پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
×

ژل و بوتاکس با صورت شما چه می کنند؟

کارایی ژل‌های تزریقی چیست؟ تا به امروز معلوم شده که این ژل‌ها کارایی‌های بسیار زیادی دارند. مواد تزریقی مانند پر کننده‌ها (ژل‌ها) و بوتاکس می‌توانند نشانه‌های پیری را به طور موقت از بین ببرند؛ درنتیجه ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر خواهید داشت. چگونگی تاثیر آن‌ها و نواحی تحت درمان به نوع تزریق و نیازهای خاص هر فرد بستگی دارد.

بوتاکس خط اخم را کاهش می‌دهد

اگر چه بوتاکس کارایی‌های بسیار زیادی دارد (از درمان گرفتگی ماهیچه تا کاهش تعریق زیاد)، اما هم‌چنان اثرات ضد پیری رایج‌ترین مورد استفاده این ماده محسوب می‌شود. یکی از اولین موارد درمانی تاییدشده بوتاکس، کاهش خط اخم بود. به چین و چروک‌های عمودی که بین دو ابروی افراد ایجاد می‌شود، خط اخم می‌گویند. نام دیگر خط اخم «۱۱» است. معمولا پس از چند دهه اخم کردن یا چشم‌غره رفتن، این خط‌ها روی صورت فرد ایجاد می‌شوند.

تزریق بوتاکس در پیشانی اجازه نمی‌دهد بعضی عصب‌ها به ماهیچه‌های خاصی پیام عصبی بفرستند. درنتیجه وقتی این درمان نزدیک پیشانی و ابروهای فرد انجام می‌شود؛ دیگر نمی‌توانید حرکات ظریفی که باعث ایجاد خط اخم روی پوست می‌شوند را انجام دهید. به این ترتیب پوستتان صاف شده و دیگر عصبانی، خسته یا پیر به نظر نمی‌رسید. در بیشتر موارد اثر انجام این درمان تا سه ماه دوام دارد. اگر از نتیجه درمان قبلی راضی بودید، می‌توانید دوباره آن را تکرار کنید.

تزریق بوتاکس در پیشانی

ژل‌های تزریقی به گونه‌ها حجم می‌دهند

هر چقدر سنتان بالاتر برود، چربی بدنتان از بین می‌رود. ممکن است فکر کنید این که خیلی خوب است اما باید بدانید که چربی ازدست‌رفته، نوعی از چربی است که دوست ندارید از بین برود مثلا چربی گونه‌ها. وقتی گونه‌ها چربی از دست بدهند؛ صورت لاغر و کشیده به نظر می‌رسد. خوشبختانه روشی وجود دارد که می‌توانید بدون انجام عمل جراحی به سرعت حجم ‌ازدست‌رفته را برگردانید.

یکی از انواع ژل‌های تزریقی، ژوویدرم ولوما است. این ژل از ترکیب‌بندی خاصی از اسید هیالورونیک ساخته شده است که برای حجم بخشیدن به صورت به اندازه کافی غلیظ است. نتیجه‌ها می‌توانند برای افراد مختلف متفاوت باشند اما معمولا نتیجه‌های درمانی ولوما حدود دو سال دوام دارد.

بوتاکس چروک‌های دور چشم را از بین می‌برد

ناحیه دور چشم آن‌قدر ظریف است که معمولا اولین نشانه‌های پیر شدن صورت در این ناحیه بروز می‌کند. نشانه‌های این مورد می‌تواند از حلقه‌های سیاه تا افتادگی پلک متغیر باشد. یکی دیگر از نشانه‌های رایج پیری ایجاد چروک دور چشم‌های فرد است. این چروک‌ها معمولا در اثر سال‌ها خندیدن، گریه کردن یا چشم‌غره رفتن ایجاد می‌شوند.

اگر هرگز هیج ابراز احساساتی نداشته باشید یا هیچ هیجانی از خود نشان ندهید؛ می‌توانید مانع تشکیل چروک‌های دور چشم شوید اما راه آسان دیگری هم برای از بین بردن این چروک‌ها وجود دارد: تزریق بوتاکس. از آن‌جایی که این خطوط با حرکات صورت شکل می گیرند؛ یک بار تزریق بوتاکس می‌تواند به از محو کردن این خطوط کمک کند. اگر بوتاکس در ناحیه ابروها یا پیشانی تزریق شود، می‌توان  این چروک‌ها را تا سه ماه محو کرد.

تزریق بوتاکس و رفع چین و چروک دور چشم

با تزریق ژل می‌توانید به لب‌های خود حجم دهید

با بالا رفتن سن تنها چربی گونه‌ها از بین نمی‌رود. یکی دیگر از نشانه‌های رایج پیری، نازک شدن لب‌هاست. معمولا برای تزریق در لب از ژل‌هایی استفاده می‌شوند که حاوی اسید هیالورونیک باشند (مثل رستیلین و ژوویدرم). معمولا اثر اجرای این روش موقتی است و حدود شش ماه دوام می‌آورد.

اگر می‌خواهید اثرات تزریقی که انجام داده‌اید، باقی بماند؛ باید دوباره روند تزریق را تکرار کنید. می‌توانید نوع دیگری از ژل را انتخاب کنید یا ممکن است به این نتیجه برسید که لب‌های حجیم‌شده برای ظاهرتان مناسب نیستند.

یکی از چندین مزایای ژل‌های اسید هیالورونیک این است که تا قبل از اتمام شش ماه و از بین رفتن اثر این ژل‌ها اگر نتیجه حاصل از تزریق ژل را دوست نداشتید، می‌توان لب‌ها را به حالت قبل برگرداند. آنزیم خاصی وجود دارد که این ماده را در خود حل می‌کند.

مدل های مختلفی برای تزریق ژل در لب وجود دارند که بسته به فرم صورت و سلیقه فرد انتخاب می شوند. مدل های باربی و عروسکی یا فانتزی، زمانی طرفداران زیادی داشت. اما امروزه تمایل بیشتر به سمت ژل لب مدل نچرال یا طبیعی است. یکی از مدل های ژل لب که اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته است، ژل لب مدل روسی است. در این روش، حاشیه لب های بالا و پایین برجسته شده و ظاهری خاص و زیبا به لب می بخشد.

تزریق ژل به لب باعث حجیم تر شدن آن می شود

با تزریق ژل می‌توان تیرگی زیر چشم را از بین برد؟

یکی دیگر از فواید ژل‌های اسید هیالورونیک، کاهش گودی زیر چشم و اصلاح تیرگی حلقه‌های زیر چشم است. برای درمان گودی و حلقه‌های تیره زیر چشم باید به دو نکته توجه کنید: یکی این‌که ژل مناسبی را برای اجرای این روش انتخاب کنید. چون ممکن است در صورت درست انتخاب نکردن ژل، پس از تزریق توده‌هایی زیر چشمتان ایجاد شود.

 نکته دیگر این است که برای انجام این روش درمانی فردی را انتخاب کنید که تجربه زیادی در انجام این کار داشته باشد. ژل‌های رقیق‌تر برای درمان گودی زیر چشم مناسب‌تر هستند؛ چون کم‌تر ممکن است توده یا بافت ناهموار زیر پوست ایجاد کنند. بهترین ناحیه برای انجام تزریق، خط اشکی است (نه بالاتر، نه پایین‌تر).

برای مشاوره در زمینه تزریق ژل و بوتاکس می توانید با کلینیک زیبایی دکتر گیتا مجیدزاده در ارتباط باشید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 4,50 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.