شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

سامانه فروش خودروهای خارجی بازگشایی می‌شود

فروش خودروهای خارجی و وارداتی

آغاز مرحله چهارم فروش خودروهای وارداتی از فردا

(۱۴۰۲/۰۸/۱۵) سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی در اطلاعیه ای اعلام کرد: متقاضیانی که در مرحله اول ثبت‌نام نموده اند می‌توانند برای انتخاب خودروها از فردا تا ساعت ۲۳:۵۹ روز پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۱۸ اقدام کنند.

سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی اعلام کرد آن دسته از متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی که در مرحله اول ثبت‌نام نموده و اولویت آن‌ها مشخص شده، می‌توانند برای انتخاب خودروها از فردا تا ساعت ۲۳:۵۹ روز پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۱۸ اقدام کنند.


(۱۴۰۲/۰۷/۲۳) مدیر سامانه یکپارچه خودرو از باز شدن این سامانه در روز جاری برای عرضه خودروهای وارداتی خبر داد.
مهدی تقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، از امروز یکشنبه بیست‌وسوم مهرماه تا روز سه‌شنبه بیست‌وپنجم مهرماه برای عرضه خودروهای وارداتی باز می‌شود.

وی افزود: در این مرحله از ثبت‌نام، متقاضیان می‌توانند از بین شش مدل خودروی اعلامی، سه اولویت را انتخاب کنند. قیمت علی‌الحساب برای این خودروها مشخص شده است.

هیچ‌گونه ثبت‌نام جدیدی در این مرحله نمی‌شود و انتخاب خودرو در سامانه صرفاً برای ثبت‌نام‌کنندگان قبلی است.

جزئیات اطلاعیه سامانه یکپارچه خودرو برای عرضه امروز نیز به شرح زیر است:

«تبصره ۱- قیمت فروش محاسباتی علی‌الحساب اعلام شده، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده و کرایه حمل در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

تبصره ۲- قیمت قطعی خودروهای مذکور پس از ارائه کلیه مستندات و مدارک مثبته و بر اساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و اعلام می‌گردد.

تبصره ۳- ملاک قیمت قطعی خودرو، رقم اعلامی و مصوب توسط شورای رقابت خواهد بود.

تبصره ۴- مبلغ پرداختی در این مرحله و پس از فراخوان اولیه صورت گرفته ۵۰% قیمت علی‌الحساب خواهد بود که پس از واریز مبلغ مذکور نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی توسط شرکت واردکننده اقدام می‌گردد.

تبصره ۵- عدم واریز وجه در مهلت مقرر اعلامی و پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه حذف می‌گردد.

تبصره ۶- حداکثر زمان تحویل خودرو برای قراردادهای منعقده ۳ ماه می‌باشد لذا واردکنندگان می‌بایست حداکثر تا سه ماه پس از انعقاد قرارداد نسبت به صدور دعوتنامه تکمیل وجه بر اساس قیمت قطعی اعلام شده توسط شورای رقابت اقدام و هم‌زمان تحویل خودرو به متقاضی صورت پذیرد.

تبصره ۷- در صورت تأخیر در تحویل، قراردادهای مذکور مشمول جرایم تأخیر در تحویل مقرر در آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو و دستورالعمل‌های صادره در این خصوص خواهند شد. قراردادهای مذکور مطابق ضوابط مشمول سود مشارکت و انصراف نمی‌باشند.

تبصره ۸- تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت‌نامی قبل متقاضی و اولویت انتخابی خودرو انجام می‌گیرد.

تبصره ۹- آن دسته از ثبت‌نام‌کنندگان خودروی چانگان با مدل CS35 plus که هنوز دعوت‌نامه‌ای از شرکت سایپا دریافت نکرده و تمایل به انتخاب یکی از خودروهای فوق را دارند می‌توانند در این مرحله با مدنظر قراردادن موارد ذیل نسبت به لغو سفارش خود و انتخاب خودروی جدید بر اساس فهرست فوق اقدام نمایند.

*در صورت عدم انصراف و لغو سفارش، اولویت قبلی برای دریافت خودروی چانگان CS35 plus به قوت خود باقی است.

* در صورت لغو سفارش قبل و عدم امکان تخصیص خودرو به ایشان با توجه به تعداد قابل عرضه اولویت‌های قبلی حفظ می‌گردد.

*تا زمانی که متقاضیان فعلی خودروی چانگان CS35 plus، خودروی خود را تحویل نگرفته‌اند، عرضه جدیدی برای این خودرو برای سایر اولویت‌ها صورت نخواهد گرفت.

تبصره ۱۰- اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آئین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پول‌شویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذی‌ربط قرار می‌گیرد.»


بازگشایی سامانه فروش خودروهای وارداتی

(۱۴۰۲/۰۷/۱۰) رئیس سازمان توسعه تجارت از بازگشایی سامانه یکپارچه فروش خودروهای خارجی در هفته آینده خبر داد.

به گزارش گروه اخبار خودرو تصویر زندگی به نقل از باشگاه خبرنگاران: او گفت: تمامی خودروها با همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران و سایر دستگاه‌ها امکان ترخیص دارند و اگر ترخیص نمی شوند دلایل داخلی خود شرکت است.

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت گفت:اگر خودرویی داخل گمرک است و ترخیص نمی شود باید شرکت مزبور تامین مالی را انجام و سپس اقدام به ترخیص کالا یا خودرو خود کند یعنی باید حقوق دولتی باید پرداخت شود

ضیغمی گفت: طبق پیگیری شب گذشته تمامی خودهای داخل گمرک درحال ترخیص و مشکلی گزارش نشده است.

او گفت : ممکن است اطلاعات ارسالی برخی از شرکتهای واردکننده به سازمان حمایت ناقص بوده و همین امر باعث کندی روند قیمت گذاری شده باشد.

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت:در حال حاضر شرکتهای واردکننده هیوندا، کیا، فیات، زوتی، سوزوکی، بستیون و هونگچی تشریفات را انجام داده و از گمرکات ترخیص شده اند و مدارک خود را برای تعیین قیمت به سازمان حمایت ارسال کرده اند و سایر برندها نیز در حال ترخیص هستند.

ضیغمی گفت: سامانه یکپارچه فروش خودرو های وارداتی هفته آینده باز خواهد شد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...