سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

زمان آزمون معلمان مهرآفرین برای رتبه بندی فرهنگیان

معلمان طرح مهرآفرین، مشمول قانون رتبه‌بندی معلمان شدند

(به روز رسانی ۱۴۰۱/۰۸/۰۸) نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مشمول شدن کلیه معلمان طرح مهرآفرین در قانون رتبه‌بندی معلمان بدون برگزاری آزمون مجدد و الزام وزارت آموزش و پرورش به صدور کد شناسه از اول مهر سال ۱۴۰۱ موافقت کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مشمول شدن کلیه معلمان طرح مهرآفرین در قانون رتبه‌بندی معلمان بدون برگزاری آزمون مجدد و الزام وزارت آموزش و پرورش به صدور کد شناسه از اول مهر سال ۱۴۰۱ موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد لایحه دوفوریتی متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری با پیشنهاد محمدحسن آصفری نماینده اراک، خنداب و کمیجان در خصوص اصلاح ردیف ۹ این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

«کلیه معلمان طرح مهرآفرین مشمول قانون رتبه‌بندی معلمان بدون برگزاری آزمون مجدد قرار گرفته و وزارت آموزش و پرورش ملزم به صدور کد شناسه از اول مهر سال ۱۴۰۱ برای آنها می‌باشد.»

بررسی ماده واحده لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری که در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد، هنوز به تصویب نرسیده و پس از پایان رسیدگی به پیشنهادات نمایندگان، در صحن مجلس به رای گذاشته خواهد شد.

خبر خوب برای معلمان / واریز بدهی میلیونی به معلمان آغاز شد

(به روز رسانی۱۴۰۱/۰۸/۰۲) سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با مسئولان آموزشی و پرورشی و بهداشتی مازندران در آمل افزود: نگرانی معلمان مهرآفرین برای رد شدن در آزمون استخدامی بی‌ مورد است.

رضا حاجی‌ پور ادامه داد: بر اساس تفاهم مجلس شورای اسلامی با سازمان امور استخدامی این آزمون فقط برای طی شدن مراحل قانونی دریافت کد استخدامی است و تمامی ۷۵هزار معلم مهرآفرین به‌طور حتم کد را دریافت خواهند کرد.

حاجی‌ پور همچنین درباره محرومیت معلمان مهرآفرین از رتبه بندی معلمان گفت: رتبه‌ بندی منوط به داشتن کد استخدامی است و این دسته از معلمان پس از دریافت کد استخدامی برابر با دیگر معلمان از حقوق و مزایای قانون رتبه‌بندی بهره‌مند خواهند شد.

وی همچنین درباره تامین اعتبار قانون رتبه‌ بندی معلمان بیان کرد: بخش قابل توجهی از بودجه طرح رتبه‌ بندی با میزان ۵۰ هزار میلیارد تومان تامین و ابلاغ شد که به تمامی معلمان بین ۷ تا ۱۵میلیون تومان علی‌ الحساب به حساب‌های آنان واریز شد.

به گفته سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، باقی اعتبارات نیز به‌زودی تامین می‌شود زیرا از این پس رتبه‌بندی معلمان و دریافتی آنان بر اساس رتبه‌ بندی قانون است و تکلیفی بر عهده دولت خواهد بود که به‌طور کامل آن را اجرا کند.

رضا حاجی‌ پور تاکید کرد: مجلس و دولت در کنار معلمان هستند و البته هیچکس از محدودیت‌های اعتباری بی‌خبر نیست و باید به دولت فرصت داد تا به‌ طور کامل این قانون را اجرا کند.

حاجی‌ پور گفت: قانون رتبه‌ بندی معلمان دامنه گسترده‌ای دارد و تحول بزرگ در نظام آموزشی کشور پس از یک‌ صد سال رقم زد که به‌ طور طبیعی نباید انتظار داشت طی چند روز اجرایی شود، اما دولت به‌ طور جدی در حال اجرای آن است و مجلس نیز بر این مسئله نظارت دارد.


به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ یوسف نوری در جمع خبرنگاران درباره جزئیات برگزاری آزمون معلمان مهرآفرین اظهار کرد: امروز نماینده سازمان امور اداری و استخدامی  بازدیدی از وزارت آموزش و پرورش، جهت سنجش آمادگی زیرساخت‌های برگزاری آزمون داشت که اگر زیرساخت‌ها تایید شوند، قرار است آزمون ۲۲ مهرماه برگزار شود و اگر سازمان اداری و استخدامی با تأخیر پاسخ دهد، آزمون پایان مهر برگزار می‌شود.

وی درباره زمان واریز فوق‌العاده رتبه‌بندی برای معلمان مهر آفرین نیز گفت: برای پرداخت فوق‌العاده رتبه‌بندی مهرآفرینان، بخشی از مبلغ به خزانه رفته است.

رتبه بندی معلمان مهرآفرین

محمود زاده معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در طرح مهرآفرین همه معلمان شامل طرح رتبه‌بندی خواهند شد فقط نیازمند شرکت در آزمونی هستند که آموزش و پرورش تا مهرماه برگزار خواهد کرد.
به گزارش تصویر زندگی به نقل از ایسکانیوز، احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در همه اسناد بالادستی به ویژه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اشاره خوبی به مشارکت مردم در حوزه آموزش و پرورش شده است و معتقدیم امکان مدیریت آموزش و پرورش و مأموریت پیچیده تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی به تنهایی از عهده آموزش و پرورش بر نمی‌آید و همه ذینفعان، خیرین، اصحاب مطبوعات، رسانه‌ها، واقفین، گروه‌های جهادی، نهادهای دولتی و غیردولتی باید در جهت این امر مهم نقش آفرینی و مشارکت داشته باشند.

