شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

گذرنامه ویژه اربعین با پنج سال اعتبار صادر می‌شود

(۱۴۰۲/۰۲/۲۸) رئیس ستاد اربعین گفت: گذرنامه ویژه اربعین به مدت پنج سال اعتبار دارد و قرار است با هزینه کمتر و تنها برای سفر اربعین صادر شود.

سید مجید میراحمدی معاون وزیر کشور و رئیس ستاد قرارگاه اربعین پس از نشست مشترک با همتای عراقی خود و در جمع خبرنگاران در تشریح توافقات صورت گرفته گفت: در خصوص اتباع غیر ایرانی کلیاتی مطرح شد. مرزها و محل‌هایی برای ورود زوار هر یک از کشورها مطرح شد اما در مورد اسنادی که لازم داریم؛ تصمیم بر این شد که در جلسات آتی تصمیمات لازم گرفته شود و توافقات نهایی در جلسات آتی مشخص شود. در خصوص اتباع عراقی ساکن ایران هم توافق شد تا کمیته مشترکی میان دو طرف تشکیل شود.

هادی علی الفکیکی مشاور وزیر کشور عراق هم در این جلسه گفت: امروز در ایران حاضر شدیم تا در خصوص مسائل دو طرف و راهپیمایی میلیونی اربعین صحبت کنیم. در خصوص موارد زیادی به تفاهم رسیدیم تا ان شاالله ترافیک روانی را در نزدیکی مرزها شاهد باشیم.

وی با اشاره به تمهیدات لازم برای زیارت اتباع غیر ایرانی مقیم ایران گفت: در خصوص دانشجویان و سایر اتباع صحبت کردیم تا اسناد هویتی این افراد برای سفر اربعین از سوی ایران صادر شود.

الفکیکی در مورد عراقی‌های مقیم ایران هم گفت: دو نوع عراقی مقیم ایران داریم؛ یک دسته از این افراد اسناد هویتی ایرانی در اختیار دارند و دسته دیگر به دلیل ظلم‌های صدام هیچ گونه سندی مبنی بر ایرانی یا عراقی بودن ندارند و به این افراد هم در زمان صدام و هم در زمان حال ظلم می‌شود. با طرف ایرانی صحبت کردیم تا برای همه این افراد اسناد لازم تدارک دیده شود تا با هماهنگی دو سفارت در دو کشور سفر راحتی برای زیارت اربعین داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه از زوار اباعبدالله الحسین تحت هر شرایطی استقبال می‌کنیم گفت: زوار ایرانی بسیار علاقه‌مند راهپیمایی اربعین هستند و خوشبختانه دولت و ملت عراق هم از این راهپیمایی استقبال می‌کنند و هر شرایطی را برای زیارت آسان زوار اباعبدالله الحسین فراهم می‌کنند. طرف ایرانی و عراقی هر دو خواستار این مسئله هستند که بدون مشکل زوار اباعبدالله الحسین زیارت خود را انجام دهند.

میراحمدی در انتها تاکید کرد: گذرنامه ویژه اربعین را امسال خواهیم داشت که به تازگی تمهیدات لازم برای صدور آن صورت گرفته است، این گذرنامه ویژه به مدت پنج سال اعتبار دارد و قرار است با هزینه کمتر و تنها برای سفر اربعین صادر شود.


از سرگیری صدور و تمدید گذرنامه‌ها زائران اربعین

(۱۴۰۱/۰۶/۲۲) سردار مهدی حاجیان؛ سخنگوی فراجا از آمادگی ادارات مهاجرت و گذرنامه برای از سرگیری صدور و تمدید گذرنامه خبر داد و گفت: البته متقاضیان باید بدانند که ظرف ۷۲ ساعت گذرنامه به دست آنها می رسد و بنابر همین موضوع باید برنامه‌ریزی کنند.

تسنیم: سخنگوی فراجا گفت: تاکنون یک میلیون و ۹۶ هزار نفر به کشور بازگشتند و به تدریج موج برگشت زائران در حال افزایش است.

سردار مهدی حاجیان؛ سخنگوی فراجا در خصوص آخرین اقدامات فراجا در خصوص صدور و تمدید گذرنامه اظهار کرد: تا به امروز یک میلیون و ۶۰۰ هزار گذرنامه جدید و ۵۵۰ هزار گذر ویژه اربعین صادر شده و ۴۱۰ هزار گذرنامه منقضی شده نیز تمدید شده‌اند.

