پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

عکس و بیوگرافی حسین زمان خواننده خوش صدای موسیقی پاپ

حسین زمان پس از ۱۷ سال سکوت آمد که فریاد بزند. تا آنها که در این سال‌ها دلخوش کرده بودند که حال و هوای دلشان را به غبار نوای او صفا دهند و میسر نشده بود، بر صحنه ببینندش.
حسین زمان از آن چهره‌هایی است که در هشت سال دفاع مقدس به عنوان رزمنده در مناطق عملیاتی شرکت کرد و سالیان بعد نیز به جرگه هنرمندان مطرح عرصه موسیقی پیوست.

موسیقی حسین زمان از جنس کلام و پیام است. موسیقی که شاید حتی خود خواننده نیز گاهی بیم آن دارد که در میان نسل جدیدی که به نظر میرسد قصد دارد پیامش را در چالش‌های “جنتلمنی” به گوش دنیا برساند، چندان پرمخاطب نباشد هرچندکه از دیگر سو این مسافر زمان، باور دارد که صدای فریادش قرار است به گوش پیر و جوان برسد.

 

حسین زمان

او از خوانندگان مطرح سبک پاپ در ایران است.

بیوگرافی و عکس های جدید حسین زمان 

حسین زمان خواننده موسیقی پاپ ایرانی ۱۸ مرداد ۱۳۳۸ در تهران به دنیا آمد. ۱۵ اسفند سال ۱۳۵۹ ازدواج کرد و هم اکنون صاحب دو فرزند است. از سال ۱۳۸۱ در جزیره کیش زندگی می‌کند.

 

تحصیلات

سال ۱۳۵۶ تحصیلات متوسطه را در رشته ریاضی دبیرستان خوارزمی به پایان رساند. سپس در رشته مهندسی الکترونیک دانشگاه صنعتی اصفهان به ادامه تحصیل پرداخت. پس از دو ترم تحصیل به دلیل فعالیت های سیاسی توسط ساواک دستگیر و از دانشگاه اخراج شد. زمان از ۱۶ سالگی با پخش اعلامیه و نوشتن مقالات سیاسی مبارزه خود را آغاز کرده بود.

پس از اخراج از دانشگاه برای تحصیل به آمریکا رفت و تا آغاز جنگ ایران و عراق در آنجا بود. با آغاز جنگ علی‌رغم اینکه حدود صد واحد دانشگاهی را گذرانده بود و برای چند ترم پیاپی شاگرد اول شده بود، به ایران بازگشت و درسش را نیمه‌کاره رها کرد.

سال ۱۳۵۹ در سن ۲۱ سالگی به عضویت بسیج درآمد و سپس راهی جبهه شد. در طول هشت سال جنگ هم‌زمان با ادامهٔ تحصیل، به مبارزه با دشمن نیز پرداخت. تحصیلاتش را تا کارشناسی ارشد در رشتهٔ مهندسی مخابرات ادامه داد. وی برای مدتی فرمانده معاونت مخابرات نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز بود.

 

حسین زمان در حال اجرا

 

شغل و فعالیت های سیاسی

در طی بیست سال گذشته به تدریس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و نیز پژوهش در زمینه‌های الکترونیک، مخابرات و رایانه مشغول بوده‌ است. او همچنین به عنوان معاون طرح و برنامه و نیز عضو هیئت علمی پردیس بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف به فعالیت‌های اجرایی و تدریس در جزیره کیش مشغول بود که از ادامه تدریس و فعالیت‌های هنری او جلوگیری به عمل آمد.

وی با جبهه مشارکت ایران اسلامی رابطه نزدیکی دارد و در برنامه‌ها و همایش‌های این حزب اصلاح طلب حضور داشته‌ است که از جمله آن می‌توان به اجرا و قرائت دعای کمیل در مراسم دعا برای سلامتی _ و نیز ابراز همدردی و همبستگی با _ سعید حجاریان (عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت) در محوطه بیمارستان سینا و خیابان‌های اطراف آن در شامگاه روز ترور حجاریان، اشاره نمود.

 

شروع فعالیت هنری 

حسین زمان در سن ۳۷ سالگی ( سال ۱۳۷۵) فعالیت هنری خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۷۶ اولین آلبوم او به نام شب دلتنگی منتشر شد.

از سال ۱۳۸۱ در زمینه فعالیت های هنری ممنوع الکار شد و در سال ۱۳۹۳ از تدریس وی نیز ممانعت به عمل آمد.

