سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

۸ خوراکی های سرطان زا را بشناسید

 

۱- پاپ کرن های ماکروویو

images

رایحه خوش پاپ کورن در ماکروویو اجازه نمی دهد به خطری که در انتظار ماست بیاندیشیم. نکته اول به بسته بندی مرتبط است، ماده ای که پاکت را با آن می بندند بعد از حرارت دیدن تبدیل به اسید پرفلوتانیک می شود (ماده ای که در تفلون نیز موجود است)، ماده شیمیایی که از آن به عنوان یکی از عوامل ناباروری نام برده می شود.

و اما خود پاپ کورن. بسیاری از تولیدکنندگان از نگهدارنده هایی استفاده می کنند که برای معده و پوست مضر هستند.

 

۲- میوه های غیر اورگانیک

263417_112

معمولا آفت زدایی آنها را حاوی ماده ای شیمیایی می کند که به عنوان یکی از عوامل وزن نگرفتن جنین است.

 

۳- غذاهای کنسرو شده

Big_1390_09_23044961453212320123410612315242104237209250

همه کنسروها معمولا به سرطان زا بودند معروفند، و این به خاطر موادی کاملا شیمیایی است که این قوطی های فلزی با آن بسته می شوند. و در میان آنها کنسروهای حاوی گوجه پر خطر ترین هستند؛ به دلیل خاصیت طبیعی اسید آن

 

۴- فراورده های گوشتی

meat-products3

نیترات سدیم از آن دست نگهدارنده هایی است که در پروسه تولید فراورده های گوشتی برای حفظ تازگی، به آن اضافه میشود؛ ماده ای که به تنهایی سرطان زا است. در مورد فراورده های دودی، ماده ای که برای این رایحه استفاده میشود یکی از ترکیبات نیکوتین است.

 

۵- ماهی سالمون پرورشی

bigstock-Pink-Salmon-37552435

علارغم ارزش غذایی ماهی سالمون از نوع پرورشی آن باید پرهیز کرد. به دلیل آنتی بیوتیک و ضد انگل شیمیایی که در رژیم غذایی آنها تعبیه می شود.

 

۶- چیپس سیب زمینی

IMG15372128

علاوه بر کالری اضافه و چاقی، چیپس مضرات دیگری نیز دارد که دانستنش از لذت خوردن آن می کاهد. در کنار چربی ترانس بالا، سطح بالای سدیم، طمع دهنده های مصنوعی، رنگهای مجاز، حرارت بالای طبخ برای ترد شدن چییپس، ماده ای در آن تولید می شود که از ترکیبات نیکوتین سیگار است.

 

۷- روغن های هیدروژنه

روغن-آفتابگردان1

همه این روغن ها گیاهی هستند، و روغن آنها به روش طبیعی استخراج نمی شود. در پروسهء شیمیایی روغن گرفتن بوی بد روغن گرفته می شود و رنگش شفاف می شود. اسید ناشی از این فعل و انفعالات غشای سلولی را منعطف و مستعد سرطان می کند.

 

۸- غذاهای رژیمی

150693_349

همه غذاهای منجمد و نیمه آماده، حاوی ماده ای به نام اسپارتام هستند، یک طعم دهندهء مصنوعی که علاوه بر سرطان زا بودن برروی قلب و جنین تاثیر می گذارد.

 

 

دیلی تلگراف

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 8, میانگین امتیاز: 4,88 از 5)
Loading...