سخنگوی فراجا از آمادگی ادارات مهاجرت و گذرنامه برای از سرگیری صدور و تمدید گذرنامه خبر داد و گفت: البته متقاضیان باید بدانند که ظرف ۷۲ ساعت گذرنامه به دست آنها می رسد و بنابر همین موضوع باید برنامه‌ریزی کنند.


پلیس: گذرنامه‌های تاریخ گذشته که از شهریور ۱۳۹۱ صادر شده، برای سفر اربعین، از امروز به رایگان تمدید می‌شوند. سردار ذوالقدری رئیس اداره گذرنامه فراجا گفت: از امروز گذرنامه افرادی که تاریخش منقضی شده است برای سفر اربعین و به مقصد کشور عراق رایگان تمدید می‌شوند.
رئیس اداره گذرنامه فراجا گفت: گذرنامه‌های با اعتبار کمتر از شش ماه و گذرنامه‌هایی که از شهریور سال ۱۳۹۱ صادر شده و تاکنون نسبت به تعویض آن اقدام نشده از امروز به صورت رایگان صرفا جهت سفر اربعین و به مقصد کشور عراق تمدید می‌شوند.

وی افزود: امسال در مقایسه با سال گذشته ۴ برابر گذرنامه صادر کردیم. همکاران ما در سالن‌های چاپ به صورت شبانه روزی درحال انجام کار هستند تا گذرنامه‌ها به موقع به دست مردم برسد.

سردار ذوالقدری ادامه داد: صدور برگه گذر ویژه اربعین از امروز آغاز شده و مبلغ آن یک دهم قیمت گذرنامه است؛ این برگه گذر صرفا ویژه سفر اربعین صادر می‌شود.


تمدید رایگان گذرنامه‌های ۱۰ سال گذشته برای سفر اربعین

سردار مهدی حاجیان سخنگوی فراجا گفت: از شنبه هفته آینده زائرانی که گذرنامه آن‌ها اعتبار ندارد، به اداره گذرنامه استان‌ها یا شهرستان هایی که شعب اداره گذرنامه فعال است مراجعه کنند تا مُهر اعتبار سفر به عراق روی گذرنامه آن‌ها زده شود.


تمدید گذرنامه بدون اعتبار با مهر پلیس امکان پذیر شد

رییس ستاد اربعین گفت : تمدید سریع گذرنامه زائران اربعین با مهر پلیس فراجا در مراکز استان و شهرستان‌ها از روز شنبه انجام خواهد شد.

سید مجید میراحمدی گفت: دولت عراق موافقت کرده است که با گذرنامه‌هایی که اعتبار آنها کمتر از شش ماه مانده و یا اصلاً اعتباری ندارند با یک مهر تمدید که از طرف پلیس گذرنامه ایران زده می‌شود؛ بتوان برای یک بار در مدت اربعین به عراق سفر کرد.

میر احمدی افزود: این اقدام توسط پلیس گذرنامه فراجا در مراکز استان و شهرستان‌ها از روز شنبه انجام خواهد شد.


وزیر کشور: تمدید گذرنامه با مهر پلیس در مرز ممکن نیست

(۱۴۰۱/۰۵/۳۰) وزیر کشور در خصوص صدور برگه تردد موقت یا گذرنامه اختصاصی برای ورود به کشور عراق با طرف عراقی مشغول مذاکره‌ایم اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم، گفت: امکان مهر کردن گذرنامه در مرز وجود ندارد.


توافق اولیه با عراق برای تمدید گذرنامه‌ها با اعتبار کمتر از ۶ ماه

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه گفت: در توافقات انجام‌شده تا این لحظه طرف عراقی اعتبار گذرنامه تا یک ماه را پذیرفت. جزئیات بیشتر را در فایل زیر بشنوید.

