چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

موتور ایمپلنت چیست و انواع آن

موتور ایمپلنت چیست

امروزه بحث ایمپلنت دندانی علاوه بر زیبایی، از نظر سلامت فردی نیز بسیار اهمیت پیدا کرده است. بسیاری از افراد در سانحه های رانندگی دندان طبیعی خود را از دست داده اند. برخی دیگر در اثر عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، دندان های طبیعی خود را از دست دادند. گاه این فقدان دندان در دوران میانسالی صورت می گیرد و گاه در سنین جوانی رخ می دهد. بنابراین لازم است تا افراد برای حفظ سلامت دهان و دندان و هم چنین زیبایی خود، نسبت به استفاده از ایمپلنت دندانی اقدام کنند. موتور ایمپلنت، یکی از دستگاه های مورد نیاز در جراحی های ایمپلنت و کاشت دندان است که پزشکان متخصص ایمپلنت از آن استفاده می کنند. همان طور که برای کاشت دندان، پزشکی حاذق و مجرب نیاز است به همان نسبت دستگاه مناسب و با کیفیت نیز تاثیر به سزایی در کیفیت ایمپلنت دارد.

در ادامه به بررسی موتور ایمپلنت چیست؟، انواع موتور ایمپلنت، و آشنایی با فروشگاه دنتال کالا خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

موتور ایمپلنت چیست؟

    همان طور که پیشتر اشاره کردیم؛ یکی از دستگاه های مورد استفاده در کاشت ایمپلنت دندانی، موتور ایمپلنت می باشد. این دستگاه از ۴ قسمت اصلی به نام های پدال کنترل، کنسول مرکزی، میکرو موتور و یک ضد زاویه متصل به میکرو موتور تشکیل شده است. میکرو موتور مهم ترین و اصلی ترین بخش دستگاه مزبور می باشد. بسته به تعداد جراحی هایی که در داخل مطب انجام می شود؛ این پزشک است که باید تصمیم بگیرد آیا یک عدد دستگاه برای مطب کافی است یا خیر؟ البته که اگر دو موتور ایمپلنت در مطب وجود داشته باشد؛ در صورت خرابی یکی از آن ها، کار بیماران و پزشک لنگ نخواهد ماند. مطالعه موتور ایمپلنت چیست هم میتواند به شما کمک کند.

انواع موتور ایمپلنت:

یکی از بهترین دستگاه های موتور ایمپلنت از شرکت ماریوتی ایتالیا است که به معرفی آن می پردازیم.

  1. همان طور که از نام این دستگاه مشخص است؛ کشور سازنده ی دستگاه فوق الذکر ایتالیا می باشد.
  2. این دستگاه از زاویه ی مناسب جهت کاشت ایمپلنت برخوردار است لذا پزشک هنگام کار با آن با مشکلی مواجه نخواهد شد.
  3. جنس بدنه ی دستگاه مذکور از تیتانیوم است که جنس ایمپلنت نیز از تیتانیوم می باشد.
  4. حداکثر سرعت موتور دستگاه ۲۰۰۰ دور بر دقیقه ( rpm ) است.
  5. حداکثر گشتاور ( Torque ) دستگاه موتور ایمپلنت ماریوتی ایتالیا، ۷۰ نیوتن بر سانتی متر ( Ncm ) می باشد.
  6. دستگاه مورد بحث در این مقاله مجهز به اسپری آب فشاری است.
  7. نسبت کاهنده ی دستگاه ماریوتی ۲۰:۱ می باشد.
  8. دستگاه نام برده شده دارای برچسب اصالت کالا از وزارت بهداشت است. از این رو از بابت کیفیت و عملکرد دستگاه، هیچ گونه نگرانی به خود راه ندهید.
  9. در صورتی که دستگاه موتور ایمپلنت دندانی ماریوتی ایتالیا را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید؛ از گارانتی یک ساله ی دستگاه و خدمات پس از فروش آن نیز بهره مند خواهید شد.
  10. موتور ایمپلنت ماریوتی ایتالیا استاندارد CE اروپا  و استاندارد ISO را دارا می باشد. بنابراین از هر جهت، قابلیت های این دستگاه مورد قبول و تایید مراجع ذی صلاح است.
  11. موتور دستگاه از نوع BLDC می باشد که از نوع بهترین و با کیفیت ترین موتورهای براشلس است.
  12. لازم به ذکر است که موتور، اتصالات دستگاه و کابل آن توسط دستگاه اتوکلاو قابل استریلیزه کردن، می باشند. بنابراین از جهت حفظ سلامت دهان و دندان بیمار نیز خاطر جمع باشید.
  13. با توجه به نرخ ارز و دلار این روزهای بازار ایران، نمی توان قیمت دقیقی را به این محصول نسبت داد. برای مشاهده قیمت موتور ایمپلنت با ما تماس به شماره ۰۲۱۸۸۶۳۷۵۵۹ بگیرید.

آشنایی با فروشگاه دنتال کالا:

فروشگاه دنتال کالا از سال ۱۳۸۹ تا کنون در زمینه ی واردات تجهیزات دندان پزشکی فعالیت داشته است. این شرکت در مدت فعالیتش توانسته به خوبی اعتماد و رضایت مشتریان و کاربران خود را جلب نماید. شما پزشکان محترم می توانید همه روزه در ساعات کاری با مشاوران و متخصصان خبره ی مجموعه تماس بگیرید و از خدمات ویژه ی آن ها مطلع شوید. موتور ایمپلنت یکی از دستگاه هایی است که دنتال کالا با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید دستگاه مورد نظر خود را در وب سایت این مجموعه به صورت اینترنتی سفارش دهید و در کمترین زمان آن را در محل مورد نظر خود تحویل بگیرید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.