جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

مانیکور ناخن در خانه؛ آموزش مرحله به مرحله و نکات مهم

داشتن ناخن‌هایی زیبا، چیزی فراتر از کوتاه کردن ناخن با ناخن گیر و سوهان ناخن است! این امر، یکی از امور مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید؛ درست مثل مراقبت‌هایی که از پوست خود به عمل می‌آورید، از ناخن هایتان نیز باید مراقبت کنید. چه کسی گفته برای تمام امور مراقبتی و تکنیکی باید پول پرداخت کنید؟ شما می‌توانید این کار را در منزل به راحتی انجام دهید. در ادامه این مقاله با یک راهنمایی ساده برای مانیکور ناخن در خانه آشنا خواهید شد.

گرفتن ناخن

مراحل انجام مانیکور در خانه

#۱ تمام وسایل لازم را جمع آوری کنید

قبل از شروع، تمام وسایلی که برای انجام یک مانیکور بی نقص نیاز دارید را جمع آوری کنید. وسایل مورد نیاز شما شامل این موارد می‌شوند:

  • محلول پاک کننده لاک
  • انبر مخصوص ناخن (کلیپر)
  • چند تکه پنبه
  • بافر
  • عقب زن ناخن (cuticule pusher)
  • کرم مرطوب کننده
  • کرم کوتیکول
  • لاک رنگ ناخن
  • لاک مورد علاقه تان
  • تاپ کات

وسایل مورد نیاز برای مانیکور ناخن


#۲ پاک کردن لاک

 

پاک کردن لاک ناخن قبل از مانیکور

برای شروع، ابتدا لاک فعلی تان را از ناخن پاک کنید. برای پاک کردن لاک ناخن از محلول‌های معتبر و موغوب به همراه تکه‌های پنبه استفاده کنید تا ناخن هایتان ضعیف نشوند.

محلول‌های پاک کننده (غیر استونی) پوست دور ناخن هایتان را خشک نمی‌کند. لاک پاک کن‌های استونی، بسیار سریع‌تر عمل می‌کنند، اما می‌توانند به ناخن‌ها آسیب برسانند. اگر بیشتر از یک مرتبه در ماه از لاک پاک کن استفاده می‌کنید، حتما از نوع غیر استونی آن استفاده کنید.


۳# کوتاه کردن ناخن

کوتاه کردن ناخن

با استفاده از ناخن گیر، قد ناخن هایتان را کوتاه کنید. توجه داشته باشید که ناخن هایتان را بیش از اندازه کوتاه نکنید. سپس با استفاده از سوهان ناخن، به ناخن تان فرم دهید. اگر قصد دارید ناخن‌های ساده‌ای داشته باشید، ناخن مستطیلی شکل با گوشه‌های گرد یا ساده، مناسب خواهد بود.

در زمان استفاده از سوهان، با ملایمت برخورد کنید که هیچ آسیبی به ناخن هایتان وارد نشود. همچنین از کوتاه کردن بیش از حد ناخن‌ها خودداری کنید. فقط ناخن‌ها را مرتب کرده و قسمتی از ناخن که بیرون از گوشت است را کوتاه کنید. یک بافر نو و تیز را روی ناخن خود کشیده و ناخن خود را برق اندازید. بافر در اصل مانند پولیش عمل می‌کند. در عین حال، بیش از اندازه هم از بافر استفاده نکنید؛ چراکه در این صورت، لاک به خوبی روی ناخن شما قرار نخواهد گرفت.


#۴ ناخن‌ها و دست تان را بخیسانید

خیس کردن ناخن قبل از مانیکور

این قسمت، آرامش بخش‌ترین بخش مانیکور است. یک کاسه نسبتا بزرگ انتخاب کرده (سایزی که بتوانید دست هایتان را درون آن قرار دهید) و داخل آن آب گرم بریزید. مقداری شامپو بچه یا نرم کننده ملایم درون آب ریخته و دست هایتان را برای مدت ٣ دقیقه داخل آن قرار دهید.

قرار دادن ناخن در این محلول باعث نرم شدن ناخن و پوست اطراف آن می‌گردد. همچنین چرک و کثیفی و سلول‌های مرده پوست را از بین خواهد برد. فراموش نکنید که زیر ناخن‌های خود را تمیز کنید. از قرار دادن بیش از اندازه ناخن در این محلول نیز خودداری کنید؛ چراکه ممکن است به ناخن آسیب برساند.


#۵ کرم مخصوص پوست دور ناخن یا کرم کوتیکول زده و ناخن هایتان را آماده کنید

کرم کوتیکول برای مانیکور ناخن

ناخن هایتان را پاک کرده، قدری کرم کوتیکول به ناخن‌ها زده و آن‌ها را به آرامی ماساژ دهید. سپس با استفاده از عقب زن، پوست دور ناخن را به آرامی به سمت عقب هدایت کنید. این کار را بیش از اندازه یا با شدت انجام ندهید؛ چراکه ممکن است باعث آسیب رسیدن به ناخن‌ها یا عفونت کردن آن گردد.

پس از اینکه پوست اطراف ناخن تان تمیز و مناسب شد، کرم را از روی آن پاک کنید. اگر از کرم مخصوص پوست اطراف ناخن استفاده نمی‌کنید، می‌توانید از پاک کننده‌های مخصوص کوتیکول استفاده کنید تا پوست‌ها را از بین ببرید.


