شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

با قطار می‌توان به کدام شهرها سفر کرد؟

 

سفر با قطار یکی از هیجان‌انگیزترین سفرهاست. می‌توانی بین واگن‌ها راه بروی یا از پشت شیشه مناظر اطراف را ببینی و هروقت خسته شدی پاهایت را دراز کنی یا بخوابی و چند دقیقه بعد در مقصد باشی. سفر با قطار یکی از امن‌‍ترین و در عین حال ارزانترین راه‌های سفر است و همین موضوع یکی از دلایل محبوبیت آن است. در ایران، شهرهای زیادی هست که می‌توان با قطار به آنها سفر کرد و ما آنها را به شما معرفی کرده‌ایم.

سفر با قطار

 

در حال حاضر با قطار می‌توان به همه استان‌ها جز چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر‌احمد، همدان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، اردبیل، گیلان، خراسان جنوبی و شمالی سفر کرد و از منظره‌های زیبا گذشت. بیشترین و مهمترین مسیرهای ریلی کشور از تهران عبور می کنند و این شهر در حکم شاهراهی برای خطوط ریلی‌ست.

 

در تهران اگر خواستید هتل رزرو کنید با نگاهی به قیمت هتل های تهران می‌توانید براساس بودجه‌تان هتل مناسب را پیدا کنید.

تهران – گرگانتهران – شیرازتهران – اراکتهران – مشهد
تهران – فیروزکوهتهران – تبریزتهران – اهوازتهران – شاهرود
تهران – جمکرانتهران – یزدتهران – خرمشهرتهران – سمنان
تهران – قمتهران – زاهدانتهران – مراغهتهران – نیشابور
تهران – پیشواتهران – بندرعباستهران – زنجانتهران – خواف
تهران – پرندتهران – ساریتهران – میانهتهران – طبس

 

دو شهر تهران و مشهد بیشترین سفر های ریلی را به خود اختصاص داده‌اند و به بیشتر شهرها قطار دارند.

اگر مسافر مشهد بودید برای کم کردن هزینه‌های سفر، بد نیست نگاهی به صفحه رزرو هتل های مشهد با قیمت مناسب بیاندازید.

خطوط ریلی که به مشهد راه دارند شهرهای شاهرود، سمنان، طبس، اصفهان، تبریز، مهاباد، اهواز، شبستر، ملایر، قم، زنجان، قزوین، کرج، کاشان، یزد، کرمان، بندرعباس، ساری، شیراز و سرخس هستند که هم قطار رفت دارند و هم برگشت.

از دیگر شهرهای ایران که دارای قطار و مسیرهای ریلی فعال است می‌توانیم به شهرهای که در جدول زیر آمده، اشاره کنیم. قطارهای مورد استفاده در این خطوط نسبت به سایرین مجهز و نو هم هستند.

 

خرمشهر – اهوازگرگان – پل سفید
اندیمشک – اهوازتبریز – وان
کرج – تبریزتبریز – تربیت معلم
شیراز – اصفهاناندیشمک – درود
یزد – کرماندرود – جمسگر
یزد – بندرعباسدرود – سفید دشت
اصفهان – بندرعباسکارون – بندر ماهشهر
تبریز – جلفا

 

مسیر راه‌آهن تهران-ساری-گرگان زیباترین مسیر ریلی ایران است. مسیری پر پیچ و خم که از بین رشته‌کوه البرز و از روی پل‌های تاریخی ورسک و سه خط طلا می‌گذرد و به جنگل‌های شمال می‌رسد.

چشم‌اندازهای زیبا و تنوع مناظر این مسیر را به تنهایی به مقصدی برای گردشگری تبدیل کرده است. اینطور معروف است که وقتی قطار تهران ساری را سوار می‌شوید، خاطره‌های بد یا خاطرات معمولی‌تان از سوار شدن بر قطار را فراموش می‌کنید، چون مسیر قطار تهران ساری آنقدر جذاب و قشنگ است که سفر با آن یکی از به‌یادماندنی‌ترین سفرهای‌تان می‌شود. این قطار از گرمسار، تونل کدوک، پل ورسک، سه خط طلا، سوادکوه و پل سفید می‎گذرد و دستمان را در دست ساری می‌گذارد.

این نوشته توسط اسنپ تریپ نوشته شده. اسنپ تریپ رزرو آنلاین هتل و بلیط هواپیما ست و به وسیله آن می‌توانید در هرجای ایران که می‌خواهید با قیمت مناسب هتل رزرو کنید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 4, میانگین امتیاز: 3,75 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.