جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

کمک معیشت ۹ هزار جانباز فاقد شغل برقرار شد

کمک معیشت جانبازان فاقد شغل

موهبتی معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید گفت: با مدیریت منابع، کمک‌معیشت ۹ هزار جانباز فاقد شغل و درآمد برقرار شد و ۳۱ هزار جانباز در فهرست انتظار کمک‌معیشت قرار دارند.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ۴۰ هزار جانباز در فهرست انتظار کمک‌معیشت قرار داشتند، اظهار کرد: باوجود اینکه منابع مالی لازم پیش بینی نشده بود، ولی با مدیریت منابع، کمک‌معیشت ۹ هزار جانباز فاقد شغل و درآمد برقرار شد.

طاهر موهبتی افزود: لازم است دولت و مجلس در بودجه‌های سالیانه به بنیاد شهید و امور ایثارگران کمک کنند تا کمک‌معیشت جانبازانی که در فهرست انتظار کمک‌معیشت قرار دارند، برقرار شود و در راستای دسترسی عادلانه جانبازان به خدمات، پیشنهاد می‌شود پرداخت این کمک‌معیشت به دهک‌های بالا حذف و به ازای آن دهک‌های یک تا ۳ تحت پوشش قرار گیرند.

موهبتی با تأکید بر اینکه بودجه در نظر گرفته شده برای بنیاد متناسب با نیاز این بنیاد نیست، افزود: ۹۵ درصد از بودجه در نظر گرفته شده برای این نهاد به عنوان حقوق، مزایا و کمک‌معیشت به خانواده شهدا و ایثارگران پرداخت می‌شود.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: باوجود اینکه منابع مالی لازم پیش بینی نشده بود، ولی با مدیریت منابع، کمک‌معیشت ۹ هزار جانباز فاقد شغل و درآمد برقرار شد و ۳۱ هزار جانباز در فهرست انتظار کمک‌معیشت قرار دارند.

کمک‌معیشت جانبازان با وجود ۶۰ درصد افزایش، ناکافی است

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه ۱۰۵ هزار نفر از بنیاد کمک‌معیشت دریافت می‌کنند، گفت: کمک‌معیشت ایثارگران در مقایسه با سال گذشته با افزایش ۶۰ درصدی از ۲ میلیون و ۲۲۴ هزار تومان به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است که معتقدیم این میزان کمک باز هم کافی نیست.

موهبتی با بیان اینکه مستمری خانواده معظم شهدا نیز امسال با حدود ۷۰ درصد افزایش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده که برای پرداخت آن، به ۲۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ادامه داد: فقط تصویب بودجه کافی نیست. این اعتبار باید از سوی سازمان برنامه و بودجه به این نهاد تخصیص داده شود.

وی بیان کرد: حدود پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای درمان ایثارگران از منابع عمومی و اختصاصی و هزار میلیارد تومان نیز از محل هدفمندی یارانه در نظر گرفته شده که این میزان کافی نیست.

اختصاص ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پاداش بازنشستگی جانبازان

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امسال پس از گذشت ۱۰ سال پیگیری، ۹ هزار میلیارد تومان از بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران برای پاداش بازنشستگی جانبازان در نظر گرفته شده است و ما نمی‌توانیم با برداشت اعتبار از این منبع یا دیگر منابع در نظر گرفته شده برای سایر بخش‌ها، کمبود منابع خود را جبران کنیم.

افزایش ۳۸ درصدی حق پرستاری خانواده شهدا و جانبازان

موهبتی با بیان اینکه قرار بود امسال حق پرستاری خانواده شهدا و جانبازان ۵۷ درصد افزایش یابد، گفت: سازمان برنامه و بودجه ماه گذشته و این ماه ۱۰۸ میلیارد تومان اعتبار در این خصوص به ما اختصاص داد که بر اساس آن از ماه گذشته حق پرستاری خانواده شهدا و جانبازان ۳۸ درصد افزایش یافته است.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 16, میانگین امتیاز: 4,25 از 5)
Loading...