#۶ کرم مرطوب کننده بزنید

دست‌های خود را با کرم مرطوب کننده ماساژ دهید. از یک کرم غنی و غلیظ استفاده کرده و آن را با دقت روی انگشتان و اطراف ناخن تان بزنید. اگر بخواهید می‌توانید قبل از استفاده از کرم، باز هم برای مدت ۳۰ ثانیه دست هایتان را درون آب گرم قرار دهید.

کرم مرطوب کننده ناخن


#۷ ناخن هایتان را برای پولیش آماده کنید

اگر بیش از اندازه از کرم مرطوب کننده استفاده کرده باشید، لاک به راحتی روی ناخن هایتان قرار نخواهد گرفت. پس باید مرطوب کننده را از ناخن هایتان پاک کنید. پس از چند تکه پنبه و مقدار کمی محلول پاک کننده لاک استفاده کرده و آن را روی ناخن هایتان بکشید.

آماده سازی ناخن برای پولیش


#۸ لاک رنگ ناخن هایتان را بزنید

از یک لاک رنگ ناخن تمیز و مرغوب استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای زمینه ناخن هایتان از لاک سفید رنگ استفاده کنید. این مرحله باعث می‌شود ناخن‌ها کمی محکم شده و رنگ دار شوند. خصوصا اگر قصد دارید از لاک‌هایی در تناژ قرمز یا آبی استفاده کنید، بهتر است این مرحله را انجام دهید. همچنین استفاده از یک لاک بی رنگ روی زمینه ناخن باعث می‌شود لاک شما ماندگاری بیشتری داشته باشد.

پولیش ناخن


#۹ لاک مورد علاقه تان را بزنید

پس از اینکه لاک اولیه خشک شد، لایه نازکی از لاک مورد علاقه تان را بزنید. قبل از زدن این لایه، فرچه لاک را به خوبی در دست هایتان نگه دارید و سعی کنید لاک را بدون تکان دادن دست بزنید. به این طریق از ایجاد حباب زیر لاک و خراب شدن ناخن هایتان خلاص خواهید شد. لاک را به صورت نوار‌های عمودی روی ناخن زده و لاک زدن را از قسمت پایه ناخن به سمت نوک آن شروع کنید. قبل از اعمال لایه دوم، بگذارید لایه قبلی به خوبی خشک شود.

لاک قرمز برای مانیکور


#۱۰ لایه نهایی لاک‌تان را بزنید

پولیش مرحله دوم

پس از اینکه لاک اصلی‌تان به خوبی خشک شد، با زدن یک لایه تاپ کات یا لاک خشک کن روی آن، کارتان را تمام کنید. این لایه، ناخن را از تراشیده شدن یا پوسته پوسته شدن محافظت می‌کند. علاوه بر این، اگر هر کاری برای محافظت از ناخن هایتان انجام داده باشید، به این طریق از آن محافظت خواهد شد.

برای پایان دادن به کار مانیکور ناخن هایتان، بار دیگر به دست‌ها و ناخن هایتان نرم کننده بزنید. مرطوب نگه داشتن آنها، برای داشتن ناخنی سالم، امری ضروری است.

این کار نسبتا راحت به نظر می‌رسد. اما در انجام مانیکور ناخن در خانه، چند نکته است که باید از آن‌ها دوری کنید.


اشتباهات رایج در هنگام مانیکور ناخن در خانه

وسایل مورد نیاز برای مانیکور ناخن در خانه

۱. کوتاه کردن ناخن‌ها

اگر ناخن‌های کوتاهی دارید، در هنگام مانیکور آن‌ها را کوتاه نکنید. فقط کافی است به آن‌ها فرم دهید. اگر ناخن‌های خیلی بلندی دارید، فقط کافی است قدری از قد آن‌ها را کوتاه کنید. کوتاه کردن بیش از اندازه ناخن‌ها می‌تواند ظاهر آن را خراب کند.

۲. از بین بردن پوسته‌ها

همه ما در اطراف ناخن خود پوسته‌هایی داریم. لازم نیست که این پوسته‌ها را به طور کامل از بین ببرید. تنها باید آن‌ها را به عقب هدایت کنید. اگر فکر می‌کنید در اطراف ناخن هایتان بیش از اندازه پوست دارید، پس از هر بار استحمام، به آن‌ها رسیدگی کنید. این کار به این دلیل است که پس از استحمام، پوست نرم شده و از بین بردن این پوسته‌ها به مراتب راحت‌تر انجام می‌گردد.

۳. پاک کردن ناخن‌ها به طور کامل

پیش از اعمال لاک ناخن، اطمینان حاصل کنید که هیچ اثری از کرم‌های مرطوب کننده، کثیفی یا خیسی روی ناخن هایتان وجود ندارد. با استفاده از یک محلول پاک کننده لاک بدون استن، روی ناخن هایتان را از تمام این موارد پاک کنید.

۴. لاک زدن صحیح

اگر لاک خود را به درستی نزده باشید یا از جنس مرغوبی نباشد، پس از چند روز خراب خواهد شد. بهترین روش برای جلوگیری از این اتفاق، استفاده از تاپ کات یا لاک خشک کن روی لاک است. هنگامی که روی لاک خود یک لایه لاک خشک کن بزنید، ناخن هایتان را مقاوم خواهد کرد.

هنگامی که تکنیک درست این کار را بلد باشید و یک کیت مانیکور کامل داشته باشید، انجام دادن مانیکور در خانه به یک کار بسیار ساده تبدیل می‌شود. این کار باعث صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه هایتان می‌گردد. این روش مانیکور در خانه را به راحتی در خانه امتحان کرده و نتیجه و نظر خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: stylecraze – ترجمه از غزال صادقی – مجله برترین ها

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 29, میانگین امتیاز: 4,31 از 5)
Loading...