وی افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از ۱۳۱ راهکار در ۶۱ راهکار به مشارکت اشاره شده است و در سند تحول دولت مردمی هم یکی از راهبردهای اصلی، مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش است.

محمودزاده ادامه داد: قرار است ما به صورت ویژه، نقش و حضور مردم را در حوزه مدرسه‌داری علاوه بر مدرسه‌سازی هم داشته باشیم. سیاست ما در آینده، در کنار مدارس غیردولتی حقیقی، گسترش مدارس غیردولتی وابسته حقوقی است و مدارس غیردولتی وابسته ظرفیت‌های بالقوه فراوانی دارند که اگر بالفعل شوند کمک حال آموزش و پرورش کشور خواهند بود و باید با تسهیل فرآیندها و بازنگری در قوانین، زمینه بهره‌گیری از ظرفیت‌های نیکوکاری، خیری و به‌کارگیری توان نهادهای دولتی و غیردولتی، مذهبی و انقلابی، زمینه‌ساز تحول در آموزش و پرورش کشور باشیم.

وی گفت: چیزی که باید ملموس باشد مشارکت در اداره مدرسه است و امروز مدل اول آن را مجتمع بوتراب شهرستان خوی استان آذربایجان غربی می بینیم که افتتاحیه آن با حضور وزیر آموزش و پرورش صورت پذیرفت و در اداره این نوع مدارس هم خیر و هم آموزش و پرورش با محوریت حاکمیتی بودن نظام آموزش و پرورش نقش دارند.

وی ادامه داد: مردمی سازی این نیست که اولیا فقط در مسائل مالی و کمک‌های نقدی به مدرسه حضور یابند، بلکه باید حضوری همه جانبه و فعال و نقش آفرین به واسطه کمک‌های فکری و مدیریتی به مدرسه داشته باشند و زمینه مشارکت اولیا را برای ارتقا کیفی آموزش و پرورش را در همه ابعاد فراهم سازیم؛ نقش انجمن اولیا نیز بسیار مهم است و امیدواریم بتوانیم این نوع نگاه را در سراسر کشور گسترش دهیم و خیرین نیز علاقه‌مند هستند این مدل همکاری را در مدارس خیرساز تمامی نقاط کشور اجرایی کنند.

بخوانید : آخرین اخبار رتبه بندی معلمان در ۲۴ ساعت گذشته

محمودزاده درباره حقوق و مزایای پرسنل و معلمین مدارس خیرساز عام المنفعه، گفت: درسه هایی مانند مجتمع آموزشی تربیتی بوتراب غیر انتفاعی عام المنفعه است و شهریه از دانش‌آموزان دریافت نمی‌کنند. فعالیت‌ها و انجام امور مشارکتی و توافقی است و تا اندازه‌ای که برای آموزش و پرورش امکان پذیر است به این مدارس نیروهای تخصصی می‌دهد و پرداخت حقوق این نیروها نیز برعهده می‌گیرد. لذا بخشی به عهده آموزش و پرورش است و بخش اعظم آن نیز از آورده‌های خیری از قبیل اجاره مکان‌های ورزشی و فرهنگی و سالن‌های مدرسه، خارج از ساعات آموزشی از طریق مدیریت مدرسه تأمین خواهد کرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تأکید کرد: در مدل مردمی‌سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش شهریه درس رسمی و دروس فوق برنامه به هیچ عنوان از دانش‌آموزان گرفته نمی‌شود و کاملا رایگان است و امیدواریم در سطح کشور توسط خیرین مورد استقبال قرار گیرد.

همه معلمان مهرآفرین شامل طرح رتبه‌بندی خواهند شد

محمود زاده در خصوص طرح مهرآفرین نیز گفت: در طرح مهرآفرین همه معلمان شامل طرح رتبه‌بندی خواهند شد فقط نیازمند شرکت در آزمونی هستند که آموزش و پرورش تا مهرماه برگزار خواهد کرد. اجرای گام‌های عملی مانند اجرای طرح رتبه بندی معلمان می‌تواند ضمن کاستن از تبعیض‌ها زمینه شتاب‌بخشی به تحقق سند تحول و مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص اجرایی شدن سند تحول بنیادین را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: در خصوص معلمان مدارس غیردولتی طرحی به مجلس ارائه کرده‌ایم و در حال پیگیری آن هستیم که ان‌شاءالله بعد از تصویب در صحن مجلس اطلاع رسانی کامل آن انجام خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش به تنهایی امکان مدیریت این همه دانش‌آموز را در سراسر کشور ندارد و نگاه حمایتی دولت مردمی سیزدهم به آموزش و پرورش و در راستای اجرایی‌سازی و عملیاتی کردن سند تحول بنیادین عناصر کلیدی علم و پژوهش، تربیت نیروی انسانی و کادر سازی، و جوان سازی مدیریت نظام سیاسی اجتماعی کشور و موضوع تربیت نیازمند تلاش همه ذی نفعان جهت پیشبرد اهداف در نظام تعلیم و تربیت و عملیاتی شدن آن هستیم و باید نگاه ملی و فرابخشی به این نهاد تعلیم و تربیت داشته باشیم.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 3,50 از 5)
Loading...