سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

اثر شوخ طبعی بر رابطه زناشویی

 تاثیر شوخ طبعی در رابطه زناشویی

 اثر شوخ طبعی در رابطه زناشویی

 

شوخ طبعی در رابطه زناشویی :

شوخ طبعی نقش مهمی در روابط در هر سطح و جایگاهی دارد، چه رابطه‌ای که تازه شکل گرفته است چه روابط قدیمی و طولانی. در روابط جدید، خوش مشربی می‌تواند باعث جذب آدم‌های بیشتری به سوی شما شود، شوخ طبعی می‌تواند در یک ارتباط نوپا صمیمیت در یک ارتباط قدیمی را ایجاد کند. زمانی که شوخ‌طبعی و طنازی را وارد رابطه زناشویی‌تان می‌کنید فرصت‌های تازه‌ای برای شناخت مشکلات و راه‌حل‌های آن پیدا می‌کنید.
مهارت‌های تازه‌ای که همه چیز را از عمق به سطح می‌آورد و راهکارها را پیش پایتان می‌گذارد. شوخ طبعی در یک رابطه طولانی مدت می‌تواند رابطه را جذاب، هیجان انگیز، سرزنده و پر طراوت نگه دارد و برای حل تناقضات و عدم تفاهم‌ها مؤثر است. وقتی شما همراه دیگری می‌خندید، ارتباطی میان شما ایجاد می‌شود که می‌تواند تنش، نارضایتی، عدم تفاهم و اتفاقات ناخوشایند کوچک ایجاد شده بین شما را از بین ببرد. خندیدن رفتاری مسری است، همین که شخصی در کنار شما بخندد شما هم لبخند می‌زنید. اگر شخصیتی شوخ‌طبع ندارید می‌توانید این حس را در خودتان تقویت کنید.

 
چرا باید بانمک باشید

شوخ‌طبعی نوش‌دارویی برای تمام مشکلات یک رابطه نیست اما ابزاری برای غلبه بر مشکلات کوچک و بزرگ زندگی روزمره است. مهم نیست که ریشه و دلیل این مشکل در پول، رابطه جنسی، تعهدات، سلامتی، کار، مشکلات کودک یا دوری است، شوخی و طنز همیشه می‌تواند راه حلی برای ایجاد آرامش شما و همسرتان باشد.
سلامتی و خوشحالی شما و کیفیت رابطه با هم مرتبط هستند. شوخ طبعی می‌تواند به رابطه عمق و معنا ببخشد.
ـ یک شوخی به جا و مناسب می‌تواند موقعیتی آزاردهنده را که ناشی از تفاوت‌هاست از بین ببرد.
بسیاری از شرایط ناامیدکننده آنقدر که به نظر می‌رسند سیاه نیستند، تنها کافی است با کمی شوخ طبعی به آن نگاه کنید.
تضاد و کشمکش را نمی‌توانید از زندگی زناشویی حذف کنید. در بیشتر موارد این تضادها باعث دعوا و درگیری بین شما و همسرتان می‌شود و ممکن است با هر حرف اشتباه این درگیری تشدید شود. با کنترل درگیری‌ها رابطه را به سوی یک رابطه سالم با همسرتان پیش ببرید.

 
چگونه طنز بدون طعنه و تمسخر تضاد‌ها را خنثی می‌کند؟

شوخی خشم‌تان را کنترل می‌کند. خنده همزمان باعث می‌شود شما عکس‌العمل ناخودآگاهی داشته باشید. فکرتان را منحرف می‌کند و باعث می‌شود از سوی دیگری به مشکل نگاه کنید و راهکارهای بهتری پیدا کنید.
شما را از حالت دفاعی خارج می‌کند. در یک بیان طنز آلود شما می‌توانید موارد ناخوشایند را با بیانی بهتر مطرح کنید طوری که خشونت کلام و احساس نارضایتی از بین برود.
بیان احساسات را راحت‌تر می‌کند. با شوخ طبعی می‌توانید آنچه را که احساس می‌کنید و عمیق‌ترین احساساتتان را به راحتی بیان کنید.

 

 

منبع :  ویژه نامه ایران بانو ضمیمه روزنامه ایران

 
 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 11, میانگین امتیاز: 3,82 از 5)
Loading...