سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
×

ثبت نام وام اشتغال سربازی ۱۵۰ میلیون تومانی

پرداخت وام‌ خود اشتغالی به بیش از ۱۶ هزار سرباز مهارت دیده

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی گفت: تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۲ موفق به پرداخت وام به ۱۶ هزار و ۲۹۸ سرباز شدیم.
به گزارش تصویر زندگی به نقل از مهر، سردار موسی کمالی مشاورعالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت پرداخت وام‌های خود اشتغالی سربازان مهارت دیده در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: سال گذشته از محل بودجه تبصره ۱۶ در سطح کشور اعتباری اختصاص داده شد که با همراهی دستگاه‌های دولتی و بر اساس دستورالعمل تبصره ۱۶ وام به سربازان مهارت دیده اعطا شد.

وی افزود: ثبت نام این وام‌ها از اواخر پاییز سال ۱۴۰۱ آغاز شد و بیش از ۶۳ هزار نفر ثبت نام کردند که از ابتدای زمستان سال گذشته بانک‌های عامل و سهمیه‌ها مشخص و شروع به پرداخت وام کردیم.

مشاورعالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح ادامه داد: پرداخت وام‌ها در چند مقطع تمدید شد و تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۲ مشغول پرداخت تسهیلات سال گذشته بودیم و موفق به پرداخت وام به ۱۶ هزار و ۲۹۸ نفر از افراد شدیم.

سردار کمالی با بیان اینکه ۲ هزار میلیارد تومان عدد این وام‌ها بود گفت: برای سال ۱۴۰۲ نیز پرداخت وام به افرادی که سال گذشته موفق به دریافت تسهیلات نشدند را از طریق تبصره ۱۸ داریم که امسال نیز ۲ همت برای اشتغال سربازان در نظر گرفته شده است.

مشاورعالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات نیز در اختیار استانداری‌ها است و می‌تواند این اعتبار را به بیش از ۲ همت برساند افزود: امسال به افرادی که سال گذشته ثبت نام کرده بودند وام‌ها اعطا می‌شود، اما ثبت نام جدیدی تا پرداخت ۴۰ هزار پرونده قبلی نداریم.

وی ادامه داد: سقف وام‌ها برای سربازان مهارت دیده در سال گذشته ۱۵۰ میلیون تومان بود که امسال نیز شورای پول و اعتبار سقف وام را همان ۱۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته است، البته ممکن است این عدد تغیراتی داشته است.

سردار کمالی تاکید کرد: چون پرونده‌های زیادی از سال گذشته باقی مانده، امسال ثبت‌نام جدیدی نداریم لذا سربازان منقضی خدمت از مراجعه به وظیفه عمومی استان‌ها و پلیس +۱۰ خودداری کنند، ولی از آنجا که سربازان منقضی خدمت تا ۵ سال می‌توانند وام دریافت کنند انشاالله در سال آینده امکان ثبت نام جدید فراهم شود.

وی همچنین افزود: سامانه سرباز ماهر قبلی به دلیل اتمام قرارداد با شرکت پشتیبان تعطیل شده، لذا امکان ثبت نام برای استفاده از مشوق‌ها وجود ندارد. اما سامانه جدید سرباز ماهر طراحی شده که انشاالله از پاییز امسال فعالیت آن شروع خواهد شد و افراد واجد شرایط می‌توانند برای دریافت مشوق‌ها در سامانه جدید سرباز ماهر ثبت نام کنند.

سردار کمالی بیان کرد: همه خبرهای مربوط به مهارت آموزی سربازان از طریق پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر اطلاع رسانی خواهد شد.


زمان پرداخت وام خوداشتغالی سربازان

به گزارش اخبار خدمت سربازی به نقل از تسنیم، وام مهارت‌آموزی سربازان وظیفه‌ای که سال گذشته درخواست خود را ثبت کرده بودند، در حال پرداخت است و تا پایان تیرماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.

سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح درباره زمان پرداخت این تسهیلات اظهار کرد: تسهیلات مهارت‌آموزی سربازان وظیفه‌ای که سال گذشته درخواست خود را ثبت کرده بودند، در حال پرداخت است و تا پایان تیرماه ادامه دارد.


ثبت‌نام وام اشتغال سربازان متوقف شد | مرحله دوم ثبت‌نام کی آغاز می‌شود؟

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از توقف ثبت‌نام وام اشتغال سربازان خبر داد که مبلغ آن از ۱۵۰ میلیون تا ۴ میلیارد تومان است. سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اظهار داشت: با توجه به استقبال قابل توجه کارکنان وظیفه ماهر منقضی خدمت و ثبت نام بالغ بر ۵۵ هزار نفر در مرحله اول ثبت نام اعطای تسهیلات طرح مهارت‌آموزی تا اشتغال و نیاز به زمان مناسب جهت بررسی، تکمیل و ارسال پرونده به مبادی ذی‌ربط از جمله بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات، ثبت نام برای دریافت وام از یک آذر متوقف میشود و افراد واجد شرایط فعلا برای ثبت نام مراجعه نکنند .

