سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
×

تکذیب خبر استخدام ۲۰ هزار ناظر شرعی در بانک‌ها

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خبر مربوط به استخدام ۲۰ هزار ناظر شرعی را تکذیب کرد و گفت: حوزه علمیه در این زمینه برنامه ای ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تصویر زندگی به نقل از مهر حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته در گفتگو با خبرنگار مهر با تکذیب خبر مربوط به استخدام ۲۰ هزار ناظر شرعی در بانک‌های کشور اظهار داشت: این خبر اساساً غیر واقعی و دور از حقیقت است و برای کارشناسان این امر نیز کذب بودن آن واضح و مبرهن است.

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ابراز داشت: در زمینه به کارگیری طلاب در بانک‌ها هیچ گفتگویی با حوزه علمیه نشده است و حوزه علمیه نیز اساساً چنین برنامه‌ای در دستور کار ندارد.

حجت الاسلام برته عنوان داشت: بر اساس قانون و نظر کارشناسی شورای فقهی بانک مرکزی گرچه لازم است نظارت شرعی بر عقود و قراردادهای بانکی صورت گیرد تا فرآیندها از ربوی بودن مصون بمانند؛ اما خبر استخدام ۲۰ هزار نفر از طلاب به عنوان ناظر شرعی درست نیست و بنا به گفته مسئولان ذیربط مجموع کارشناسان ناظر در این موضوع ۳۰ الی ۴۰ نفر خواهد بود.

وی با بیان اینکه دشمنان همواره با دروغ، جعل و انعکاس وارونه اخبار به دنبال تضعیف و تخریب اسلام هستند افزود: مخاطبان باید در مواجهه با چنین خبرهای نادرستی تحقیق کافی از مبادی تأیید شده انجام دهند و اینگونه اخبار که هدف آن ضربه زدن به مکتب اهل بیت (ع)،نظام اسلامی و جمهوری اسلامی است را بدون تحقیق نپذیرند که در این صورت نقشه‌های دشمنان نقش بر آب و مدعیان دروغین رسوا خواهند شد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 4,67 از 5)
Loading...