبهشت برگزار شد، این هفته اعلام می‌شود.

۹ دوره آزمون استخدامی از سال ۹۴ تاکنون برگزار شده است. اما در حوزه آموزش‌وپرورش زودتر از سایر حوزه‌ها برگزار شد. دلیل این امر، حضور معمان در کلاس‌های درس مهر ۱۴۰۱ و دوره‌های آموزشی پیش از آن است.

زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش

سه‌شنبه هفته گذشته، صادق ستاری‌فرد، سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش در شبکه افق درباره زمان اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش سال ۱۴۰۱ توضبح داد.

ستاری‌فرد گفت: «مرحله مصاحبه آموزش‌وپرورش به اتمام رسیده است. نتایج پذیرفته‌شدگان مرحله مصاحبه، اوایل هفته آینده از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود.» به عبارتی یعنی این هفته نتایج روی سایت سازمان نتایج قابل مشاهده می‌شود.

سهمیه دانشگاه فرهنگیان از آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش

بیش از ۵۰۰ هزار متقاضی در این آزمون شرکت کردند. از این میان بیش از ۳۴ هزار نفر از متقاضیان استخدام می‌شوند. این افراد مهر سال جاری از مهر سال جاری تدریس را آغاز می‌کنند. یعنی دو ماه دیگر.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام رئیس وقت مرکز نیروی انسانی وزارت آموزش‌وپرورش، سهمیه اختصاصی از سوی سازمان اداری و استخدامی برای تامین نیرو از محل ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان یعنی برگزاری آزمون استخدامی در سال ۱۴۰۰ ، ۲۵هزار مورد است. همچنین حدود ۹۸۰۰ سهمیه هم از سال ۱۳۹۹ باقی ماند که روی همدیگر حدود ۳۴ هزار و ۸۰۰ سهمیه می‌شود.

پذیرفته‌شدگان بعد از گزینش شروع به کار می‌کنند

مراحل این آزمون هم اینگونه است که پذیرفته‌شدگان مرحله مصاحبه آزمون، به مرحله گزینش می‌روند. پذیرفته‌شدگان بعد از رد کردن مرحله گزینش یک دوره یکساله را در دانشگاه فرهنگیان می‌گذرانند. (فارس)

آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش ۱۴۰۱ در روزهای ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت برگزار شد.

حدود ۹۳ هزار نفر نیز داوطلب رشته‌های شغلی سایر دستگاه‌ها اجرایی در نهمین دوره این آزمون بودند. این آزمون هم در ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار شد. زمان اعلام نتایج آن اما هنوز مشخض نیست.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 8, میانگین امتیاز: 4,38 از 5)
Loading...