پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

درمان گرفتگی عضلات با شل کننده های طبیعی

درمان گرفتگی عضلات , شل کننده عضلات

درمان گرفتگی عضلات با روش های خانگی 

درمان گرفتگی عضلات با هفت شل کننده طبیعی عضلات را در این مطلب بخوانید. با این روش های ساده خانگی درد اسپاسم عضلانی را تسکین دهید.

آیا تا به حال احساس سفتی غیر ارادی، سختی و یا احساس برآمدگی در عضله داشته اید؟ این یک اسپاسم عضلانی نامیده می شود این نوع از گرفتگی می تواند در هر کسی به دلایل مختلف و در بسیاری از مناطق بدن شما اتفاق افتد. اسپاسم در شکم، بازوها، دست ها و پاها شایع است شما همچنین می توانید آنها را در ماهیچه های ساق پا، عضلات پشت ران، چهار سر ران و در طول قفسه صدری احساس کنید.

بسیاری از اسپاسم های عضلانی ساده، توسط موارد ورزش سنگین و شدید ایجاد می شود صبر، استراحت، کشش ملایم و ماساژ عضله می تواند به کاهش درد کمک کند.

اسپاسم های عضلانی می تواند عارضه جانبی شایع از بیماری های مزمن، مانند مولتیپل اسکلروزیس، دیستروفی عضلانی و بیماری McArdle باشد مردم با درد گردن حاد و درد پشت اغلب از اسپاسم عضلانی رنج می برند زنان باردار نیز مستعد ابتلا به اسپاسم های عضلانی به دلیل افزایش ناگهانی در وزن هستند زنان در قاعدگی از گرفتگی عضلانی به علت انقباضات رحمی رنج می برند هر چند شدت درد توسط فرد متفاوت است.

 

درمان گرفتگی عضلات با بهترین شل کننده های عضلانی طبیعی

در حالی که اسپاسم عضلانی می تواند دردناک باشد ولی با این هفت شل کننده عضلانی طبیعی می تواند تسکین یابد.

 

درمان گرفتگی عضلات با ویتامین D

افرادی که به طور منظم دارای درد عضله یا اسپاسم هستند ممکن است دارای کمبود ویتامین D باشند این ویتامین به اشکال مختلف، از جمله مایع، قرص، کپسول وجود دارد شما همچنین می توانید آن را در غذاهایی مانند تخم مرغ، ماهی، شیر، شیر غنی شده با ویتامین D پیدا نمایید و یا با قرار گرفتن به طور منظم در معرض نور خورشید می توانید ویتامینD دریافت نمایید.

 

درمان گرفتگی عضلات با آب آلبالو

افرادی که در آموزش ماراتن با شور و نشاط شرکت می کنند اغلب دچار بسیاری از تنش ها بر روی ماهیچه های خود می شوند آب آلبالو می تواند به مبارزه با التهاب و درد عضله رایج در دونده ها کمک کند مطالعات نشان می دهد که نوشیدن آب آلبالو می تواند درد پس از دویدن را به حداقل برساند .آنتی اکسیدان و کیفیت ضد التهابی در میوه به شل شدن عضلات به طور طبیعی کمک می کند.

 

درمان گرفتگی عضلات با اسموتی زغال اخته

یکی دیگر از راه های شیرین و طبیعی برای شل شدن عضلات شما خوردن زغال اخته است یک مطالعه اخیر نشان می دهد که خوردن یک اسموتی زغال اخته قبل و بعد از ورزش می تواند در سرعت بخشیدن در بهبود آسیب عضلانی کمک کند زغال اخته دارای قدرت آنتی اکسیدانی است و نشان داده شده که برای کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب موثر است.

 

درمان گرفتگی عضلات با فلفل قرمز

کپسایسین، مواد موجود در فلفل هندی، شل کننده عضلانی طبیعی است که اغلب به افرادی که از بیماری فیبرومیالژی (درد همراه با احساس خستگی در بسیاری از نقاط بدن) و آرتریت روماتوئید رنج می برند توصیه می شود می توان آن را به غذا مثل میگو کبابی با دستور کرم عصاره لیمو ترش اضافه کرد و یا شما می توانید فلفل هندی را به شکل کپسول و یا کرم پیدا کنید هنگامی که به عنوان یک کرم استفاده می شود شما می توانید بر روی مناطق آسیب دیده دارای اسپاسم عضلانی استفاده نمایید.

 

درمان گرفتگی عضلات با بابونه

بابونه گیاه باستانی که برای درمان بسیاری از بیماری ها، از جمله اسپاسم های عضلانی استفاده می شود این گیاه شامل ۳۶ فلاونوئید، ترکیباتی با خواص ضد التهابی می باشد شما می توانید اسانس بابونه را بر روی عضلات تحت تاثیر برای تسکین اسپاسم ماساژ دهید چای بابونه نیز می تواند در کاهش درد عضلات کمک کند.

 

درمان گرفتگی عضلات با مصرف منیزیم

منیزیم برای تغذیه انسان بسیار حیاتی است اگر چه کمبود آن نادر است ولی برای حفظ عضلات سالم و عملکرد عصب لازم است علائم اولیه در افرادی که دچار کمبود این ماده معدنی هستند شامل درد عضلانی است این ماده معدنی عمدتاً در غذاهایی مانند ( موز، بادام، حبوبات و برنج قهوه ای ) یافت می شود.

 

درمان گرفتگی عضلات با استراحت

شاید بهترین و طبیعی ترین راه برای شل کردن عضلات استراحت باشد برای به دست آوردن مقدار زیادی خواب اطمینان حاصل کنید مقدار زیادی مایعات بنوشید و با عضله آسیب دیده کار زیاد انجام ندهید با استفاده از پد حرارتی و یا کیسه یخ بر روی عضلات می تواند تسکین فوری ایجاد کنید گاهی اوقات اسپاسم های عضلانی به علت تحریک بیش از حد عضلات است و یخ می تواند در انتقال آرام تکانه ها از مغز به عضلات بیش از حد فعال، کمک کند.

 

 

منبع:وب سایت رژیم سلامتی

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 13, میانگین امتیاز: 3,69 از 5)
Loading...