پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

۵ مورد از مهمترین لوازم خانگی که نمی توان آنها را نداشت

مهمترین لوازم خانگی

وسایلی که اگر در خانه نباشند زندگی مختل می شود!

با پیشرفت تکنولوژی، سبک زندگی ما هم دستخوش تغییرات زیادی شده و همه چیز به گونه ای تغییر کرده تا راحتی در زندگی حرف اول را بزند. اگر در سال های دور برای شستن لباس از دست و برای پختن غذا از هیزم استفاده می شد، امروز با داشتن وسایلی چون اجاق گاز، ماشین لباسشویی و… همه این کارها آسان شده است.

امروزه در هر خانه ای انبوهی از لوازم وجود دارند که بعضی از آنها را حتما باید داشته باشیم و وجود برخی چندان ضروری هم به نظر نمی رسد. در این مقاله می خواهیم ۵ وسیله ضروری که در هر خانه ای وجودشان لازم است را به شما معرفی نماییم.

یخچال فریزر

یخچال فریزر

باز کردن در یخچال یکی از تکراری ترین کارهای روزانه همه ماست به گونه ای که گاهی خودمان هم نمی دانیم چرا این کار را انجام می دهیم! صرف نظر از این عادت همیشگی، نبودن یخچال در یک خانه قابل تصور هم نیست.

ما برای این که بتوانیم از مواد خوراکی به درستی نگه داری کنیم حتما باید آنها را در شرایط دمایی مخصوصی قرار دهیم تا از بروز فساد در مواد غذایی جلوگیری به عمل آوریم. جای میوه، سبزیجات، باقی مانده غذای روز قبل و حتی گاهی داروها در یخچال هاست. فریزر نیز که خودش بخشی از فضای یخچال را اشغال کرده است برای حفظ مواد غذایی مثل گوشت و مرغ به صورت منجمد به کار می رود .

ماشین لباس شویی

ماشین لباس شویی

اگر از نسل های قبلی خود بپرسیم لباس های شان را چگونه می شستند به یاد کوزت در داستان بینوایان می افتیم! در سال های دهه ۴۰ و ۵۰ شمسی مردم مجبور بودند لباس های خود را در تشت آب ریخته و با چنگ زدن آنها را تمیز کنند به خاطر نبود آب گرم این کار در فصول سرد سال سخت تر هم می شد چرا که در هر خانه ای حوض وجود داشت و بعضا خانم های خانه مجبور به شکستن یخ حوض برای شستن لباس ها بودند.

امروز دیگر دوره شکستن یخ حوض گذشته و ماشین لباس شویی کار همه را راحت کرده است. در طول روز در خانه و یا بعد از بازگشت از محل کار،  لباس های کثیف مان روی هم تلنبار شده و اگر به دادشان نرسیم بعد از مدتی چیزی برای پوشیدن نخواهیم داشت! در ابتدای ظهور این وسیله؛ ماشین های لباسشویی دوقلو به بازار آمدند که مراحل شستشوی طولانی تری داشتند در یکی از مخازن آنها باید شستشو انجام می شد و دیگری مسئول خشک کردن لباس ها بود.

در حال حاضر لباس شویی های اتوماتیک در برندهای متنوع با امکانات و قابلیت هایی که دارا هستند جای نسخه های قدیمی تر را گرفته اند و همه چیز برای یک شستشوی سریع و بی دردسر فراهم شده است.

اجاق گاز

اجاق گاز

تا پیش از این که لوله کشی گاز به صورت سراسری در اقصی نقاط کشور گسترش پیدا کند برای پخت و پز در خانه مجبور به استفاده از سیلندرهای گاز بودیم. خطراتی که این سیلندرها داشتند از یک سو و عملیات تعویض آنها که دردسری دائمی بود از سوی دیگر باعث می شد استفاده از این روش خوشایند نباشد.

با همگانی شدن گازکشی در خانه ها دیگر کسی سراغ روش های دیگر پخت و پز مثل استفاده از وسایل نفتی و هیزمی نمی رفت و اجاق گاز تبدیل به یکی از مهم‌ترین لوازم آشپزخانه شد . شما خواه یک آشپز حرفه‌ای هستید یا مبتدی، تنها زندگی می‌کنید یا در خانواده‌ای پرجمعیت، نوع اجاق گاز انتخابی شما باید پاسخگوی انتظارات‌تان باشد و به همین دلیل باید در خرید اجاق گاز با وسواس عمل کنید.

