یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش کی اعلام می شود

نتایج آزمون دبیری تا آخر مهرماه اعلام می‌شود

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش پیش‌بینی کرد که نتایج آزمون دبیری تا آخر مهرماه اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی خالقی در ویژه برنامه گفتگو که از شبکه شاد به صورت زنده پخش شد اظهار کرد: پیش بینی شده است نتایج آزمون دبیری تا آخر مهر اعلام شود. امیدواریم زودتر اعلام شود اما به دلیل سبک ارزیابی که امسال وجود داشت و تغییر سیستم برنامه‌ریزی امیدواریم تا پایان ماه جاری اعلام شود.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در چند سالی که آزمون استخدامی ماده ۲۸ برگزار می‌شد، امسال رایزنی کردیم تا تکمیل ظرفیت هم برای این آزمون‌ها صورت گیرد، توضیح داد: سازمان استخدامی هم با ما همکاری کردند. دفترچه تکمیل ظرفیت آموزگاری را تحویل دادیم و با سازمان اداری و استخدامی نشستی داشتیم و تحویل سازمان سنجش شده و دیروز نیز اعلام شد.


آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش ویژه شغل دبیری و هنرآموز صبح امروز با حضور بیش از ۳۰۰ هزار داوطلب برگزار شد و نتیجه آن تا ۲۶ مرداد اعلام می‌شود.

نام‌نویسی در آزمون «دبیری» و «هنرآموزی» وزارت آموزش‌وپرورش از روز شنبه (۲۷، خرداد) آغاز شد و تا روز شنبه (۳ تیر) ادامه یافت.

آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش ویژه شغل دبیری و هنرآموز سال ۱۴۰۲ با حضور ۳۲۵ هزار و ۶۹۸ داوطلب صبح امروز ۱۲ مرداد ساعت ۷:۳۰ برگزار شد و نتیجه آن تا ۲۶ مرداد اعلام می‌شود، از این تعداد ۲۲ هزار و ۱۸۴ متقاضی یعنی ۱۸ هزار و ۸۸۷ نفر برای ۱۲ رشته دبیری ۳۳۹۷ نفر برای ۱۷ رشته هنرآموز جذب آموزش‌وپرورش می‌شوند.

گفتنی است؛ ۷۰ درصد یعنی ۲۲۲ هزار و ۱۴۱ نفر از شرکت‌کنندگان آزمون امروز را زنان و ۱۰۳ هزار و ۵۵۷ نفر یعنی نزدیک به ۳۰ درصد را مردان تشکیل دادند.

به تفکیک می‌توان گفت امروز ۲۷۴ هزار و ۲۶۵ نفر برای دبیری و ۵۱ هزار و ۴۳۳ نفر برای هنرآموزی شرکت کرده بودند که بیشترین آمار شرکت‌کنندگان از استان خراسان رضوی و کمترین آمار مربوط به استان سمنان بوده است.

در حال حاضر مرحله اول آزمون یعنی بخش کتبی با سهم ۶۰ درصدی با منابع مشخص در بخش عمومی و بخش تخصصی – که پیش‌تر در دفترچه آزمون اعلام شده بود – برگزار شد که به گفته مسئولان منابع شایستگی‌های اختصاصی از کتب درسی و راهنمای کتب معلم به منظور آشنایی اولیه با منابع و ظرافت‌های معلمی پیش از ورود به فرآیند آزمون انتخاب شده بود.

با اعلام نتایج مرحله آزمون کتبی و مشخص شدن اسامی چند برابر ظرفیت، مرحله ارزیابی تکمیلی به منظور اعلام نتایج نهایی در شهریور صورت می‌گیرد که فرآیند آن نیز متعاقباً اعلام می‌شود.

نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش
(۱۴۰۲/۰۳/۳۰) اسامی چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۱ جهت حضور در سایر مراحل فرآیند استخدام اعلام شد.
به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش، اسامی چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۱ به منظور انجام سایر مراحل جذب و استخدام (بررسی مدارک و انجام مصاحبه استخدامی) امروز ۳۰ خرداد در سایت سازمان سنجش منتشر شد.

۵۳۴ هزار و ۴۰۴ داوطلب برای آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی ۱۴۰۱ ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۵۴ هزار و ۹۹۳ داوطلب زن و ۷۹ هزار و ۴۱۱ نفر مرد بودند و این آزمون صبح روز جمعه ۸ اردیبهشت در ۳۸۶ حوزه امتحانی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و در ۲۳۲ شهرستان در سراسر کشور برگزار شد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...