جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

مهمترین اشتباهات در خانه تکانی

خانه تکانی

مهلک ترین اشتباهات خانه تکانی

 

اسفند به سرعت رو به پایان است و بسیاری از خانواده ها در حال جمع کردن خانه یا تمیز کردن آن هستند. خانه تکانی رسمی است که هر ساله تمامی خانواده های ایرانی را مشغول به خود می کند و کمتر کسی می تواند از زیر آن در برود. اگر خانواده شما هم شروع به خانه تکانی کرده لازم است با چند نکته درباره خانه تکانی شما را آشنا کنیم:

 

مهلک ترین اشتباهات خانه تکانی

● یکی از اولین اشتباهات در این زمینه حرکت بدون برنامه است. شما بدون این که براوردی از وضعیت موجود در منزل خود داشته باشید شروع به کار خانه تکانی کرده و سعی می کنید تا نظم را به منزل برگردانید. سعی کنید تا برای خود برنامه ای داشته باشید و مشخص کنید که هر چیز باید در کجا قرار گیرد. برای هر بخش به چه میزان فضا و چقدر زمان نیاز دارید.

● یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند مربوط به حجم زیاد وسایل در خانه است. دقت کنید که در زمان خرید وسایل گوناگون به اندازه نیاز خرید کنید. در هنگام خرید به فضای موجود در منزل خود و این نکته که باید بتوانید این وسایل را مرتب کنید فکر کنید.

● یکی دیگر از اشتباهات در زمان انجام خانه تکانی تهیه کردن تعداد زیادی از وسایل مربوط به مرتب کردن وسایل منزل است. جعبه ها، آویزها و پوشش های مخصوص البسه از جمله وسایلی هستند که شما برای نظم دادن به وسایل خود نیاز دارید. اما سعی کنید که به تعداد کافی از این وسایل تهیه کنید.

● بعد از نظافت و اتمام مرتب کردن وسایل مسلما اشیایی به عنوان زباله و یا وسایل مخصوص نظافت باقی می مانند. در صورتی که از قبل برای بازیافت، انبار و یا دور ریخت آنان برنامه ای نداشته باشید با حجم زیادی از وسایل نا خواسته رو به رو خواهید شد.

● یکی دیگر از اشباهات در هنگام تمیز کردن منزل و خانه تکانی قرار دادن وسایل در جایگاه های موقتی است. شما یک وسیله برای مدتی در مکانی رها می کنید و با خود می گویید که آن را جا به جا خواهم کرد. بدانید که این عادت برای شما مشکل ساز خواهد شد و پس از مدتی با همان آشفته بازار سابق رو به رو خواهید شد.

● چرا سعی می کنید تا آنجا که ممکن است وسایل خود را نگه دارید. شاید بگویید که ممکن است روزی به درد بخورند. مسئله این است که در جوامع امروزی خانه ها در حال کوچک شدن هستند و فضای زندگی به مسئله بسیار مهمی تبدیل شده است. برای نگاه داشتن این حجم از وسایل شما به منزلی بزرگ نیاز دارید. اگر این فضا را در دسترس ندارید.

● تصور کنید که کار نظافت و مرتب کردن خانه به پایان رسیده است و شما خسته اما خوشحال از مرتب کردن منزل خود به حاصل کار نگاه می کنید. اما اشتباه نکنید، چون که مرتب کردن منزل بخشی از این کار است و بخش دیگر مربوط به این مسئله است که خانه به صورتی مرتب شود که بتواند نظم موجود را حفظ کرد. به عبارتی رسیدن به نظم یک مسئله و حفظ آن مسئله ای مهمتر است.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 4, میانگین امتیاز: 3,00 از 5)
Loading...