چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

مهلت ثبت‌ نام پیاده روی اربعین در سامانه “سماح” تمدید شد

مهلت ثبت‌نام از زائران اربعین حسینی(ع) در سامانه “سماح” که تا پیش از این روز ۱۷ مرداد ماه اعلام شده بود تا ۲۱ مرداد ماه جاری تمدید شد.

مهلت ثبت نام پیاده روی اربعین

تمدید مهلت ثبت نام پیاده روی اربعین امسال

تا امروز حدود یک میلیون نفر از زائران کشورمان اقدام به ثبت‌نام در سماح کرده‌اند.

پیش از این، رئیس سازمان حج و زیارت گفته بود: سامانه‌ای که کار پیش‌ثبت‌نام زائران برای اربعین را انجام می‌دهد، سامانه سماح است؛ متقاضیان برای ثبت‌نام قطعی باید مجدداً به سامانه سماح مراجعه و تاریخ خروج از مرز خود را مشخص کنند حتی نوع وسیله نقلیه مورد استفاده که شخصی است یا خیر باید مشخص شود تا پیش‌بینی پارکینگ انجام شود؛ تاریخ بازگشت از عراق نیز باید در سامانه مشخص شود تا زائران بدون مشکل در روز تعیین‌شده به مرز مورد نظر مراجعه کنند و در نهایت رفت و بازگشت به‌آسانی انجام شود.

پیش‌ ثبت‌ نام اربعین رایگان است

درحال حاضر پیش‌ثبت‌نام اربعین رایگان انجام می‌شود. سازمان حج و زیارت اعلام کرده در زمان ثبت‌نام قطعی، فقط هزینه بیمه را دریافت می‌کند که نرخ آن هنوز معلوم نشده است.

عراق در توافق با ایران، ‌در زمان اربعین ویزا را لغو کرده، اما داشتن گذرنامه با حداقل ‌شش‌ماه اعتبار از تاریخ اعزام در هنگام سفر الزامی است.

طبق اعلام ستاد مرکزی اربعین، صرفاً کسانی می‌توانند برای سفر اربعین اقدام کنند که دارای کارت واکسیناسیون معتبر بوده و حداقل دو دُز واکسن و در صورت گذشت شش ماه از دز دوم، دز یادآور را نیز تزریق کرده باشند.

از بین افرادی که تا کنون برای سفر اربعین پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند بیشترین درخواست برای سفر زمینی و خروج از مرز مهران بوده است و پس از آن، مرزهای شلمچه، چزابه و خسروی به ترتیب بیشترین تقاضا برای تردد در زمان اربعین را داشته‌اند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 6, میانگین امتیاز: 4,50 از 5)
Loading...