فرش

فرش

همه ما آگاهیم که فرش جزئی از فرهنگ ایرانی است. اگر در کشورهای دیگر از فرش صرفا به عنوان وسیله ای تزئینی استفاده می شود، در کشور ما فرش به جز ظاهر زیبایی که به خانه ما می دهد، جزء جدایی ناپذیر هر خانه ای است. این موضوع آن قدر اهمیت دارد که اگر خانه ای را ببینیم که فرش ندارد احساس می کنیم آن خانه ناقص است و حتما باید فرش در آن پهن شود.

در ایام قدیم در فرهنگ ایرانی نشستن روی فرش برای مهمانی ها و غذا خوردن یک اتفاق عادی بود به گونه ای که آثار این فرهنگ در رستوران های سنتی و قهوه خانه ها هنوز وجود دارد. اما با تغییر سبک زندگی و ورود مبلمان و میز های غذاخوری به منازل، کاربری فرش تا حدودی تغییر کرد. فرش ها علاوه بر استفاده های قبلی، با الهام از فرهنگ های دیگر، به وسیله ای تزئینی تبدیل شدند. اما هر چه که هست چه برای نشستن و پهن کردن سفره غذا به سبک سنتی و چه برای زیبایی اتاق نشیمن مبله و دکوراسیون آن، خانه بدون فرش برای ما ایرانی ها معنی ندارد.

تلویزیون

تلویزیون

در کنار تمام مشغله های روزمره ای که داریم داشتن سرگرمی برای گذران اوقات فراغت در کنار خانواده و دوستان، به یکی از بخش های لاینفک زندگی ما تبدیل شده است. یک از سرگرمی های دائمی همه ما تلویزیون است چه برای دیدن فیلم و سریال مورد علاقه مان چه برای استفاده های دیگری مثل متصل کردن تلویزیون به کنسول های بازی.

تلویزیون ها روز به روز پیشرفته تر می شوند و امکانات جدیدتری به آنها اضافه می شود کیفیت تصویر بالاتر رفته و رنگ ها واقعی تر می شوند این قابلیت های روزافزون وابستگی مان را به این جعبه جادویی بیشتر از قبل کرده است. همه این ها ما را قانع می کنند که حتما یک تلویزیون در خانه داشته باشیم.

 

بهترین سایت خرید لوازم خانگی پرکاربرد کدام است؟

حال اگر قصد خرید دارید به جای این که کفش آهنی به پا کنید و مغازه ها را برای خرید این لوازم زیر و رو کنید، پیشنهاد ما به شما فروشگاه اینترنتی زنبیل است که متخصص فروش لوازم خانگی از برندهای داخلی و خارجی با گارانتی معتبر شرکتی و تضمین بهترین قیمت است. هر جایی که هستید به راحتی و با چند کلیک ساده می توانید مقایسه و انتخاب خود را از بین تنوع کاملی از محصولات به صورت آنلاین انجام دهید و یخچال، تلویزیون و سایر لوازم مورد علاقه خود را با اطمینان از اصالت کالا از زنبیل تحویل بگیرید.

با چتر حمایتی زنبیل اگر وسیله ای  از زنبیل خریداری کردید که اتفاقا دارای گارانتی هم بود ولی در مدت گارانتی دچار نقص شد می توانید به جای اعلام مشکل به شرکت های خدمات پس از فروش کالا، مشکل را مستقیما با زنبیل در میان بگذارید تا فرآیند دریافت کالا از شما، ارسال کالا برای خدمات پس از فروش، پیگیری وضعیت تعمیر کالا و در نهایت تحویل مجدد آن به شما، توسط زنبیل انجام شود.

شما می توانید همین الان به فروشگاه آنلاین زنبیل مراجعه کرده و آخرین مدل ها و قیمت های روز لوازم خانگی را در کنار تنوع بالایی از سایر محصولات، مشاهده نمایید. در ضمن با تماس با پشتیبانی این فروشگاه با شماره ۰۲۱۴۲۳۲۸۰۰۰ شما امکان دریافت مشاوره جهت خرید و ثبت سفارش به صورت تلفنی را خواهید داشت.
لینک مشاهده جدیدترین مدل‌های یخچال سامسونگ با آخرین قیمت‌ها

لینک مشاهده پرفروش ترین مدل‌های ماشین لباسشویی ال جی با آخرین قیمت‌ها

لینک مشاهده جدیدترین مدل‌ها و آخرین قیمت یخچال اسنوا

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 1,50 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.