شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

حفظ فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در بین مردم و مسئولان ضروری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: حفظ فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی باید در دستور کار همه مردم و مسؤولان قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تصویر زندگی به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی،«مهدی حقیقی»صبح امروز در دیدار با امام جمعه دلیجان اظهار داشت: امروز دشمنان به جد دنبال این هستند که فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را از بین ببرند و برای دست یابی به این هدف خود از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نیستند که می‌طلبد هوشیارانه در برابر این توطئه دشمنان ایستادگی کنیم.
وی با اشاره به اینکه حفظ و ارتقای فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی که از سرمایه‌های ارزشمند و غیر قابل کسب است باید در تمامی برنامه‌ها و عرصه‌ها مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: تمام سعی و تلاش دشمنان برای از بین بردن فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است و حفظ این فرهنگ باید در دستور کار همه مردم و مسئولان قرار گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: یکی از اقداماتی که دشمنان با استفاده از آن به دنبال گرفتن فرهنگ ایرانی‌ها هستند، ترویج بی‌حجابی و بد‌حجابی در جامعه است که باید در مسئله عفاف و حجاب آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی شود تا تنگناهای موجود را بهتر بشناسیم.
حقیقی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از مشارکت مردم در موضوع حجاب و عفاف گفت: استفاده از مشارکت مردمی در امور فرهنگی نقش بسیار ارزشمند‌تری در اجرای برنامه‌های فرهنگی دارد، مردم باید خود امور فرهنگی را در دست گرفته و با مشارکت کارها را به سرانجام برسانند.
وی با بیان اینکه کار فرهنگی، کار سخت و دیر بازده‌ای است، بیان داشت: فعالیت در حوزه فرهنگ به برنامه‌ریزی مناسب نیاز دارد و باید با برنامه‌ریزی کارها را به پیش ببریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خواستار تلاش مدیران شهرستان دلیجان در حفظ فرهنگ عمومی منطقه، شناساندن آداب و رسوم و آسیب‌شناسی مسائل فرهنگی شد و اظهار کرد: مدیران دستگاه‌ها باید تعامل را در دستور کار قرار داده و بر اساس آن امور را به پیش ببرند.
امام جمعه دلیجان نیز گفت: خوشبختانه فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی ارزنده‌ای در سطح استان صورت گرفته  است که این مهم بازتاب خوبی از مسائل فرهنگی شهرستان‌ها است.
حجت الاسلام «محمد تقی کرامتی »افزود: با فرهنگ سازی مناسب و حمایت مسئولان می‌توان آسیب‌ها را کاهش داد و از بروز این آسیب‌ها در سطح جامعه جلوگیری کرد.
وی در ادامه خواستار تزریق اعتبارات لازم به منظور تکمیل مجتمع فرهنگی هنری دلیجان، کمک به هنرمندان، استاندارد سازی مجتمع فرهنگی غدیر و حمایت از اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری توسط هنرمندان شد.
حجت الاسلام «محمد تقی کرامتی » عفت و حیا را از بزرگترین و اصلی ترین ارزش های دینی دانست و افزود: استکبار جهانی با ترویج مبانی فرهنگی مخرب، این دو اصل مهم را نشانه گرفته است.
وی از بدحجابی به عنوان یکی از گونه های مخرب فرهنگی در جامعه نام برد و ادامه داد: از بین رفتن این مشکل فرهنگی و دینی نیازمند عزم ملی است.
امام جمعه دلیجان به کشف حجاب توسط رضا خان و حمله به مسجد گوهرشاد در بیست و یکم تیر ماه اشاره و خاطرنشان کرد: کشف حجاب در سال ۱۳۱۴ با هدف اسلام زدایی و مبارزه با مظاهر اسلام به اجرا گذاشته شد که لکه ننگی بر پیشانی حکومت پهلوی بود.
حجت الاسلام اظهار داشت: دوهزار نفر آن هم در جریان حمله به مسجد گوهرشاد در یک روز به شهادت رسیدند و هزار و پانصد نفر هم بازداشت شدند.
وی با اینکه حجاب ریشه قرآنی دارد بیان کرد: مهمترین آیات در این زمینه آیه ۳۰ و ۳۱ سوره مبارکه نور و آیه های ۳۴، ۵۳، ۵۹ و۶۰ سوره احزاب است.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...