گذرنامه های تاریخ گذشته در مرز به مدت ۶ ماه تمدید می شوند

فارس: سید مجید میر احمدی معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین در گفتگوی زنده تلویزیونی با اشاره به مطالبی که در خصوص تردد زائران اربعین با وسائل نقلیه به گوش می رسد، اظهار کرد: از بیستم محرم به بعد، ضوابط و مقررات خاصی از جمله در مورد اتوبوس ها و خودروهای شخصی اعمال می شود و هیچ امکانی برای عبور این دستگاه ها نیست و آنچه در رسانه ها اعلام می شود فاقد اعتبار است

میراحمدی افزود: بر اساس آخرین هماهنگی که دیروز با وزارت کشور عراق صورت گرفت، بنا شد گذرنامه هایی که کمتر از شش ماه اعتبار دارند و یا حتی فاقد اعتبار هستند با تمهیداتی که اتخاذ شده توسط پلیس گذرنامه فراجا در مرز به مدت ۶ ماه تمدید می شود و زائران می توانند بدون نگرانی در مرز گذرنامه خود را تمدید کنند.

معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین در پاسخ به سوالی در مورد بیمه زائران اربعین تصریح کرد: ما بر مبنای تاکید ریاست محترم جمهور در جلسه ستاد مرکزی اربعین اصل ارزان سازی این سفر را برای خودمان سرلوحه قرار دادیم. بنابراین مبلغ بیمه را نسبت به سال ۹۸ ثابت نگاه داشتیم اما خدمات را ۳۴ تا ۱۰۰ درصد افزایش دادیم .


فرمانده کل انتظامی کشور از آمادگی پلیس برای اجرای ماموریت ها در ایام اربعین خبر داد و گفت: اگر گذرنامه ای تا یک ماه اعتبار داشت یا حتی اگر تاریخ آن به اتمام رسیده با مهر پلیس می توانند با آن تردد کنند.

گذرنامه‌ های تاریخ گذشته در ایام اربعین معتبر هستند

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار “حسین اشتری” در حاشیه پنجمین یادواره ۱۴۰ شهید فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران در جمع خبرنگاران در خصوص نزدیک شدن به ایام اربعین و تسهیل تردد زائران اظهار داشت: خدا را شاکریم که توفیق پیدا کردیم در این یادواره حاضر و در خدمت خانواده معزز و معظم شهدا باشیم؛ ان شاء الله با دعای خیر این عزیزان بتوانیم در خدمتگزاری به مردم عزیز موفق تر باشیم.

وی افزود: فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ایام اربعین آمادگی کامل برای اجرای ماموریت ها و خدمات رسانی به مردم عزیز دارد که به این منظور قرارگاه اربعین فراجا از مدت ها قبل راه اندازی شده است.

شرایط تمدید گذرنامه تاریخ گذشته برای پیاده روی اربعین

فرمانده کل انتظامی کشور تاکید کرد: همکاران عزیز در  اقصی نقاط کشور به خصوص در مرزها حاضر هستند تا به زوار اربعین حسینی (ع) در این ایام خدمت رسانی کنند. در این راستا رایزنی هایی صورت گرفته تا حتی اگر گذرنامه تا یک ماه اعتبار داشت با مهر پلیس مورد تایید مسئولان عراقی قرار گیرد یا حتی اگر تاریخ آن به اتمام رسیده با مهر پلیس بتوانند با آن تردد کنند.

وی خاطر نشان کرد: از مردم و زوار گرامی می خواهیم تا سفر خود را به گونه ای مدیریت کنند که بازگشت را به روزهای پایانی موکول نکنند. ان شاء الله با همکاری و یاری مردم راهپیمایی عظیم اربعین حسینی باشکوه تر از سال های گذشته برگزار شود.

سردار اشتری یادآور شد: امروز خوشبختانه مردم حامی پلیس هستند و همکاری و تعامل بسیار خوبی با مجموعه انتظامی کشور وجود دارد و از آنها می خواهیم تا در خصوص موضوعات امنیتی و انتظامی اگر موردی مشاهده می کنند با سامانه ۱۱۰ تماس بگیرند .

فرمانده فراجا افزود: در تمام عرصه ها پلیس به یاری و حمایت مردم نیاز دارد امیدواریم مردم عزیز با پیشنهادات و انتقادات راهگشای پلیس باشند و مجموعه انتظامی با  تعامل خوبی که با مردم دارد بتواند در خدمت رسانی به این عزیزان همچون گذشته موفق عمل کند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 56, میانگین امتیاز: 4,27 از 5)
Loading...