شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

کابینت ممبران خوبه یا ام دی اف؟

کابینت ممبران و ام دی اف از گزینه های بسیار پرکاربردی هستند که در آشپزخانه های مدرن و کلاسیک مورد استفاده قرار میگیرند. با توجه به تفاوت هایی که در این نوع کابینت وجود دارد، ممکن است این سوال برایتان بوجود آمده باشد که کابینت ممبران خوبه یا ام دی اف؟ تفاوت قیمت کابینت ممبران و ام دی اف چقدر است؟ آیا این دو نوع کابینت از نظر میزان مقاومت در برابر نم و رطوبت و استحکام با هم تفاوت دارند؟ در ادامه کارانا دکور به این سوالات پاسخ خواهد داد.

کارانادکور

کابینت ممبران چیست؟

یکی از اصلی ترین متریال های مورد استفاده در تولید کابینت، چوب طبیعی می باشد که از نظر قیمت در سطح بالایی قرار دارد. به همین دلیل بیشتر به سمت ام دی اف و نئوپان گرایش پیدا شده و با قیمت های ارزان کابینت هایی با طرح های متنوع تولید میشود. کابینت ممبران یکی از زیرمجموعه های کابینت ام دی اف به شمار می رود که روی آن یک لایه بسیار مقاوم پی وی سی به عنوان وکیوم استفاده شده است. استفاده از این لایه وکیوم پی وی سی باعث میشود تا سطح چوب براق شده و استحکام و مقاومت آن نیز تا حد زیادی افزایش پیدا کند. در برخی از نمونه های ارزان قیمت ممکن است این روکش ها روی نئوپان قرار گیرند که کیفیت مطلوبی نداشته و کمتر با استقبال مواجه شده اند.

کابینت ممبران

از دیگر ویژگی های منحصر به فرد کابینت ممبران می توان به استفاده از ابزارهای متعدد و دستگاه های cnc به منظور اجرای کنده کاری روی آنها اشاره کرد. این شیوه ابزار زنی باعث میشود تا کابینت ممبران به یکی از بهترین گزینه ها برای آشپزخانه های کلاسیک و لوکس تبدیل شود و فضایی شاهانه را در خانه های مدرن امروزی ایجاد کنند.

کابینت ام دی اف چیست؟

از دیگر متریال های بسیار پرکاربرد در دکوراسیون می توان به ام دی اف اشاره کرد که تنوع رنگ بالایی دارند. ام دی اف یا Medium Density Fibreboard به معنای تخته فیبر با چگالی متوسط است که به عنوان فرآورده های چوبی در صنایع مختلف از جمله تولید کابینت مورد استفاده قرار میگیرند. مهم ترین ویژگی کابینت ام دی اف، استفاده از mdf خام برای بدنه و قرار دادن روکش های مختلف از جمله ملامینه برای بخش بیرونی آنها است. به همین دلیل بدنه این کابینت ام دی اف می توانند در برابر نم و رطوبت مقاومت داشته باشند.

کابینت ام دی اف

تفاوت کابینت ممبران و ام دی اف

با توجه به آنچه در طول متن اشاره شد، مهم ترین تفاوت های کابینت ممبران و ام دی اف شامل موارد زیر می باشد:

  • ممبران دارای مغزی MDF یا نئوپان بوده و یک لایه پی وی سی روی آن وکیوم میشود.
  • کابینت های ممبران دارای تاج و سرستون و درب با کنده کاری های متعدد بوده، اما کابینت ام دی اف کاملا ساده اجرا میشوند.
  • تنوع رنگ در کابینت ممبران برخلاف ام دی اف محدود است.

