جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

سامانه صدور گواهی اسقاط خودرو – nnhk.ir

سامانه صدور گواهی اسقاط خودرو

سامانه صدور گواهی اسقاط خودرو  بازگشایی شد

سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد افرادی که در قرعه‌کشی ۱۴ گانه سال گذشته و سال قبل از آن، در قالب طرح جایگزینی خودرو فرسوده شرکت و پیامک دریافت کرده‌اند، هفته آینده برای دریافت گواهی اسقاط اقدام کنند.
به گزارش اخبار خودرو ، امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت، ضمن بیان مطلب فوق افزود: دی‌ماه ۱۴۰۱ اصلاحیه قانون ساماندهی صنعت خودرو ابلاغ و در ماده ۱۰ آن مقرر شد کار گواهی اسقاط از سامانه ستاد مدیریت سوخت به وزارت صمت منتقل شود.

وی ادامه داد: پیرو این اتفاق، وزارت صمت تصمیم گرفت یک سامانه جامعی را طراحی کند که علاوه بر صدور گواهی اسقاط، کار مربوط به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مانند تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها را انجام دهد؛ همچنین مقرر شد که اقدامات لازم برای طرح یک و نیم درصد هم در این سامانه انجام شود.

سخنگوی وزارت صمت اضافه کرد: طرح یک و نیم درصدی که (برای مواقعی که گواهی اسقاط خودرو نیست) طبق قانون باید در صندوق توسعه صنایع پیشرفته وارد می‌شد، حال به‌صورت تسهیلات به دارندگان خودرو فرسوده تعلق خواهد گرفت.

آدرس سامانه صدور گواهی اسقاط خودرو

وی با بیان اینکه اسفند گذشته کار طراحی این سامانه انجام شد، یادآور شد: اکنون خبر خوب این است که هفته آینده کسانی که در قرعه‌کشی ۱۴ گانه سال گذشته و سال قبل از آن، در قالب طرح جایگزینی خودرو فرسوده شرکت و پیامک دریافت کرده‌اند، می‌توانند به سامانه nnhk.ir مراجعه کنند و کار صدور گواهی اسقاط را در آن سامانه انجام دهند.

به گفته قالیباف، در آینده این سامانه به عنوان سامانه مرجع برای نوسازی و جایگزینی خودرو فرسوده عمل خواهد کرد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 30, میانگین امتیاز: 3,90 از 5)
Loading...