پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
×

بیوگرافی ماهور الوند و عکس های جدید ماهی الوند

بیوگرافی ماهور الوند از بازیگران زن ایرانی : وی در سال ۱۳۷۳ در تهران به دنیا آمد. ماهور دختر سیروس الوند کارگردان سینما و تلویزیون ایران است.

او همچنین در جشنواره تئاتر دانشجویی در زمینه تئاتر نیز فعالیت‌هایی داشته‌است به گونه‌ای که ۲ سال در این جشنواره شرکت کرده و هر دو بار کارهایش به عنوان برگزیده انتخاب شده‌اند.

عکس و بیوگرافی ماهور الوند

معنی اسم ماهور 

دو معنی دارد هم نام یکی از دستگاه های موسیقی است مانند شور و همایون و  … و هم به معنی دشت هم هست مانند اینکه می گویند تپه ماهور …

بیوگرافی ماهور الوند بازیگر فیلم دختر 

عکس بچگی ماهور الوند

زندگی خانوادگی

در خانواده هنرمند به دنیا آمده و پدرش سیروس الوند کارگردان قدیمی سینمای ایران میباشد او همچنین دارای یک خواهر بوده که آهو نام دارد.

به دلیل اینکه در یک خانواده هنرمند بزرگ شده و پدرش کارگردان بوده به بازیگری علاقه زیادی پیدا کرد .

پدرش مهمترین استاد او در این زمینه بوده است که تاکتیک‌های هنر و بازیگری را به آموخت و در نتیجه او در دانشگاه رشته تئاتر انتخاب کرد تا مدرک تحصیلی معتبر این حرفه را به دست آورد.

عکس ماهور الوند

تحصیلات

او فارغ‌التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته بازیگری و کارگردانی دانشگاه آزاد تهران است.

کلاسهای بازیگری را به صورت تجربی سپری کرده و یکی از شاگردان استاد سمندریان می‌باشد و مدرک بازیگری را از این استاد دانشگاه دریافت کرده‌ است.

در دوران دانشجویی چند کار نمایشی را انجام داد و با همکاری مرحوم سمندریان چند نمایش را بازی کرد.

زندگینامه ماهور الوند

ازدواج و همسرش

ماهور الوند مجرد بوده و وارد زندگی زناشویی نشده است. او می‌گوید که تصمیم من برای ازدواج بسیار سرسختانه است و  میخواهم فعلا در عرصه بازیگری تمرکزم را قرار دهم.

عکس و بیوگرافی ماهور الوند

دنیای هنری ماهور الوند

عکس ماهور و سیروس الوند

عکس ماهور و سیروس الوند

 

شروع بازیگری

به صورت رسمی بازیگری را در سال ۱۳۹۴ در مقابل دوربین آغاز کرد فیلم سینمایی دختر به کارگردانی مهران کاشانی پا به عرصه سینما گذاشت.

در این فیلم سینمایی بازیگر نقش اول بود که در مقابل فرهاد اصلانی و مریلا زارعی به ایفای نقش می‌پرداخت.

او پیش از فیلم دختر جلوی دوربین نرفته بوده و برای بازی در این نقش هم از میان ۴۰۰ نفری که برای تست بازیگری رفته اند، انتخاب می شود.

روزگاری که بازیگری را شروع کرده، بیشتر به تئاتر علاقه داشته، اما بعد از تجربه «دختر» می گوید به کارهای تصویری هم علاقه مند شده و می خواهد هر دوی این حوزه ها را با هم پیش ببرد.

زندگینامه ماهور الوند

درخشش فیلم دختر

فیلم دخرت با بازی ماهور الوند برای نمایش در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر پذیرفته گشت و در ۷ بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر شد و در نهایت سیمرغ بهترین موسیقی متن را از آن خود کرد

دختر جایزه گئورگ طلایی بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد (فرهاد اصلانی) در جشنواره بین‌ المللی فیلم مسکو ۲۰۱۶ را به دست آورد

زندگینامه ماهور الوند

حضور در سینما

ماهور الوند به واسطه حضور در محیط‌های هنری از برگزاری تست‌های بازیگری خبر داشت و برای بازی در فیلم میرکریمی (کارگردان) به دفتر ایشان رفت و تست بازیگری داد و پس از مدتی کوتاه برای بازی در نقش اول فیلم دختر (فیلم_۱۳۹۴) انتخاب شد. او دراین فیلم نقش ستاره را که دختری است که برای رسیدن به خواسته‌هایش دست به هر کاری می‌زند بازی می‌کند.

عکس ماهور الوند

فیلم ها

  • چهارراه استانبول (۱۳۹۶)
  • هت‌تریک (۱۳۹۶)
  • ملی و راه‌های نرفته‌اش (۱۳۹۵)
  • دختر (۱۳۹۴)

عکس و بیوگرافی ماهور الوند

افتخارات 

سالردهجشنوارهکار نامزد شدهنتیجه
۱۳۹۶بهترین بازیگر نقش اول زنسی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجرچهارراه استانبولنامزد
۱۳۹۷جایزه بهترین بازیگر زنسی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجرهت تریکبرنده

زندگینامه ماهور الوند

فعالیت مستقل از پدر کارگردان

هم من و هم پدرم دوست داریم که اگر قرار است اتفاقی برای من در این سینما بیفتد از طرف خودم باشد و من بتوانم خودم به جایی برسم. دلیل آن هم همین است که من واقعا دوست دارم مستقل از پدرم بتوانم کار کنم و واقعا این تصور نباشد که پدر من چون کارگردان است من وارد سینما شده ام.

دوست دارم که کار خودم به صورت مستقل قضاوت بشود. رویای من این است که با همه کارگردان ها کار کنم.

او می‌گوید که یکی از آرزوهای من این است که با همه کارگردان های ایرانی همکاری داشته باشم و بتوانم فیلم هایی که بازی می کنم به جشنواره های بین المللی رفته و در نهایت سقف آرزوهای هم جایزه اسکار می باشد

رویای من این است که با کارگردان سخت گیر، منعطف، جوان، زن، باتجربه، فیلم اولی کار کنم که بعد از این بتوانم به شکل مشخص بگویم من در این زمینه یا از کار فلان کارگردان خوشم می آید. الان هیچ ایده ای ندارم

کریستوفر نولان را خیلی دوست دارم، شاید باورتان نشود ولی فیلم ممنتو  را ماهی یک بار می بینم و هنوز هم نکات تازه ای را در آن کشف می کنم و لذت می برم.

عکس ماهور الوند

عکس و بیوگرافی ماهور الوند

عکس ماهور الوند

عکس ماهور الوند

عکس ماهور الوند و مادرش زهرا جناب

عکس و بیوگرافی ماهور الوند

عکس های ماهور الوند

عکس و بیوگرافی ماهور الوند

صحته ای از فیلم

عکس ماهور الوند

عکس جدید ماهی الوند

زندگینامه ماهور الوند

عکس و بیوگرافی ماهور الوند

زندگینامه ماهور الوند

بیوگرافی ماهور الوند

عکس و بیوگرافی ماهور الوند

 

 

منابع:ویکی پدیا/برترین ها/شبناک/فتوکده

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 31, میانگین امتیاز: 4,26 از 5)
Loading...