شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

سهام نوزادان متولد ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ کی ثبت نام می شود؟

ثبت نام صندوق‌ سهامی رایگان برای نوزادان

زمانی که ثبت نام برای متولدین سال ۱۴۰۱ به اتمام برسد و منابع تامین شود، ثبت نام برای متولدین ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد ضمن اعلام آخرین وضعیت تخصیص اعتبار برای صندوق‌های سهام متولدین ۱۴۰۱ در مورد زمان تخصیص اعتبار برای خرید صندوق‌های قابل معامله برای متولدین ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

ذبیح‌الله سلمانی با بیان اینکه تا روز سه‌شنبه (سوم مردادماه) ۴۹۷ هزار و ۳۳۰ نفر برای تخصیص صندوق‌های قابل معامله برای متولدین سال ۱۴۰۱ ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: بر اساس آمار در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱، حدود ۵۰۰ هزار نفر متولد شدند؛ بنابراین اکثر والدین این متولدین برای تخصیص صندوق‌های مذکور به فرزندشان اقدام کرده‌اند.

ثبت نام نوزادان متولد سه ماهه سوم سال ۱۴۰۱

وی ادامه داد: در این راستا از ۱۵ مردادماه سال جاری سیستم برای ثبت‌نام افرادی که در سه ماهه سوم سال ۱۴۰۱ متولد شده‌اند باز شده و فرایند ثبت‌نام آغاز می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد در ادامه درمورد تخصیص منابع برای متولدین سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ توضیح داد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آبان ماه سال ۱۴۰۰ مصوب شد و به دلیل آنکه در شش ماهه دوم سال بود، منابعی برای آن پیش‌بینی نشده بود. بنابراین در نامه‌ای از معاون اول ریاست جمهوری درخواست تامین منابع کردیم. میزان منابع درخواستی برای سال ۱۴۰۰ حدود هزار میلیارد تومان و برای سال ۱۴۰۲ حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان است. معاون اول ریاست جمهوری نیز به رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که منابع مورد نیاز تامین شود.

سلمانی ادامه داد: زمانی که ثبت نام برای متولدین سال ۱۴۰۱ به اتمام برسد و منابع تامین شود، ثبت نام برای متولدین ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.

سامانه ثبت نام صندوق‌ های سهام برای نوزادان

بر اساس این گزارش، والدین متولدین ۱۴۰۱ باید به سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی https://my.gov.ir، بخش طرح تشویق فرزندآوری و جوانی جمعیت مراجعه کنند. پس از ورود به این قسمت و وارد کردن کدملی، مشخصات فرزند را مشاهده می‌کنند. پس از طی مراحل، پیامکی برای والدین متولدین ۱۴۰۱ ارسال خواهد شد که باید وارد بخش انتخاب بانک شوند و بین بانک‌های عامل ملی یا پست بانک یکی را انتخاب کنند.

سپس ۳۵ صندوق سرمایه گذاری قابل معامله به آن‌ها نمایش داده می‌شود که باید از میان آن‌ها، حداکثر سه صندوق را انتخاب کنند. پس از این، باید به صورت غیرحضوری اقدام به افتتاح حساب کنند که پس از این مرحله وزارت اقتصاد به ازای هر فرزند یک و نیم میلیون تومان حساب‌ها را شارژ و شرکت کارگزاری بانک ملی اقدام به خرید صندوق‌های قابل می‌کند و به صورت سپرده به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی انتقال می‌دهد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 7, میانگین امتیاز: 4,71 از 5)
Loading...