شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

سایت وام سربازی و جزئیات وام خوداشتغالی سربازان

سایت وام سربازی جهت دریافت وام خوداشتغالی سربازان ماهر

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: امسال هم وام خود اشتغالی و کارآفرینی به سربازان ماهر پس از پایان خدمتشان پرداخت خواهد شد.

به گزارش اخبار سربازی: سردار محمدجواد زاده‌کمند، درباره پرداخت وام کارآفرینی و خوداشتغالی به سربازان ماهری که خدمت سربازیشان به پایان رسیده است، گفت:‌ از جمله هداف تشکیل قرارگاه مهارت آموزی سربازان، خوشایندسازی سربازی و حمایت از اشتغال سربازان پس از پایان خدمت است. در همین راستا نیز قرارگاه فعالیت‌های مختلفی را در دستورکار خود قرار داده است که یکی از این اقدامات پرداخت وام خوداشتغالی یا همان کارآفرینی به سربازان ماهر پس از پایان خدمت است.

وی درباره اینکه آیا در سال ۱۴۰۲ وامی برای مهارت آموزی سربازان پرداخت می‌شود یا خیر گفت:‌ برای سال ۱۴۰۲ هم حتما این موضوع را خواهیم داشت و ما الزامات این کار را انجام می‌دهیم تا ان‌شاءالله این وام به سربازان ماهر پرداخت شود.

سایت وام سربازی

در حال حاضر سایت وام سربازی جهت ثبت نام اینترنتی و غیرحضوری سربازان توسط قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح فراهم نشده است. در همین راستا تمامی سربازان منقضی خدمت از سال ۱۳۹۷ به بعد که پیش، حین یا پس از خدمت سربازی، دوره‌های مهارت آموزی را طی کرده و گواهینامه مهارتی دریافت کرده‌اند و در حال حاضر طرحی برای اشتغال دارند، می‌توانند برای ثبت نام وام سربازی به پلیس +۱۰ مراجعه و سنوات خود را ثبت کنند.

سه شرط برای دریافت وام اشتغال ۱۵۰ میلیون تومانی سربازی

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح جزئیات اعطای وام‌های ۱۵۰ میلیونی و چهار میلیارد تومانی به سربازان ماهر را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تصویر زندگی به نقل از ایسنا، سردار موسی کمالی درباره آخرین وضعیت اعطای وام اشتغال به سربازان ماهر اظهار کرد: در راستای خوشایند سازی خدمت سربازی و با پیگیری‌های انجام شده از سوی قرارگاه مهارت آموزی سربازان تصمیم بر آن شد تا وام اشتغال ۱۵۰ میلیون تومانی و چهار میلیارد تومانی به سربازان ماهر دارای شرایط پرداخت شود.

وی با بیان اینکه شرط لازم برای تمامی سربازان متقاضی وام این است که حتما کارت پایان خدمت خود را در سال ۹۷ یا سال‌های پس از آن تا چند ماه آینده دریافت کرده باشند، گفت: افراد دارای کارت پایان خدمت با شرایط مذکور اگر چنانچه یکی از سه شرطی که در ادامه گفته می‌شود را نیز دارا باشند می‌توانند برای درخواست این وام اقدام کنند.

وی درباره این سه شرط نیز گفت: یکی از شروط داشتن گواهینامه مهارتی است و تفاوتی ندارد که سرباز این گواهی را قبل از خدمت، حین خدمت یا پس از خدمت دریافت کرده باشد. شرط دیگر داشتن مدرک کارشناسی یا بالاتر از آن بوده و شرط سوم نیز فارغ التحصیلی از هنرستان، دانشسرا یا آموزشگاه‌های علمی و کاربردی است.

وی بار دیگر تاکید کرد که اگر فردی کارت پایان خدمت به تاریخ سال ۹۷ یا پس از آن تا چند ماه آینده را داشته باشد و یکی از سه شرط مذکور را نیز دارا باشد می‌تواند برای دریافت وام اقدام کند.

مبلغ وام سربازی چقدر است؟

کمالی با بیان اینکه مبلغ این وام ۱۵۰ میلیون تومان برای خود اشتغالی و چهار میلیارد تومان برای کارآفرینی است، گفت: بازپرداخت این وام پنج تا هفت سال بوده و یک سال نیز تنفس دارد. سود این وام نیز چهار درصد است.

پرداخت وام سربازی در نیمه دوم سال

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه چه زمانی روند اعطای وام به سربازان ماهر آغاز خواهد شد، گفت: امیدواریم و در تلاشیم که از اوایل نیمه دوم سال پرداخت‌ وام به افراد دارای شرایط آغاز شود. جزئیات و دیگر شرایط بهرمندی نیز همزمان با اجرای طرح از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

زاده‌کمند درباره اینکه چه اعتباری در سال جاری برای وام سربازان ماهر در نظر گرفته شده است، گفت: امسال هم از سوی دولت ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این خصوص داریم. البته تلاش ما این است که از ظرفیت استان‌ها هم مانند سال گذشته استفاده کنیم تا این مبلغ افزایش پیدا کند.

وی درباره پرداخت وام به سربازان ماهر در سال گذشته نیز گفت:‌ در سال گذشته ۲۰۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت و ۱۰۰۰ میلیارد تومان از سوی استان‌ها برای وام اشتغال‌زایی به سربازان ماهر در نظر گرفته شد که در مجموع ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر از این وام‌ها بهره‌مند شدند. رقم این وام‌ها بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بود. همانطور که گفتم برای سال ۱۴۰۲ نیز اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است که به زودی روند ثبت درخواست و اعطای وام‌های آغاز خواهد شد.

به گفته فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح افرادی که در گذشته از این وام بهره‌مند شده باشند، امکان اینکه دوباره چنین وامی را دریافت کنند، نخواهند داشت.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...