کابینت ممبران بخریم یا ام دی اف؟

برای پاسخ دادن به این سوال که کابینت ممبران خوبه یا ام دی اف، بهتر است تفاوت های آنها را بر اساس فاکتورهای مختلف بررسی کنیم. در حالت کلی نمی توان گفت که کدام کابینت همیشه یکی از بهترین انتخاب ها به شمار می رود، چون هر یک دارای مزایا و معایب خاصی هستند و بر اساس شرایط می توان آنها را انتخاب کرد. لذا اگر به دنبال این هستید که بدانید کدام گزینه برای آشپزخانه شما مناسب تر است، بهتر است به سوالات زیر پاسخ دهید:

سبک دکوراسیون آشپزخانه چیست؟

از مهم ترین پارامترهایی که می توانند به شما کمک کنند تا انتخاب درستی میان کابینت ممبران و ام دی اف داشته باشید، سبک دکوراسیون آشپزخانه است. چون کابینت های ممبران به دلیل نوع کنده کاری های انجام شده بر روی آنها بیشتر با سبک های کلاسیک و سلطنتی تناسب دارد. این در حالیست که ام دی اف بدون کنده کاری اجرا میشود و بیشتر با سبک های مدرن سازگار است.

کابینت کارانا دکور

تابش نور خورشید به آشپزخانه چگونه است؟

آیا نور خورشید به صورت مستقیم روی کابینت ها تابیده میشود؟ اگر پاسخ مثبت است، بهتر است به سمت کابینت ام دی اف گرایش پیدا کنید. متاسفانه کابینت ممبران نمی تواند در برابر تابش مستقیم نور خورشید به خوبی مقاومت داشته باشد و به مرور امکان تغییر رنگ در آنها وجود دارد. تاثیرپذیری و حساسیت ام دی اف در برابر تابش نور بسیار کم است و تغییر شکل در آن رخ نمیدهد.

آشپزخانه کوچک است؟

یکی دیگر از فاکتورهایی که شدت به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که کابینت ممبران بخرید یا ام دی اف، میزان فضای موجود در آشپزخانه است. کنده کاری های روی درب و استفاده از سرستون ها و پاخورهای پر از نقش های برجسته در کابینت ممبران باعث میشود فضا کمی شلوغ جلوه کند. به همین دلیل این مدل کابینت ها برای آشپزخانه های کوچک کاربرد نداشته و بیشتر برای محیط های بزرگ استفاده میشود. در مقابل، ام دی اف گزینه ای بسیار عالی برای ایجاد نظم در آشپزخانه های کوچک و مینیمال و مدرن به شمار می رود.

به نورپردازی کابینت اهمیت می دهید؟

نورپردازی تاثیر بسیار زیادی بر جلوه ظاهری آشپزخانه دارد و می تواند فضا را را بزرگتر و زیباتر نشان دهد. به همین دلیل باید در زمان انتخاب کابینت ممبران و ام دی اف به این موضوع مهم توجه داشته باشید. به دلیل کنده کاری هایی که روی کابینت های ممبران انجام میشود، برخلاف ام دی اف امکان استفاده از نور مخفی روی آنها وجود ندارد. بهترین منبع نورپردازی در آشپزخانه های دارای کابینت ممبران، لوسترهای شیک می باشد تا فضا را تجملاتی و کاملا کلاسیک جلوه دهند.

علاوه بر موارد فوق، لازم است به نکات زیر نیز در زمان انتخاب اینکه کابینت ممبران بهتر است یا ام دی اف توجه کنید:

  • کابینت های ام دی اف نسبت به ممبران مقاومت کمتری در برابر تماس با نم و رطوبت دارند. روکش استفاده شده برای کابینت های ممبران و وکیوم صورت گرفته باعث میشود تا مقاومت آنها در این شرایط تا حد زیادی افزایش پیدا کند.
  • ورق های ام دی اف در برابر تماس با اشیای نوک تیز نمی توانند به خوبی مقاومت داشته و خراشیدگی به مرور روی سطح آنها ایجاد میشود. ممبران مقاومت بهتری در این شرایط دارد.
  • امکان تعمیر کابینت های ام دی اف بیشتر است و می توان با همان طرح قبل مجدد آنها را ترمیم کرد اما در ممبران اینطور نیست.
  • تفاوت قیمت کابینت ممبران و ام دی اف بسیار زیاد است! وکیوم و کنده کاری های انجام شده روی کابینت های ممبران باعث شده است تا نسبت به ام دی اف قیمت گران تری داشته باشند.