وی گفت: شروع مجدد فرآیند ثبت نام درخواستهای متقاضیان در مرحله دوم، پس از تعیین و تکلیف پرونده های ثبت شده در مرحله اول، حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ اعلام خواهد شد.

سردار کمالی خاطرنشان کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی سربازان ماهر در ۲ نوع خوداشتغالی به مبلغ حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان و کارآفرینی به مبلغ حداکثر ۴ میلیارد تومان به سربازان منقضی خدمتی که تاریخ ترخیص آنان کمتر از ۵ سال باشد، اعطا می شود.


سه شرط برای دریافت وام اشتغال ۱۵۰ میلیون تومانی سربازی

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح جزئیات اعطای وام‌های ۱۵۰ میلیونی و چهار میلیارد تومانی به سربازان ماهر را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تصویر زندگی به نقل از ایسنا، سردار موسی کمالی درباره آخرین وضعیت اعطای وام اشتغال به سربازان ماهر اظهار کرد: در راستای خوشایند سازی خدمت سربازی و با پیگیری‌های انجام شده از سوی قرارگاه مهارت آموزی سربازان تصمیم بر آن شد تا وام اشتغال ۱۵۰ میلیون تومانی و چهار میلیارد تومانی به سربازان ماهر دارای شرایط پرداخت شود.

وی با بیان اینکه شرط لازم برای تمامی سربازان متقاضی وام این است که حتما کارت پایان خدمت خود را در سال ۹۷ یا سال‌های پس از آن تا چند ماه آینده دریافت کرده باشند، گفت: افراد دارای کارت پایان خدمت با شرایط مذکور اگر چنانچه یکی از سه شرطی که در ادامه گفته می‌شود را نیز دارا باشند می‌توانند برای درخواست این وام اقدام کنند.

وی درباره این سه شرط نیز گفت: یکی از شروط داشتن گواهینامه مهارتی است و تفاوتی ندارد که سرباز این گواهی را قبل از خدمت، حین خدمت یا پس از خدمت دریافت کرده باشد. شرط دیگر داشتن مدرک کارشناسی یا بالاتر از آن بوده و شرط سوم نیز فارغ التحصیلی از هنرستان، دانشسرا یا آموزشگاه‌های علمی و کاربردی است.

وی بار دیگر تاکید کرد که اگر فردی کارت پایان خدمت به تاریخ سال ۹۷ یا پس از آن تا چند ماه آینده را داشته باشد و یکی از سه شرط مذکور را نیز دارا باشد می‌تواند برای دریافت وام اقدام کند.
کمالی با بیان اینکه مبلغ این وام ۱۵۰ میلیون تومان برای خود اشتغالی و چهار میلیارد تومان برای کارآفرینی است، گفت: بازپرداخت این وام پنج تا هفت سال بوده و یک سال نیز تنفس دارد. سود این وام نیز چهار درصد است.

شرایط دریافت وام ۴ میلیاردی سربازان

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح درباره نحوه درخواست برای این وام نیز گفت: متقاضیان دارای شرایط باید به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کرده و با پرداخت مبلغ ۵۰ هزار تومان درخواست خود برای دریافت وام را ثبت کنند. در آنجا می‌بایست فرمی را تکمیل کرده و در بخشی از آن نیز طرح خود برای اشتغال یا به اصطلاح پروپزال طرح خود را وارد کنند. با تکمیل این فرم، پلیس+۱۰ فرم‌ها را به وظیفه عمومی هر استان به عنوان دبیر کارگروه اشتغال هر استان ارجاع می‌دهد.

وی ادامه داد: با ارجاع فرم‌ها به کارگروه اشتغال که در آن معاون اقتصادی استاندار، فرمانداران و … نیز حضور دارند درباره طرح‌ها تصمیم گیری شده و در صورت موافقت پرونده به بانک معرفی و از متقاضی نیز خواسته می‌شود به بانک رفته و فرآیند دریافت وام را طی کند.

وی با بیان اینکه هر مرحله از طریق ارسال پیامک به متقاضی اطلاع داده می‌شود، گفت: ۱۸ بانک عامل برای اعطای این وام تعیین شده است.

وی درباره اینکه آیا ضامنی برای دریافت این وام نیاز است یا خیر؟ گفت: یک کارمند دولت یا جواز کسب به عنوان ضامن از سوی متقاضی خواسته می‌شود. برخی به اشتباه تصور کرده‌اند که متقاضی خودش باید جواز کسب داشته باشد. در حالیکه جواز کسب به عنوان مدارک ضامن مورد نیاز است و می‌توان به جای آن یک کارمند دولت را به عنوان ضامن معرفی کرد.

