سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

آیا خوردن منی حرام است ؟

خوردن منی – دیدگاه علمی پزشکی و دیدگاه شرعی

مایع منی, بلعیدن مایع منی,خوردن منی

 

دیدگاه شرعی  بلعیدن ( خوردن ) مایع منی :
خوردن منی از نظر شرعی حرام می باشد چرا که در شرع اسلام منی از نجاسات است و خوردن نجاست حرام است. که البته  همچون سایر احکام اسلام درمورد سلامتی این حکم نیز به شرح ذیل منشاء پزشکی هم دارد .

 

دیدگاه علمی و پزشکی در زمینه خوردن منی :
به نقل از دکتر شیخ السلامی : مایع منی مایعی است که سرشار از فروکتوز می باشد( فروکتوز قندی است که در میوه ها موجود می باشد) و برخی ویتامینها و مواد غذایی در آن وجود دارد و وظیفه این مایع تامین منبع انرژی لازم برای اسپرم می باشد.

همچنین میلیونها اسپرم درون این مایع شناورند. یکی از منابع ویروسهایی مثل هپاتیت ب و ث و همچنین ویروس ایدز نیز در صورت ابتلا فرد به این بیماریها می باشد.
در صورتی که فرد بیماری آمیزشی داشته باشد نیز باکتری ها و میکروب بیماری درون این مایع به وفور یافت می شوند و به دلیل غنی بودن آن از مواد مغذی به راحتی در آن رشد و نمو می نمایند. اگر فرد سالم بوده و هیچگونه بیماری نداشته باشد خوردن مایع منی تاثیری ندارد ولی اگر فرد مبتلا به یکی از این بیماریها باشد خوردن مایع منی می تواند منجر به انتقال بیماری گردد.
در مجموع به علت اینکه بسیاری از بیماریها مخفی بوده و در آزمایشات فقط مشخص می گردد و فرد ناقل خاموش بیماری می باشد خوردن مایع منی توصیه نمی گردد و کاری است اشتباه.

متاسفانه در برخی از فیلمهای پورنو تصاویر خوردن منی توسط زنان فاحشه به تصویر کشیده می شود و همین عاملی شده تا افراد با تقلید از این فیلمها اقدام به چنین کاری کنند که اشتباه بوده و می تواند ناقل بیماریها باشد.
لذا چه از نظر شرعی و چه از نظر پزشکی خوردن منی امری اشتباه می باشد. البته این را هم باید در نظر گرفت که قسمت بزرگی از زنان و مردان در لحظه هایی از معاشقه که لذت به اوج خود میرسد دست به کار ها جنون واری میزنند مانند: توهین کردن، خوردن منی یکدیگر، رابطه جنسی دهانی، رابطه جنسی خشن و نزدیکی از مقعد، رابطه جنسی با درد و …

 

www.tanzimekhanevadeh.com

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 173, میانگین امتیاز: 4,14 از 5)
Loading...