طراحی و ساخت کابینت ممبران و ام دی اف

در حالت کلی می توان گفت، کیفیت اجرای وکیوم و سایر مراحل ساخت کابینت تاثیر بسیار زیادی بر نتیجه کار خروجی داشته و در نهایت بر همین اساس می توان تصمیم گرفت که کابینت ممبران بهتر است یا ام دی اف! کارانا دکور از جمله مراکز سازنده انواع کابینت ممبران و mdf با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت بوده و تلفیقی از هنر و زیبایی و ماندگاری را در محصولات خود بوجود آورده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات این مجموعه کافیست نام “کارانادکور” را در اینترنت جستجو نموده یا با شماره تلفن ۰۲۱-۷۷۵۲۳۸۹۸ تماس بگیرید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 140, میانگین امتیاز: 4,19 از 5)
Loading...
این محتوا صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار فوق منتشر شده است و تصویر زندگی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

۱۷ دیدگاه

» ارسال سوال و نظر شما «
  1. ایران گفت:

    ام دی اف (MDF) و های گلاس (High Gloss) اگه چربی و خاک بگیره راحت تمیز میشه ولی ممبران به راحتی و خوب تمیز نمیشه.

    موافقم ۵
  2. ناهید گفت:

    سلام وقت بخیر، من هم میخوام آشپزخانه مان را کابینت کنم به نظرتون ترکیبی قشنگه یا سفید؟ لطفا راهنماییم کنید

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  3. رضا گفت:

    جنس های موجود در بازار کیفیت خوبی ندارن…قبل تحریم ورق های خارجی درجه یک از اتریش وارد میشد کیفیت خوبی داشتن.. الان ورق های ایرانی همگی بی کیفیت هستن…من ۲۰سال سابقه کاری در صنعت کابینت سازی و دکوراسیون دارم

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۳
  4. شیوا فرهمند گفت:

    به سلیقه افراد بستگی داره ولی از نظر من MDF همیشه شیکترین بوده و تنوع رنگ بالایی داره .

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  5. شهلا گفت:

    سلام، منم میخوام خونه مونو تعمیر کنیم بنظرتون کدوم کابینت خوبه؟

    موافقم ۳
    • رضا گفت:

      کابینتی که ساخت و طراحی اصولی داشته باشه…کیفیت جنس ها همگی در حال حاضر تو یک سطح هستن

      موافقم ۴
  6. مها گفت:

    کابینت ممبران واسه خونه های با چیدمان کلاسیک خوبه ،کابینت ام دی اف ساده واسه خونه های با چیدمان مدرن خوبه!

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
  7. پریا گفت:

    کابینت ما ممبران سفید صدفی خیلی راحته تمیز کردنش فقط به نظر من صفحه روی کابینت سنگ باشه خوبه وگرنه کابینت ممبران هم شیکه هم زود تمیز میشه

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۶
  8. دختر بنفش گفت:

    ما که MDF داریم خیلیم راضی هستیم خیلیم شیکه

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۷
  9. مریم گفت:

    سلام بستگی به سلیقه فرد

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۳
  10. مریم گفت:

    MDF بهتره

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱۰
  11. هانیه گفت:

    به نظر من ممبران خوبه ما الان پی وی سی داریم یه بار از تو ظرف روش آب ریخت پف کرده مونده.

    موافقم ۸
    مخالفم ۷
    • مهدی خضری ام دی آف کار گفت:

      سلام الان دیگه همه زیر ظرفشویی ورق فومیزه میزنن. گذشت خراب کاری و کپک زدن

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  12. عباس گفت:

    کابینت ممبران زود کثیف میشه و لایه پی وی سی در اثر گرما و سرما زود باد میکنه و کنده میشه و تمیز کردنش بعلت شیارهای ریز پی وی سی مشکله

    موافقم ۸۳
    مخالفم ۱۲
    • زرین گفت:

      ممبران ضد خش قابل شستشو با وایتکس و شوینده هست. میتوانید با دستمال آغشته به مواد آنرا تمیز کاری کنید.

      موافقم ۲۶
      مخالفم ۱۲

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.