سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

کاربرد کانسیلر و طرز استفاده از آن

استفاده از کانسیلر

کاربرد کانسیلر و طرز استفاده از آن

چه کسانی باید از کانسیلر استفاده کنند ؟

 

استفاده از کانسیلر امروزه از واجبات آرایش است و به اندازه استفاده از فونداسیون و کرم پودر مهم می باشد. به کمک کانسیلر شما میتوانید نقاط تیره ، قرمز ، رگها و جای زخمها را بپوشانید.
کانسیلرها در واقع کرم پودرهای فشرده روشن و رنگی هستند که شما میتوانید آنها را قبل و یا بعد از کرم پودر استفاده کنید ولی توصیه من بعد از کرم پودر است .
کانسیلر معمولا یک درجه از رنگ کرم پودر استفاده شده باید روشن تر باشد. اگر خیلی روشن تر از کرم پودر باشد به جای پوشانندگی لکه های تیره را بیشتر نشان خواهد داد.

کانسیلر بصورت های مختلف وجود دارند :

۱) بصورت Stick یا ماتیکی که استفاده آن راحت است .
۲) کرم
۳) مایع ( Liquid )
آنرا با برس استفاده کنید و با بقیه آرایش یکدست کنید. در سر آخر پودر آرایشی را بزنید.

با استفاده از کانسیلر در گوشه های لب میتوانید سن یک نفر را پایین بیاورید.

طرز استفاده کانسیلر : 

شما روی محل مورد نظر با قلم مو مقداری کانسیلر زده و بعد با پنبه گلوله شده لبه های آن را برطرف کنید توجه داشته باشید اگر شما کانسیلر را بطور کامل روی آن منطقه بریزید روی پوست هاله ایجاد میشود .

برای زیر چشم بهتر است که بافت کانسیلر زیاد چرب نباشد و چروک های دور چشم و کبودی را خوب پوشش دهد ، با نوک انگشت یا قلم مو دور تا دور چشم را کانسیلر بزنید . برای که کبودی زیر چشم استفاده از کانسیلری با رنگ نارنجی مناسب است .
زخم، آکنه های قدیمی یا جای ابله را بایستی توسط کانسیلرسبز رنگ بپوشانید شما بایستی لایه به لایه اینکار را بکنید و اجازه دهید لایه اول که جذب شد لایه بعدی استفاده شود .برای عروق کانسیلرهای مایع مناسب هستند با یک قلم موی ظریف و یک گلوله پنبه روی آنها بزنید تا لبه های آنرا صاف کنید .
یادتان نرود که آنرا برای کنار داخلی دماغ و گوشه های چشم هم استفاده کنید.
بعد از اینکه با کانسیلر معایب چهره برطرف کردید حالا برای زیبائی بیشتر با یک فون روشن نقاطی در چهره مانند تیغه بینی ، وسط پیشانی ، گوشه های لب پائین و روی چانه را روشن تر کنید و با یک فون تیره دو طرف بینی ، زیر گونه و غبغب و شقیقه ها را تیره تر کنید .

بعد از زدن کرم پودر و زیر سازی با یک پودر سبک و بی رنگ پوست را بپوشانید پودر زدن باعث میشود:
۱- چهره یکنواخت تر شود .
۲- دوام آرایش شما بیشتر شود.
۳- روغن اضافی پوست را جذب می کند و پوست را مات نشان میدهد.
۴- منافذ باز پوست را میپوشاند .

فوت و فن‌های استفاده از کانسیلر
کانسیلر دوست همه‌ی ماست. ما هنوز کسی را ندیده ایم که بتواند اینطور به ما سود برساند! کانسیلر نسبت به کرم پودر، بسیار بهتر و موثرتر سیاهی‌ها و لک‌ها را می‌پوشاند و پوست را روشن‌تر نشان می‌دهد. ما در اینجا چند مورد از اصلی‌ترین دلایل استفاده روزانه‌ی از کانسیلر را آورده‌ایم:

زیر چشم

بسیاری از تغییر رنگ چهره، به دلایل مختلفی از جمله ژنتیک تا کم خوابی، زیر چشم‌ها اتفاق می‌افتد. استفاده از کانسیلر با ضربات آرام به دور چشم باعث می‌شود سایه ای روشن تر از رنگ اصلی پوستتان دور و اطراف چشم به وجود بیاید و باعث می‌شود نگاه شما تازه‌تر و هوشیارتر بنظر برسد. از کانسیلرهای کرمی برای این منظور استفاده کنید.

 

در اطراف بینی

یک باید برای کسانی که خیلی فعالند. قسمت اطراف سوراخ‌های بینی به علت‌های مختلفی از جمله تنفس و آلرژی فصلی ممکن است قرمز شوند که این اتفاق باعث می‌شود بینی ما بزرگتر از چیزی که هست بنظر برسد. استفاده از کانسیلر بر روی بینی (که قبلا خوب به آن کرم مرطوب کننده زده‌اید) باعث یکدست شدن رنگ پوستتان می‌شود و باعث می‌گردد تا در فصل گرده افشانی گل‌ها، دیگر شبیه یک دلقک نباشید! سعی کنید از یک کانسیلر با پوشانندگی بالا و دارای قلم استفاده کنید تا ظاهر یکدست‌تری بدست بیاورید.

 

در اطراف دهان

با استفاده از یک کانسیلر کرمی‌در اطراف دهان، لب‌هایتان را بطور طبیعی برجسته‌تر نشان دهید. هموارتر کردن پوست اطراف لب باعث می‌شود خط لب و لب شما بیشتر به چشم بیاید. بخصوص هنگامی‌که از یک رژ لب آتشین قرمز و یا آلویی استفاده کنید. رژ لبتان به اندازه‌ی کافی روشن نیست؟ مقدار کمی‌ کانسیلر به روی لبتان بزنید تا روشنایی رژ لبتان را بیشتر کنید.

 

روی لک‌ها

کانسیلر بهترین دوست پوست‌های مستعد جوش است. هنگامی‌که لایه‌ی ضخیم کرم پودر باعث ایجاد یک ظاهر مصنوعی و گچی روی صورت می‌شود، استفاده از کانسیلر بصورت پراکنده به روی لکه‌ها و جای جوش‌ها یک راه عالی برای پوشاندن تمام چیزهاییست که کسی نمی‌خواهد ببیند، بدون اینکه قسمت‌های صاف و بدون لک پوستتان را زیر لایه‌ای از کرم بپوشانید. برای این موارد می‌توانید از کانسیلر‌های مدادی استفاده کنید تا لکه‌های قرمز را بدون هیچ کثیف کاری و با ظرافت بپوشانید. نکته: برای یک دست کردن قسمتی که از کانسیلر استفاده کرده‌اید با بقیه پوستتان، از پودر استفاده کنید تا بهتر بنظر برسید.

 

سرخاب سفیداب

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 11, میانگین امتیاز: 4,64 از 5)
Loading...