حسین زمان

 

کنسرت جدید حسین زمان 

حسین زمان سرانجام پس از ۱۶ سال در مهر ماه ۱۳۹۷ برای ۳ قطعه از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت کرد.

تازه‌ترین کنسرت حسین زمان روز پنجشنبه سوم مرداد ۱۳۹۸ به تهیه کنندگی موسسه نوای باران در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد. وی منتخبی از آثار قدیم و جدید خود را با همراهی ارکستری بزرگ اجرا  و ترانه تو نباشی را به همسرش تقدیم کرد.

 

حسین زمان

 

در این کنسرت سه ترانه جدید “عاشقانه”، “دوراهی” و “گریه‌های بعد از تو” را برای نخستین بار اجرا کرد. همچنین ترانه‌ای با عنوان “برادر جان” با اجرای خاصی با دو ساز بر روی صحنه رفت. ترانه‌ای که خواننده آنرا درد دلی از اوضاع کنونی میداند.

 

حضور در مناطق جنگی یکی از بهترین خاطرات زندگی من است و من خدا را به این خاطر شکر می کنم. یادم می آید یک ماه در جزیره مجنون محاصره شده بودیم و من تنها یک ضبط صوت کوچک داشتم که هر روز با صدای استاد شجریان خلوت می کردم و بعد از بارش خمپاره و گلوله توپخانه‌ها با موسیقی و صدای ایشان آرامش پیدا می کردم.

او درباره صبر ۱۷ ساله‌اش برای حضور بر روی صحنه و ترک نکردن کشور در این سال‌ها گفت: «من اوایل سال ۵۷ از ایران رفتم و در آمریکا هم خیلی اوضاع خوبی در کالج محل تحصیلم داشتم، اما جنگ که شد به ایران برگشتم و در این دوران همواره در جبهه‌ها حضور داشتم. اما هیچ جا وطن نمی‌شود. من هیچ وقت حاضر نیستم ایران را ترک کنم کما اینکه در این مدتی که فعالیتی نداشتم، پیشنهادات بسیار خوبی برای مهاجرت داشتم، اما عشق به ایران در خون است و علیرغم اینکه موقعیت این را نداشتم هیچ گاه دست به چنین کاری نزدم.»

 

آلبوم ها

شب دلتنگی (۱۳۷۶)

فصل آشنایی (خوانندگان مشترک) (۱۳۷۷)

گلایه (خوانندگان مشترک) (انتشارات شرکت صوتی تصویری سروش)

قصهٔ شب (۱۳۷۸)

شاپرک (۱۳۷۹)

مشق عشق (۱۳۸۰)

قصه نگفته (۱۳۸۵)

قرار عاشقی (۱۳۸۸)

تک آهنگ ها

فراق

وصل هجران

غم پنهان

آئین همدردی

خورشید خونه

تو نباشی (۱۳۹۲)

دخترکم کجاست (۱۳۹۳)

حصر آغوش (۱۳۹۴)

عکس های حسین زمان 

عکس سه سالگی

کودکی حسین زمان

حسین زمان در ده سالگی

کودکی حسین زمان

حسین زمان و همسرش

ازدواج حسین زمان با همسرش

او درباره این عکس نوشته :

۳۸ سال پیش، پانزدهم اسفند سال پنجاه و نه زندگی مشترک ما آغاز شد. شروعی ساده و بی تکلف.

از همسرم، عشقم و یار و یاورم بخاطر همراهی در همه این سالهای سخت و پر فراز و نشیب سپاسگزارم.

۱۷ سالگی

جوانی حسین زمان

۱۸ سالگی

جوانی حسین زمان

۱۹ سالگی حسین

جوانی حسین زمان

وی در مورد این عکس می نویسد:
تنها نوزده سال داشتم ، پس از اخراج از دانشگاه برای ادامه تحصیل راهی آمریکا شدم. پدرم یک درجه دار بازنشسته ارتش بود و درآمد کافی برای تامین هزینه تحصیل و اقامت من در خارج از ایران را نداشت. مجبور بودم از پنج بعد از ظهر تا دو بامداد کار کنم تا بتوانم هزینه دانشگاه و بقیه مخارج زندگی را فراهم نمایم. روزگار سختی بود ولی آبدیده ام کرد. این عکس مربوط به همان روزهاست.

۲۱ سالگی آقای زمان

جوانی حسین زمان

 حسین زمان    حسین زمان کنسرت حسین زمان  حسین زمان

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 81, میانگین امتیاز: 4,33 از 5)
Loading...