سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

خبر جدید از رتبه بندی معلمان؛ کار دوباره گره خورد؟

نایب رئیس مجلس گفت: هیئت تطبیق مصوبات با قوانین مجلس، حذف معلمان طرح مهرآفرین از قانون رتبه بندی معلمان را مغایر با مصوبه مجلس دانسته است. لذا دولت در تدوین آئین نامه قوانین دقت کند.
محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه ۸شهریورماه) در صحن علنی مجلس در تذکری شفاهی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حد مقرر شده در قانون اساسی می‌توانند قانون وضع کنند و درباره موضوعات مختلف کشور اظهار نظر داشته باشند. اما رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و برخی مسئولان دولتی در موضوعات مختلف که مصوبات مجلس هستند، ورود می‌کنند.

وی افزود: قانون رتبه بندی معلمان در مجلس تصویب و آئین نامه آن توسط دولت تدوین شده است اما اعضای ناظر مجلس هنگام تصویب حضور نداشتند. آئین نامه مذکور خلاف قانون مجلس است.

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار رتبه بندی معلمان در ۲۴ ساعت گذشته

چرا معلمان باردار از رتبه بندی حذف شده اند؟

وحیدی تصریح کرد: بنا بر آئین نامه دولت، بانوانی که در دوره مرخصی زایمان هستند، مشمول رتبه بندی معلمان نمی‌شوند. همچنین معلمان طرح مهرآفرین که ۱۲ سال است پیمانی هستند، از این قانون حذف شده اند.

چه کسانی از رتبه بندی معلمان حذف شده اند؟

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیئت تطبیق آئین نامه را مغایر با قانون مصوب در مجلس دانسته است، گفت: مسئولان دولتی علیه مجلس مصاحبه می‌کنند. باید بدانیم اجرای قانون در بودجه مصوبه دارد. این چه نگاهی است که معلمانی که خودشان معلم پرورش داده اند، مشمول قانون نمی‌شوند اما معلمانی که پرورش یافته اند، مشمول هستند. از طرف دیگر جانباز حالت اشتغال و معلم مأمور در دستگاه‌های آموزش و پرورش از این قانون حذف شدند.

بیشتر بخوانید : چرا در دریافتی معلمان درباره رتبه‌بندی تفاوت وجود داشت؟

وی ادامه داد: نمایندگان اگر در این باره اظهار نظر کنند عده‌ای می‌گویند مجلس در کار اجرایی دخالت کرده است. بلکه این موضوع دخالت نبوده و برای تطبیق اجرای قوانین و مصوبات مجلس صورت می‌گیرد.

وحیدی خاطرنشان کرد: اگر هر کسی درباره قانون مصوب مجلس اظهار نظر کند، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر وحیدی گفت: هیئت تطبیق مصوبات با قوانین مجلس، حذف معلمان طرح مهرآفرین را از قانون رتبه بندی مغایر با مصوبه مجلس دانسته است. بنابراین دولت باید در تدوین آئین نامه‌ها کلیات ذینفعان و قوانین را در نظر بگیرد.

نیکزاد تأکید کرد: ضروری است رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات، موضوع مذکور را پیگیری کند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 3,67 از 5)
Loading...