سردار کمالی درباره اینکه نحوه اختصاص وام اشتغال ۱۵۰ میلیون تومانی و چهار میلیارد تومانی به چه صورت است؟ گفت: با توجه به پروپزال و طرح ارائه شده درباره مبلغ وام در کارگروه اشتغال تصمیم گیری می‌شود


در راستای تحقق این هدف، رصد، هدایت، حمایت و تسهیلگری برای اشتغال سربازان ماهر به مدت سه سال پس از خدمت، جزو سیاست‌ها و برنامه‌های قرارگاه درج شده است.
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه از آغاز اختصاص تسهیلات به سربازان ماهر خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار محمد جواد زاده کمند درباره اختصاص تسهیلات برای سربازان ماهر منقضی خدمت از سال‌ ۱۳۹۷ به بعد، اظهارکرد: به استناد سند ملی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه یکی از اهداف طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، ایجاد تسهیلات برای اشتغال سربازان منقضی خدمت است.

وی ادامه داد:‌ در راستای تحقق این هدف، رصد، هدایت، حمایت و تسهیلگری برای اشتغال سربازان ماهر به مدت سه سال پس از خدمت، جزو سیاست‌ها و برنامه‌های قرارگاه درج شده است.

برای دریافت وام اشتغال سربازان ماهر به کجا  مراجعه کنیم؟

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح ادامه داد: در همین راستا تمامی سربازان منقضی خدمت از سال ۱۳۹۷ به بعد که پیش، حین یا پس از خدمت سربازی، دوره‌های مهارت آموزی را طی کرده و گواهینامه مهارتی دریافت کرده‌اند و در حال حاضر طرحی برای اشتغال دارند، می‌توانند برای دریافت وام به پلیس +۱۰ مراجعه و سنوات خود را ثبت کنند.

سود وام اشتغال سربازان ماهر چقدر است؟

وی گفت: سقف این وام مبلغ یکصد و پنجاه میلیون تومان و مهلت بازپرداخت آن هفت ساله با سود چهار است.


فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح از افزایش وام اشتغال سربازان به ۱۵۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: رئیس جمهور سند ملی مهارت آموزی و اشتغال سربازان را تایید کرد.
سردار محمدجواد زاده کمند در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مبحث مهارت آموزی و لزوم همکاری دیگر نهادها با ستاد کل نیروهای مسلح برای اجرایی شدن این موضوع گفت: مهارت آموزی سربازان موضوعی نیست که فقط مربوط به نیروهای مسلح باشد و نیروهای مسلح بتوانند به تنهایی این کار را به سرانجام برسانند.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در این سند سهم هر کدام از دستگاه‌ها در پشتیبانی از موضوع مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه تعیین شده است، گفت: امیدواریم تمامی دستگاه‌ها به نقشی که در این سند برای آنها در نظر گرفته شده است، عمل کنند تا اهداف مان در موضوع مهارت آموزی به طور کامل محقق شود.

رئیس جمهور سند ملی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه را تأیید کرد.

وام اشتغال سربازان

وی افزود: در همین راستا سند ملی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه تهیه و به تأیید رئیس جمهور رسید و به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شد تا آن چیزی که در این سند پیش بینی شده با همکاری تمامی نهادها به مرحله عمل برسد.

به گفته وی، برای اجرایی سازی سند ملی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه کمیته ویژه ای تشکیل شده و تا به امروز پنج جلسه برگزار شده و وظایف هر دستگاه به طور دقیق مشخص شده است.

سال گذشته رقم وامی که به هر سرباز اعطا می‌شد ۱۰۰ میلیون تومان بود که امسال این رقم به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است

سردار زاده کمند با اشاره به وام در نظر گرفته شده برای اشتغال سربازان گفت: سال گذشته مصوب شد دو هزار میلیارد تومان برای اعطای وام به سربازان داده شود که البته بخشی از این تسهیلات قرض‌الحسنه بود و دو هزار نفر توانستند از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی گفت: اما برای عملیاتی سازی این تسهیلات اقدامات و ریل گذاری‌هایی نیاز بود که به موقع کارها انجام نشد و از برنامه عقب افتادیم.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: امسال تلاش داریم تا تمامی تسهیلاتی که به سربازان داده می‌شود در قالب وام قرض‌الحسنه باشد البته افرادی که دوره‌های مهارت آموزی را طی کرده باشند و خدمتشان به پایان رسیده باشد می‌توانند برای اشتغال از این وام استفاده کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه رقم وام سربازان به منظور اشتغال زایی تغییری کرده یا خیر، گفت: سال گذشته رقم وامی که به هر سرباز اعطا می‌شد ۱۰۰ میلیون تومان بود که امسال این رقم به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

زاده کمند خاطرنشان کرد: امسال ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای وام سربازان آن هم به صورت قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده است، که امیدواریم به صورت کامل محقق شود.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 101, میانگین امتیاز: 4,16 از 5)
Loading...